    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Aligator zestrzelony Igłą
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 7 Jun 2022 11:22:19 +0200

    On Tue, 7 Jun 2022 01:05:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" ty91eqsptgu4$....@4...net
    > Czerwoni czy Biali -- to po prostu Moskale,
    > potomkowie Dołgorukiego skrzyżowani z Mongołami...

    > Mógł pompować szmal w przygraniczne tereny, by zachęcić ludzi do siebie.

    Po co - oni juz zacheceni :-)

    Teraz pora na sciaganie podatkow :-)

    > Ukraina wraca do macierzy... ;) Zełenski już proponuje wprost
    > przymierze z Polską!

    No tak prawde mowiac, to my ich traktowalismy tak sobie.

    > Gorzej z Księstwem -- jak niegdyś... W 1853 Zachód wraz z Turcją
    > tłukł się o Krym, Litwa ruszyła 10 lat później... Po własną śmierć...
    > Traugutt zadyndał na szubienicy -- masy Polaków wówczas zadyndały...

    To nie "Zachod tlukl sie o Krym", tylko Anglicy pilnowali rownowagi
    sił w rejonie. Polityka, ktora im sie od wiekow oplacala :-)

    > Ponoć to Litwini byli skorzy do walki, nie Koroniarze... Teraz
    > cała Białoruś czeka... Patrzy i czeka... Na własną śmierć czeka?!
    >
    > Dawna Rzeczpospolita może być bardzo silna! Obecne: Bałty, Białoruś,
    > Ukraina i Polska... Bałtów jest mało, ale są dobrze położone geograficznie.
    > Ukraińców jest więcej niż Polaków! Razem to 2.55 obecnej Polski...
    > 97 milionów ludzi! Gdyby tak dołączyć Finlandię... ;)
    >
    > BTW -- ilu jest Ukraińców? 44 miliony?... Przybywa 44 Mickiewicza? ;)

    Nie wiadomo ilu odjac, bo wolą Rosje ...

    > Na tymże wizerunku oparta jest potęga Moskwy!

    > Raczej nie... Bez sankcji potrzebowaliby kilkanaście
    > czy ze dwadzieścia; z sankcjami?...

    Trudno powiedziec - jak sie zmobilizuja, to moze mniej.
    Odkurzą stare fabryki, wstawia nowe maszyny ... i tu sie licza
    sankcje.

    > Wojna nadal trwa,
    > Ukraińcy dążą do wyniszczania Rosjan...

    Na razie niszczenie sprzętu bojowego idzie im jakby lepiej niz ludzi.

    Chociaz ... cos mi mignelo, ze odkonserwowuja T-62,
    a wyprodukowali ich 20 tys szt, to moga znalezc pare tys.

    > Po co haremy i po co świadczenia? Czym świadczyć, gdy trzeba
    > odbudować armię?! Twardy naród... Kobiety wszystko zdzierżą... ;)

    To juz nie tylko za granicą bedą gwalcic, ale i w kraju ?

    > Wprowadzą wielożeństwo -- de facto ono już istnieje.
    > Pierwszy ślub, po kilkunastu latach rozwód i kolejny ślub, i kolejny...

    Ale tu luka jest teraz, teraz trzeba kobiety zmobilizowac :-)

    > Zacznie jako osiemnastolatek, zakończy nieco później... Trzy obróci bez
    > trudu... Prawosławni mogą raz rozwieść się. Trochę ze ślubem cerkiewnym,
    > trochę ze ślubem cywilnym, trochę bez ślubu, trochę na boku podczas
    > ślubnych małżeństw... Jakoś to będzie...

    Cerkiew im przeszkadzac nie bedzie.

    > Amerykanie są profesjonalistami -- raczej pokonają Rosję na amen...

    Tak jak w Wietnamie? :-(

    > Oby jakiś ,,święty'' im nie przeszkodził...

    Na razie w kazdym badz razie idzie dobrze, ale dluga wojna ma dalekie
    skutki ekonomiczne :-)

    J.