  • 1. Data: 2022-06-06 14:05:29
    Temat: Re: Aligator zestrzelony Igłą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 13:00:32 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Śmigłowiec Ka-52 Aligator zestrzelony przy użyciu ręcznego zestawu
    > przeciwlotniczego Igła.
    > https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/843576
    6,ka-52-aligator-doniek-smiglowiec.html

    > Czy ten obłęd nie ma końca?
    > Taki helikopter kosztuje miliony dolców?

    Podobno.
    Ale te helikoptery juz są, wiec sie raczej pytaj ile będą kosztować
    następne.

    Igły tez nie są za darmo, ale znacznie tansze.
    Choc zazwyczaj kupuje sie ich znacznie wiecej.

    > Magik ludzi można by zbudować w Rosji miasta kosztem tej wojny...

    No ale widac rosyjscy ludzie chca inaczej.
    Poza tym od dawna wiadomo, ze ludzie chca chleba i igrzysk.

    > Rozbrajanie Rosji i przebudowa Ukrainy -- na razie niszczenie
    > rosyjskiej architektury, ale za jakiś czas Zachód będzie tam
    > budował po swojemu...

    Byc moze, kto wie.
    Tylko ze na razie, to masz niszczenie rosyjskiego uzbrojenia
    i ukrainskich budynkow.

    > Czy Putinowi ktoś pani łapówki za wyniszczanie Rosji?

    Oligarchowie rosyjscy?

    Trudno powiedziec, co Putin chcial osiagnac, i czy tylko Putin,
    ale mu chyba nie wyszlo.

    Chociaz ... jeszcze troche tej wojenki, a o nastepce Putina "Zachod"
    nie bedzie musial się martwic.
    A przy okazji zarobią Arabowie i Amerykanie ... godne łapówki,
    i to dużej?
    Czy nie płacili, dał sie namówic jak dziecko :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-06-06 14:45:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 14:27:05 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    > E-> Magik
    > + Masie, masom...
    >
    > &_&
    >
    > E-> pani
    >
    > płaci
    >
    >: zarobią Arabowie i Amerykanie ... godne
    >: łapówki, i to dużej? Czy nie płacili, dał sie
    >: namówic jak dziecko :-)
    >
    > Może Rosjanie zarżną Putina własnymi rękami? Chciwy czy głupi --
    > co za różnica!?

    Raczej nie. Raz, ze go w wiekszosci lubili, bo im odpowiadała
    "Rosja mocarstwowa",
    dwa - ze tacy "zwykli" to nie maja mozliwosci.

    Ale czy ktos tam z "wierchuszki" nie planuje zamachu ... kto wie.

    > Rozbrojenie, ośmieszenie, wejście w konflikt z międzynarodowym
    > prawem, uśmiercenie dziesiątek tysięcy (może i setek) Rosjan,
    > utrata Ukrainy...

    Ukraina i tak była "utracona", moze troche odzyskac.
    Dziesiatki tysiecy Rosjan na 140 mln kraj to nie jest tak duzo,
    aczkolwiek ... moze byc jak w Afganistanie - ze srednio w kazdym
    wiekszym bloku jedna ofiara, poborowi ponoc tam nie jadą,
    wiec w kazdej klasie sie rozmyje.

    A obywatele ... prawem MN przejmowac sie nie bedą wcale,
    o osmieszeniu im sie nie powie, o rozbrojeniu tez nie.

    > Obserwujemy niemal mordowanie Rosji!

    Na razie to drobna wojenka. Choc straty ponoc juz przektroczyly
    te z wielu lat w Afganistanie.

    Moze sie ciekawie objawic za kilkadziesiat lat, jak teraz ubedzie
    wielu mlodych Rosjan.

    > Być może i teraz Rosjanie jakiś wywiną się, a może jednak nie...

    Ogolnie sie wywiną.
    Pytanie tylko jak to sie skonczy ... i jakie skutki bedą mialy sankcje
    gospodarcze.

    J.

  • 3. Data: 2022-06-06 18:08:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" vmv4ink9hd8t.1swmjbfd7coer$....@4...net

    > Raczej nie. Raz, ze go w wiekszosci lubili, bo im odpowiadała
    > "Rosja mocarstwowa",

    Właśnie dlatego -- toż teraz już raczej nie będzie aż tak mocarstwowa...

    > dwa - ze tacy "zwykli" to nie maja mozliwosci.

    Mikołaja (wraz z rdziną) zastrzelili...

    > Ale czy ktos tam z "wierchuszki" nie planuje zamachu ... kto wie.

    > Ukraina i tak była "utracona", moze troche odzyskac.

    Bez wojny mógł odzyskać; teraz zbudował poważnego wroga -- sobie
    dozgonnego a Rosji na setki lat...

    > Dziesiatki tysiecy Rosjan na 140 mln kraj to nie jest tak duzo,

    Niewiele więcej niż nic.

    > aczkolwiek ... moze byc jak w Afganistanie - ze srednio w kazdym
    > wiekszym bloku jedna ofiara, poborowi ponoc tam nie jadą,
    > wiec w kazdej klasie sie rozmyje.

    W Afganistanie Rosjanie mieli znacznie mniejsze straty...

    > A obywatele ... prawem MN przejmowac sie nie bedą wcale,
    > o osmieszeniu im sie nie powie, o rozbrojeniu tez nie.

    Co to MN?

    > Na razie to drobna wojenka.

    Wizerunkowo? -- PORAŻKA!! Materialnie? -- ćwierćwieczna cofka?

    > Choc straty ponoc juz przektroczyly te z wielu lat w Afganistanie.

    I w ludziach straty, i w sprzęcie!

    > Moze sie ciekawie objawic za kilkadziesiat lat,
    > jak teraz ubedzie wielu mlodych Rosjan.

    Kobiety nie giną...

    > Ogolnie sie wywiną.

    Tak, jak po: 1612, 1812, 1914, 1941?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2022-06-06 18:29:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 18:08:34 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" vmv4ink9hd8t.1swmjbfd7coer$....@4...net

    > Właśnie dlatego -- toż teraz już raczej nie będzie aż tak mocarstwowa...

    Za mala zlosc.

    > Mikołaja (wraz z rdziną) zastrzelili...

    Czerwoni sie nauczyli i kontrrewolucje zwalczają :-)

    > Bez wojny mógł odzyskać;

    Raczej nie.
    Mogl podkradac po kawalku.

    > teraz zbudował poważnego wroga -- sobie
    > dozgonnego a Rosji na setki lat...

    Olac, kogo interesuje co półniewolnik sobie mysli :-)

    Aczkolwiek jak widac - rusyfikacja republik sie kiepsko udała.

    > Niewiele więcej niż nic.

    > W Afganistanie Rosjanie mieli znacznie mniejsze straty...

    15 tys zmarlych czy 50 tys rannych na wtedy 200 mln kraj to nie jest
    duzo, ale 65 tys na 3mln rocznik to juz 1/50. A jak tylko na
    chlopakow, to nawet 1/25 - kazdy w klasie by mial jednego zmarlego
    kolege.
    Tylko ze to trwalo 10 lat, wiec juz 1/500 ...

    > Co to MN?

    miedzynarodowe.

    > Wizerunkowo? -- PORAŻKA!!

    ALe to tylko mordowanie wizerunku :-)

    > Materialnie? -- ćwierćwieczna cofka?

    trudno powiedziec, na co stac wspolczesną Rosje.
    Moze w 5 lat sobie odbudują uzbrojenie.

    A w dodatku pod sankcjami.

    > I w ludziach straty, i w sprzęcie!

    > Kobiety nie giną...

    Owszem, ale co haremy wprowadzic, czy swiadczenia dla samotnych matek?

    > Tak, jak po: 1612, 1812, 1914, 1941?...

    No wlasnie - a na razie nie ma co porownywac do 41.

    J.

  • 5. Data: 2022-06-07 01:05:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" ty91eqsptgu4$....@4...net

    > Czerwoni sie nauczyli i kontrrewolucje zwalczają :-)

    Czerwoni czy Biali -- to po prostu Moskale,
    potomkowie Dołgorukiego skrzyżowani z Mongołami...

    > Raczej nie.
    > Mogl podkradac po kawalku.

    Mógł pompować szmal w przygraniczne tereny, by zachęcić ludzi do siebie.

    > Olac, kogo interesuje co półniewolnik sobie mysli :-)

    > Aczkolwiek jak widac - rusyfikacja republik sie kiepsko udała.

    Ukraina wraca do macierzy... ;) Zełenski już proponuje wprost
    przymierze z Polską!

    Gorzej z Księstwem -- jak niegdyś... W 1853 Zachód wraz z Turcją
    tłukł się o Krym, Litwa ruszyła 10 lat później... Po własną śmierć...
    Traugutt zadyndał na szubienicy -- masy Polaków wówczas zadyndały...

    Ponoć to Litwini byli skorzy do walki, nie Koroniarze... Teraz
    cała Białoruś czeka... Patrzy i czeka... Na własną śmierć czeka?!

    Dawna Rzeczpospolita może być bardzo silna! Obecne: Bałty, Białoruś,
    Ukraina i Polska... Bałtów jest mało, ale są dobrze położone geograficznie.
    Ukraińców jest więcej niż Polaków! Razem to 2.55 obecnej Polski...
    97 milionów ludzi! Gdyby tak dołączyć Finlandię... ;)

    BTW -- ilu jest Ukraińców? 44 miliony?... Przybywa 44 Mickiewicza? ;)
    To raczej Słowacki był Ukraińcem; Mickiewicz -- Białorusinem.

> [...]
    > kolege.
    > Tylko ze to trwalo 10 lat, wiec juz 1/500 ...

    Otóż to!!!

    > miedzynarodowe.

    Będą mieli raczej ciężko...

    > ALe to tylko mordowanie wizerunku :-)

    Na tymże wizerunku oparta jest potęga Moskwy!

    > trudno powiedziec, na co stac wspolczesną Rosje.
    > Moze w 5 lat sobie odbudują uzbrojenie.

    Raczej nie... Bez sankcji potrzebowaliby kilkanaście
    czy ze dwadzieścia; z sankcjami?... Wojna nadal trwa,
    Ukraińcy dążą do wyniszczania Rosjan...

    > A w dodatku pod sankcjami.

    > Owszem, ale co haremy wprowadzic, czy swiadczenia dla samotnych matek?

    Po co haremy i po co świadczenia? Czym świadczyć, gdy trzeba
    odbudować armię?! Twardy naród... Kobiety wszystko zdzierżą... ;)

    Wprowadzą wielożeństwo -- de facto ono już istnieje.
    Pierwszy ślub, po kilkunastu latach rozwód i kolejny ślub, i kolejny...
    Zacznie jako osiemnastolatek, zakończy nieco później... Trzy obróci bez
    trudu... Prawosławni mogą raz rozwieść się. Trochę ze ślubem cerkiewnym,
    trochę ze ślubem cywilnym, trochę bez ślubu, trochę na boku podczas
    ślubnych małżeństw... Jakoś to będzie...

    > No wlasnie - a na razie nie ma co porownywac do 41.

    Amerykanie są profesjonalistami -- raczej pokonają Rosję na amen...
    Oby jakiś ,,święty'' im nie przeszkodził...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2022-06-07 11:22:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 01:05:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" ty91eqsptgu4$....@4...net
    > Czerwoni czy Biali -- to po prostu Moskale,
    > potomkowie Dołgorukiego skrzyżowani z Mongołami...

    > Mógł pompować szmal w przygraniczne tereny, by zachęcić ludzi do siebie.

    Po co - oni juz zacheceni :-)

    Teraz pora na sciaganie podatkow :-)

    > Ukraina wraca do macierzy... ;) Zełenski już proponuje wprost
    > przymierze z Polską!

    No tak prawde mowiac, to my ich traktowalismy tak sobie.

    > Gorzej z Księstwem -- jak niegdyś... W 1853 Zachód wraz z Turcją
    > tłukł się o Krym, Litwa ruszyła 10 lat później... Po własną śmierć...
    > Traugutt zadyndał na szubienicy -- masy Polaków wówczas zadyndały...

    To nie "Zachod tlukl sie o Krym", tylko Anglicy pilnowali rownowagi
    sił w rejonie. Polityka, ktora im sie od wiekow oplacala :-)

> [...]
    > 97 milionów ludzi! Gdyby tak dołączyć Finlandię... ;)
    >
    > BTW -- ilu jest Ukraińców? 44 miliony?... Przybywa 44 Mickiewicza? ;)

    Nie wiadomo ilu odjac, bo wolą Rosje ...

    > Na tymże wizerunku oparta jest potęga Moskwy!

    > Raczej nie... Bez sankcji potrzebowaliby kilkanaście
    > czy ze dwadzieścia; z sankcjami?...

    Trudno powiedziec - jak sie zmobilizuja, to moze mniej.
    Odkurzą stare fabryki, wstawia nowe maszyny ... i tu sie licza
    sankcje.

    > Wojna nadal trwa,
    > Ukraińcy dążą do wyniszczania Rosjan...

    Na razie niszczenie sprzętu bojowego idzie im jakby lepiej niz ludzi.

    Chociaz ... cos mi mignelo, ze odkonserwowuja T-62,
    a wyprodukowali ich 20 tys szt, to moga znalezc pare tys.

    > Po co haremy i po co świadczenia? Czym świadczyć, gdy trzeba
    > odbudować armię?! Twardy naród... Kobiety wszystko zdzierżą... ;)

    To juz nie tylko za granicą bedą gwalcic, ale i w kraju ?

    > Wprowadzą wielożeństwo -- de facto ono już istnieje.
    > Pierwszy ślub, po kilkunastu latach rozwód i kolejny ślub, i kolejny...

    Ale tu luka jest teraz, teraz trzeba kobiety zmobilizowac :-)

> [...]
    > trochę ze ślubem cywilnym, trochę bez ślubu, trochę na boku podczas
    > ślubnych małżeństw... Jakoś to będzie...

    Cerkiew im przeszkadzac nie bedzie.

    > Amerykanie są profesjonalistami -- raczej pokonają Rosję na amen...

    Tak jak w Wietnamie? :-(

    > Oby jakiś ,,święty'' im nie przeszkodził...

    Na razie w kazdym badz razie idzie dobrze, ale dluga wojna ma dalekie
    skutki ekonomiczne :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-06-09 01:07:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" z...@4...net

    > Po co - oni juz zacheceni :-)

    Już są zniechęceni i strzelają do Rosji.

    > Teraz pora na sciaganie podatkow :-)

    Teraz pora na ściąganie problemów...

    > No tak prawde mowiac, to my ich traktowalismy tak sobie.

    Niestety... A gdy Ukraińcy odeszli -- Rzeczpospolita umarła...

    > To nie "Zachod tlukl sie o Krym", tylko Anglicy pilnowali rownowagi
    > sił w rejonie. Polityka, ktora im sie od wiekow oplacala :-)

    Owszem. Wówczas należało prowadzić narodowe powstanie.
    Do tego należało wesprzeć Węgrów! (Traugutt ich tłukł)
    https://szkolapodstawowazegartowice.edupage.org/text
    /?text=text/text4&subpage=1

    > Nie wiadomo ilu odjac, bo wolą Rosje ...

    Nadal wolą?

    [JF użył 'ą'?]

    > Trudno powiedziec - jak sie zmobilizuja, to moze mniej.
    > Odkurzą stare fabryki, wstawia nowe maszyny ... i tu sie licza sankcje.

    > Na razie niszczenie sprzętu bojowego idzie im jakby lepiej niz ludzi.

    Na moje oko ukraińskich żołnierzy więcej ginie niż rosyjskich.
    Do tego cywile -- Rosja nie ma cywilnych strat.

    > Chociaz ... cos mi mignelo, ze odkonserwowuja T-62,
    > a wyprodukowali ich 20 tys szt, to moga znalezc pare tys.

    Niestety...

    > To juz nie tylko za granicą bedą gwalcic, ale i w kraju ?

    [JF użył 'ą']

    Jest jakaś różnica?

    > Ale tu luka jest teraz, teraz trzeba kobiety zmobilizowac :-)

    Brak mężczyzn zmobilizuje... ;)

    > Tak jak w Wietnamie? :-(

    Tam istotnie przegrali...

    > Na razie w kazdym badz razie idzie dobrze, ale
    > dluga wojna ma dalekie skutki ekonomiczne :-)

    Ukrainę wesprze Zachód -- oby obficie...
    Naszymi podatkami? -- ale lepiej wspierać niż być mordowanym!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2022-06-09 10:49:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Jun 2022 01:07:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" z...@4...net
    > Już są zniechęceni i strzelają do Rosji.

    Nie slyszalem.
    A oni do "matuszki Rosji" chcieli od lat, a od 8 wyraźnie.

    > Teraz pora na ściąganie problemów...

    > Niestety... A gdy Ukraińcy odeszli -- Rzeczpospolita umarła...

    No nie wiem czy to tak mozna okreslic.

    > Nadal wolą?

    Pewnie tak.

    > [JF użył 'ą'?]

    Ostatnio mi sie zdaza :-)

    > Na moje oko ukraińskich żołnierzy więcej ginie niż rosyjskich.

    Trudno powiedziec.
    Stratami wlasnymi Ukraincy sie nie chwala.

    > Do tego cywile -- Rosja nie ma cywilnych strat.

    Owszem, ale szczesliwie - na razie tego malo. Chyba.

    Tak czy inaczej - po tak niewielkich stratach oba panstwa szybko
    sie podniosą.

    Gorsza dla Ukrainy moze byc utrata emigrantow, jak im sie spodoba
    za Zachodzie, w tym w Polsce.

    > Jest jakaś różnica?

    Duza IMO.

    > Ukrainę wesprze Zachód -- oby obficie...
    > Naszymi podatkami? -- ale lepiej wspierać niż być mordowanym!

    Podatkami, ale tez bardziej bezposrednio - np paliwa, mieszkania,
    zywnosc.

    J.

  • 9. Data: 2022-06-10 02:14:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" e7jz1psimiqz.1tcrg2eejmgqh$....@4...net

    > Nie slyszalem.

    Bo jesteś daleko od nich... Strzelają...

    > A oni do "matuszki Rosji" chcieli od lat, a od 8 wyraźnie.

    Girkin czy tamtejsza ludność?

    > No nie wiem czy to tak mozna okreslic.

    Ukraińcy potrafili walczyć -- gdy przeszli na stronę
    Moskwy, Rzeczpospolita nie miała szans na przetrwanie.

    Nasi przodkowie niepotrzebnie zbudowali sobie
    wrogów w: Brandenburgii, Szewcji, Ukrainie...

    > Ostatnio mi sie zdaza :-)

    zdaża czy zdarza? ;)

    > Tak czy inaczej - po tak niewielkich stratach
    > oba panstwa szybko sie podniosą.

    W 30 lat czy w 30 tygodni?

    > Gorsza dla Ukrainy moze byc utrata emigrantow,
    > jak im sie spodoba za Zachodzie, w tym w Polsce.

    > Duza IMO.

    Ukraińców traktowali jak swoich...

    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;',q,. https://eneuel.ct8.pl .,;\|/...

  • 10. Data: 2022-06-10 06:42:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jun 2022 02:14:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" e7jz1psimiqz.1tcrg2eejmgqh$....@4...net

    > Bo jesteś daleko od nich... Strzelają...

    > Girkin czy tamtejsza ludność?

    Sam jeden Girkin nie dalby rady.
    Z kilkoma kolegami tez nie dalby rady.
    Z kilkoma tysiacami "zielonych ludzikow" tez nie dalby rady.

    > Ukraińcy potrafili walczyć -- gdy przeszli na stronę
    > Moskwy, Rzeczpospolita nie miała szans na przetrwanie.

    Ale co masz na mysli?
    Po pierwszym rozbiorze czesc ukrainska pozostala nieruszona.
    A zle sie zaczelo dziac na dlugo wczesniej.

    > Nasi przodkowie niepotrzebnie zbudowali sobie
    > wrogów w: Brandenburgii, Szewcji, Ukrainie...

    Jak to w Europie - raz sie bili, raz zawiazywali sojusze.

    IMO - przegapilismy ten moment, gdy "demokracja szlachecka" przestala
    wystarczac.
    Ciekawe co to bylo - chlop z karabinem rowny szlachcicowi,
    czy chlop z armatą?

    > W 30 lat czy w 30 tygodni?

    30 miesiecy?

    Oczywiscie odbudowa tych zniszczonyc budynkow dluzej potrwa.
    Tylko najpierw sie musi wojna skonczyc, a to moze 30 lat potrwac.

    U siebie tak chyba nie gwalca.

    J.