  • 1. Data: 2022-06-07 12:23:58
    Temat: Konta oszczędnościowe
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Czy istnieją obecnie jakieś ciut rozsądniejsze konta oszczędnościowe?
    Czy są jakieś lokaty 1 miesięczne?
    P.G.

  • 2. Data: 2022-06-07 12:49:57
    Temat: Re: Konta oszczędnościowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 12:23:58 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > Czy istnieją obecnie jakieś ciut rozsądniejsze konta oszczędnościowe?
    > Czy są jakieś lokaty 1 miesięczne?

    Getin, Alior, ING, Millenium - maja promocje na kontach
    oszczednosciowych na nowe srodki. Promocja trwa 2-3 miesiace,
    ale to przenosisz do innego banku.

    Wyplacasz kiedy chcesz.

    J.

  • 3. Data: 2022-06-07 14:20:57
    Od: Damian Sieczkowski <d...@g...com>

    wtorek, 7 czerwca 2022 o 12:50:00 UTC+2 J.F napisał(a):
    > Getin, Alior, ING, Millenium - maja promocje na kontach
    > oszczednosciowych na nowe srodki. Promocja trwa 2-3 miesiace,
> [...]
    Cześć,

    Dlaczego nie wybierzesz konta oszczędnościowego wtedy?
    Oprocentowanie podobne i wypłacisz sobie po miesiącu -
    https://cleverprofit.pl/ranking-kont-oszczednosciowy
    ch/

  • 4. Data: 2022-06-07 15:08:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 czerwca 2022 o 12:23:58 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
    > Czy istnieją obecnie jakieś ciut rozsądniejsze konta oszczędnościowe?
    > Czy są jakieś lokaty 1 miesięczne?

    W santanderze może otworzyć przez ST "konto oszczędnościowe select".
    2% (do 100k, powyżej 100k 1%) nie powala, ale zawsze to 200 razy więcej niż 0,01% na
    innych (no, są jeszcze takie na 1%) ;>

    Żona ma millennium - tam jest teraz 4,5% do 200k.
    Tyle że to tzw. promocja - oprocentowanie jest na 2 miesiące i tylko dla "nowych
    środków" - czyli dla nadwyżki
    nad saldo w "dniu badania".
    Obecnie mocno skrócili odległość "dnia badania" od początku promocji - ja mam teraz
    "edycję 38",
    gdzie "dniem badania" był 13 maja, a wpłacać można było od 16 maja.
    Więc nawet można się bawić z jednym kontem (bo ROR trzeba mieć - na szczęście teraz
    milek wprowadził ROR bezwarunkowo bezpłatny, tylko trzeba nie brać karty ani nie
    aktywować blika - bo to chyba pierwszy przypadek konta,
    gdzie blik nie jest bezwarunkowo bezpłatny - wiedziałem, że tak będzie, jak się za to
    wziął mastercard) - trzeba
    jedynie poświęcić tydzień oprocentowania i pamiętać, żeby na tydzień przed końcem
    promocyjnego oprocentowania z kasą z milka wyjechać.
    Wersja optymalna to dwa RORy i kasę przy końcu promocji na KO powiązanym z jednym z
    RORów przelewamy wewnętrznie
    na KO powiązane z drugim RORem - "edycja" promocji trwa troszkę ponad 2 miesiące, ale
    każdy z właścicieli ROR
    bierze udział w co drugiej edycji, więc promocyjne oprocentowanie może być ciągle.
    Nie wiem, po co nadal się upierają przy tych durnych "edycjach promocji" (a upierają
    się mocno, bo to już 38.edycja ;),
    widać liczą, że się ludzie zmęczą przelewaniem albo zapomną...

    Coś tam jeszcze citi ogłaszał, że podnosi, ale nie pamiętam, na ile.
    Ale u nich trzeba uważać, konta oszczędnościowe potrafią być płatne, więc lepiej
    sprawdzić.

    aliora (alioru?) i ing nie testowałem, od getoutu każdemu radzę trzymać się z daleka.

  • 5. Data: 2022-06-07 15:14:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 czerwca 2022 o 14:20:59 UTC+2 Damian Sieczkowski napisał(a):

    > Cześć,
    >
    > Dlaczego nie wybierzesz konta oszczędnościowego wtedy?

    A w którym to banku mają "koto oszczędnościowe wtedy"?
    Ładna nazwa, może to jest tak: "% tak jak wtedy" - czyli np. jak w latach 80-tych
    (pod koniec; pamiętam
    moją książeczkę oszczędnościową w skarbonce z lokatą na 3 lata na 40%, którą dostałem
    na komunię
    od chrzestnego - tylko po tych 3 latach dolarów z wypłaty z odsetkami było kilka razy
    mniej niż by było
    z wpłaconego wkładu 3 lata wcześniej :( hmm, a może to było na 6 lat, bo coś mi się
    kojarzy, że wkład
    był 40k a wypłaty koło 300k) czy 90-tych.
    Inna sprawa, że z taką ekonomiką niedługo takiego oprocentowania się doczekamy :(

  • 6. Data: 2022-06-07 15:17:47
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.06.2022 o 12:23, Piotr Gałka pisze:
    > Czy istnieją obecnie jakieś ciut rozsądniejsze konta oszczędnościowe?
    > Czy są jakieś lokaty 1 miesięczne?
    > P.G.

    Nie bardzo wiem co to znaczy "ciut", ale wczoraj miałem telefon z PeKao
    z propozycją założenia takiego konta. Oprocentowanie, uwaga 5%! Kosmos w
    porównaniu do np PKO BP.  Po bliższe szczegóły byś musiał zajrzeć na ich
    stronę.

  • 7. Data: 2022-06-07 15:43:18
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Tue, 07 Jun 2022 15:08:48
    From: Dawid Rutkowski
    [...]
    > Coś tam jeszcze citi ogłaszał, że podnosi, ale nie pamiętam, na ile.
    > Ale u nich trzeba uważać, konta oszczędnościowe potrafią być płatne,
    > więc lepiej sprawdzić.

    Citi ma obecnie 5.5% na SuperOszczędnościowym.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 8. Data: 2022-06-07 16:17:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 czerwca 2022 o 15:43:19 UTC+2 Dominik 'Rathann' Mierzejewski napisał(a):
    > Date: Tue, 07 Jun 2022 15:08:48
    > From: Dawid Rutkowski
    > [...]
    > Citi ma obecnie 5.5% na SuperOszczędnościowym.

    Do 20k, powyżej 2,5%, jak na "zwykłym" oszczędnościowym.
    Z drugiej strony dobre i to - 3pp więcej od 20k to 40,50zł miesięcznie odsetek
    więcej,
    opłaci się nawet jak ktoś nie ma tam wpływów z wynagrodzenia na min. 3k i konto
    SuperOszcz. będzie kosztować 15zł.

    Ale w citku zamiast lokować to lepiej wziąć pożyczkę na ujemne RRSO, może dostać 5
    stówek
    do wydania na aledrogo (na czysto będzie ponad 400) - i nawet nie trzeba mieć żadnych
    pieniędzy,
    wystarczy mieć zdolność kredytową na 20k ;>

  • 9. Data: 2022-06-07 16:20:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 czerwca 2022 o 15:17:49 UTC+2 trybun napisał(a):
> [...]
    > z propozycją założenia takiego konta. Oprocentowanie, uwaga 5%! Kosmos w
    > porównaniu do np PKO BP. Po bliższe szczegóły byś musiał zajrzeć na ich

    Akurat pko bp czyli skarbonka też ma 5% (no, może lokaty).
    A w żubrze możesz nawet zrobić 6%, z comiesięczną wypłatą odsetek na ROR, tyle że na
    3 lata,
    a jak wcześniej zerwiesz to ze zwracanego kapitału odejmą wszystkie wypłacone
    wcześniej odsetki ;P

  • 10. Data: 2022-06-08 00:30:33
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 07.06.2022 o 15:17, trybun pisze:
    > Oprocentowanie, uwaga 5%!

    BOŚ 8%

    --
    Alf/red/