  • 1. Data: 2022-06-04 14:39:25
    Temat: Świadomość inwestora
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Dałem się skusić na ostatnie obligacje skarbu państwa.  Wcześniej trzeba
    wypełnić ankietę, no i system mnie odrzucił! Gdy wcześniej straciłem
    nieomal cały majątek wykopując udziały w funduszu inwestycyjnego w PKO
    BP to nikt o jakimkolwiek ryzyku nawet się nie zająknął.  Kasjerka
    zgłupiała i poszła do szefostwa zapytać co ma ze mną zrobić.  Teraz
    zwykłe obligacje oferuje rząd RP a oni mnie przed tym ostrzegają.

  • 2. Data: 2022-06-05 09:44:56
    Temat: Re: Świadomość inwestora
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 czerwca 2022 o 00:35:24 UTC+2 Eneuel napisał(a):
    > trybun [ma szmal!!! -- można/warto z nim zaprzyjaźnić się!]

    Raczej miał, przecież wtopił na skarbonkowym tfi (czy też raczej "tfu" ;)

    > : trzeba wypełnić ankietę, no i system mnie odrzucił!
    >
    > Zdradzisz mam, o co Cię pytano?

    Sam możesz iść do skarbonki, powiedzieć, że chcesz pożyczyć pinokiu na rozkurz, to
    ankietę dostaniesz.
    Ciekawsze jest to, jak trybun odpowiadał, że dostał bana ;>
    I co kazał kasjerce zrobić kierownik?

    To nie takie proste dobrze odpowiedzieć - bo "dobrze" zależy od tego, co
    optymalizujesz.
    Na Niewidzialnym Uniwersytecie był "wieczny" student które wiedział absolutnie
    wszystko o magii. Sprawa polegała na tym, że zmarły przodek w testamencie postanowił,
    że będzie on otrzymywał stypendium tak długo jak będzie studentem. Problem polegał na
    tym że aby zdać egzamin należało otrzymać 90% punktów, ale żeby nie zdać i
    jednocześnie nie wylecieć z uczelni trzeba było mieć minimum 80%. Więc on musiał
    wiedzieć wszystko o magii aby zawsze otrzymywać 85%.
    No i oczywiście czasami może nie być żadnych szans, tak jak w przypadku wojennego
    doktora Gruendsteina (też testamentowego stypendysty), który odpowiedział na
    wszystkie pytania "Lacken Sie mich im Arsch!" - a mimo to egzamin zdał.

  • 3. Data: 2022-06-05 22:27:49
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Raczej miał, przecież wtopił na skarbonkowym tfi (czy też raczej "tfu" ;)

    > Sam możesz iść do skarbonki, powiedzieć, że chcesz pożyczyć pinokiu na rozkurz, to
    ankietę dostaniesz.

    Pinokiu wg info zaparkował 4,6 mln w obligacjach
    pewnie wróżbita Jackowski mu szepnął do uszka że spora inflacja będzie ;)

    Pozdro

  • 4. Data: 2022-06-06 10:50:26
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2022 o 09:44, Dawid Rutkowski pisze:

    > Sam możesz iść do skarbonki, powiedzieć,
    > że chcesz pożyczyć pinokiu na rozkurz,

    Chyba wolę iść na spacer...

    > to ankietę dostaniesz.
    > Ciekawsze jest to, jak trybun odpowiadał,

    [tak, jak tu...]

    > że dostał bana ;> I co kazał kasjerce zrobić kierownik?

    [spokojnie, pani Barbaro... tylko spokój...
    przyszedł, pójdzie... wszystko będzie dobrze...]

    > To nie takie proste dobrze odpowiedzieć - bo "dobrze" zależy od tego, co
    optymalizujesz.

    Chcę jak najwięcej szmalu w jak najkrótszym czasie z jak najmniejszego
    kapitału i ze 100% gwarancją -- bez względu na: wojny, końce [i początki?]
    światów, upadki [i wzloty?] rządów czy państw...

    > Na Niewidzialnym Uniwersytecie był "wieczny" student które wiedział
    > absolutnie wszystko o magii.

    Często ktoś wie:
    absolutnie wszystko o niczym
    lub
    o wszystkim, ale absolutnie nic...

    > Sprawa polegała na tym, że zmarły przodek w testamencie postanowił,
    > że będzie on otrzymywał stypendium tak długo jak będzie studentem.

    On? -- zmarły przodek?... ;)

> [...]
    > punktów, ale żeby nie zdać i jednocześnie nie wylecieć z uczelni
    > trzeba było mieć minimum 80%. Więc on musiał wiedzieć wszystko

    Bądźmy tolerancyjni -- 85 -/+5... ;)

> [...]
    > wojennego doktora Gruendsteina (też testamentowego stypendysty), który
    > odpowiedział na wszystkie pytania "Lacken Sie mich im Arsch!" - a mimo

    Egzaminatorzy bywają złośliwi...

    Student stawia na stole trzy flachy wódki, kładzie indeks i prosi
    o pokwitowanie odbioru trzech... Egzaminator odpowiada, iż nie
    jest zachłanny, zwraca jedną flachę i kwituje odbiór dwóch...

    W tamtych czasach 2 była oceną niedostateczną...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2022-06-06 10:53:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2022 o 22:27, Waldek pisze:

    > Pinokiu wg info zaparkował 4,6 mln w obligacjach
    > pewnie wróżbita Jackowski mu szepnął do uszka że spora inflacja będzie ;)

    Co wybraliśta -- to mata... Pisałem wielokrotnie o mej przygodzie:
    http://eneuel.w.duna.pl/wyciagi/wyciagi.htm

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2022-06-06 12:31:32
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.06.2022 o 00:35, Eneuel pisze:
    > trybun [ma szmal!!! -- można/warto z nim zaprzyjaźnić się!]
    >
    > : trzeba wypełnić ankietę, no i system mnie odrzucił!
    >
    > Zdradzisz mam, o co Cię pytano?

    Ogólnie wszystko jasne, nie zdałem bo przy jednym pytaniu zaznaczyłem -
    "nie chcę na to odpowiedać". Rzecz dotyczyła odniesienia się do jakiegoś
    zupełnie nieznanego mi trzyliterowego skrótu,. Niestety zapomniałem już
    o jaki skrót chodziło. Była to chyba  ostatnia pozycja ankiety którą
    posługuje się PKO BP.

  • 7. Data: 2022-06-06 12:33:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    wszystkie pytania "Lacken Sie mich im Arsch!" - a mimo to egzamin zdał.

    Kasjerka przyszła od kierownika z dobrą wiadomością - "jednak może pan
    kupić obligacje".

  • 8. Data: 2022-06-06 14:08:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Jun 2022 14:39:25 +0200, trybun wrote:
    > Dałem się skusić na ostatnie obligacje skarbu państwa.  Wcześniej trzeba
    > wypełnić ankietę, no i system mnie odrzucił! Gdy wcześniej straciłem

    Widac za głupi jestes nawet na polskie obligacje :-)

    > nieomal cały majątek wykopując udziały w funduszu inwestycyjnego w PKO
    > BP to nikt o jakimkolwiek ryzyku nawet się nie zająknął.  Kasjerka

    No i dlatego teraz jest test swiadomosci inwestora wymagany,
    nawet dla zakupu polskich obligacji.
    Hm - a moze wlasnie szczegolnie powinien byc wymagany,
    tylko niestety pytania i odpowiedzi sa tendencyjnie ułożone :-)

    > zgłupiała i poszła do szefostwa zapytać co ma ze mną zrobić.  Teraz
    > zwykłe obligacje oferuje rząd RP a oni mnie przed tym ostrzegają.

    A co zes ty zrobil i kiedy to bylo?

    J.

  • 9. Data: 2022-06-06 14:10:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 12:31:32 +0200, trybun wrote:

> [...]
    > zupełnie nieznanego mi trzyliterowego skrótu,. Niestety zapomniałem już
    > o jaki skrót chodziło. Była to chyba  ostatnia pozycja ankiety którą

    Za jedną błędną odpowiedz by cie nie skreslono.
    Wiecej musialo ich byc "błędnych".

    J.

  • 10. Data: 2022-06-06 15:09:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 czerwca 2022 o 14:10:05 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Za jedną błędną odpowiedz by cie nie skreslono.
    > Wiecej musialo ich byc "błędnych".

    Ten skrót to mogło być "PiS" ;>