eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW? › Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to za wyrok SN miał zapaść dziś w sprawie FRANKOWICZÓW?
    Date: Mon, 1 Feb 2021 22:27:00 +0100

    dawno dawno temu, po tym jak ktoś rząd się pokapował że za dużo coś
    ludzi nie czyta umów, i rząd ustalił że umowy kredytowe można rozwiązać
    do 14 dni od podpisania, byłem świadkiem takiej sytuacji/rozmowy. Pani
    kupiła coś tam na kredyt w Lukas banku. Przyszła do banku i powiedziała
    że chce rozwiązać umowę kredytową. Więc bankierka jej tłumaczy że spoko,
    umowę się rozwiąże, ale w takim wypadku teraz, gotówką musi oddać
    bankowi kasę, którą to bank wyłożył za nią w sklepie. klientka wywaliła
    gały - jak to? Weszło prawo mówiące ze do 2 tygodni mogę zrezygnować z
    kredytu i tam nikt nic nie mówił że komuś muszę jakieś pieniądze
    oddawać. Wtedy sobie pomyślałem jak można być takim debilem. że w ogóle
    taka ochrona klientów banku jest nie potrzebna, bo teraz tacy debile
    generują ruch, koszty, za co finalnie zapłacą wszyscy klienci banku

    Nie tak dawno baaaaardzo wielu ludzi okazało się kubusiami puchatkami i
    nie wzięło pod uwagę ryzyka. (banki nie są bez winy) Ale jeśli teraz sąd
    orzeknie odpowiednio korzystne rozwiązanie dla konsumentów i zajebiście
    niekorzystne dla banków, nasze banki splajtują. Oczywiście wszystkie są
    objęte funduszem gwarancyjnym, więc nam klientom nic nie grozi. choć nie
    całkiem, bo na ten fundusz, w końcowym efekcie zrzucimy się wszyscy.

    ToMasz

    ps. ja bym rozwiązanie widział mniej więcej takie rozwiązanie: po
    podwyżce kursu franka, gdy frankowicze przyszli do banku z propozycją
    wcześniejszej spłaty/przeniesienia kredytu/spłaty we frankach/cokolwiek
    sensowneto, i bank _odmówił_ - od tego momentu, frankowicz powinien
    udowodnić że mógł obecny kredyt spłacić taniej. i tą różnice powinien
    odzyskać, nic więcej.