  • 1. Data: 2022-06-03 13:44:54
    Temat: Re: 7%
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 12:00:45 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/BOS-Bank-lokata-7-p
    roc-8350459.html
    > Na na 3 miesiące 7%, ale na dłużej -- mniej...
    > Czyżby wiara w rychłe obniżanie stóp procentowych?...

    Minimalizowanie ryzyka banku :-)

    > 7% to nadal tylko połowa inflacji...

    A skad wiara, ze banki maja zrownowazyc inflacje?
    A skad wiara, ze rzad i Glapinski nic nie zrobią
    i nadal bedzie 15% inflacji rocznie?

    > Wojna trwa, CoViD trwa...
    > Ale hamerykański dolar tanieje...
    > PiS chyba wreszcie odblokował pieniądze na odbudowę...

    Jeszcze nie tak calkiem, na razie to plan zatwierdzony,
    a wyplata ... nastapi, jak poprawicie praworządnosc.

    Ale ... jak te pieniadze przyjdą, to przeciez inflacja znow skoczy :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-06-03 14:09:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 13:44:54 +0200, J.F wrote:
    roc-8350459.html

    > Minimalizowanie ryzyka banku :-)

    A propos - Getin

    https://www.getinbank.pl/klienci-indywidualni/oszcze
    dnosci/lokata-na-nowe-srodki.html

    3m - 4.5%
    6m - 5.0%
    12m - 5.5%

    Dzielenie ryzyka i zyskow z klientem?
    Czy wiara, ze przez rok ponizej 5% nie spadnie? :-)

    A swoja droga - wiele bankow podnosi %, co sie stalo - odplyw
    pieniadzy klientow, czy Glapinski przestal tanio pozyczac ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-06-21 18:41:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" news:1sqw0s43ix3n6.jevwvmp7wxus$.dlg@40tude.net

    > Dzielenie ryzyka i zyskow z klientem?

    BOŚ nie ryzykuje -- zebrał dane osobowe, narzuca puste
    przelewanie i merytorycznie rżnie głupa, czyli udaje Greka!

    Czy to jest ,,piąta kolumna'' Moskwy -- zniechęcającej Polaków do swej ojczyzny?

    -=-

    Chłopi II RP z taką sobie ;) ochotą bronili ojczyzny, która miała
    ich w czterech literach podczas kilkunastu lat swego istnienia...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2022-06-21 19:42:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62b1f4c0$0$487$6...@n...neostrada.pl

    > Chłopi II RP z taką sobie ;) ochotą bronili ojczyzny, która miała
    > ich w czterech literach podczas kilkunastu lat swego istnienia...

    Żadna armia i żadna władza nie utrzyma się bez poparcia ludności
    cywilnej! Warto czasami brać to pod uwagę! Przegrał Hitler,
    przegrał Bonaparte, przegra każdy pomiatający ,,gawiedzią''!

    Na wschód idąc -- byli francuscy żołnierze noszeni na rękach,
    ale wracając pobici -- napotykali zatrzaskiwane przed nimi
    drzwi wileńskich domów, na zewnątrz których ciepło ;) nie
    było podczas odwrotu ex-Wielkiej Armii...

    Wojna na Ukrainie nie zakończy się szybko -- nastawienie zwykłych
    szaraczków jest ważne, dlatego Kaczyńskie, Szydła iip. mogą chwilowo
    zapomnieć o swej nadzwyczajnej sortowności i zastosować prawo wobec
    oszustów... [mogą zapomnieć na stałe o swym nadczłowieczeństwie,
    ale to jest trudne zadanie! -- kąsanie DTuska jest nieco ;)
    łatwiejszym a o podzielność uwagi ;) gigantów niełatwo...]

    Mogą też popełnić ,,szkolne'' ;) błędy poprzedników, w tym Putina,
    który na czas nie zadbał o poparcie zwyczajnych ;) Ukraińców, bez
    którego nawet dwumilionowa (dziesięciokrotnie większa od rzuconej
    na początku br.?) armia nie byłaby zdolna do szybkich zwycięstw
    i trwałego utrzymania terenu...

    -=-

    Było już niedaleko nas ;) państwo, którego król nie był królem,
    sejm -- sejmem, wojsko -- wojskiem itd... (parafraza wypowiedzi
    szwedzkiego ;) króla Polski z >>Ogniem i mieczem<<) Upadło -- pod
    ,,batutą'' polskiego (białoruskiego?) Ciołka...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wo%C5%82czyn_(obw%C3%B
    3d_brzeski)

    Opole było niedawno -- Poniatowksi królem był kiedyś... ;)

    https://wolczyn.pl/index.php/pl/

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,: o ; eneuel@@gmail.com '.0_'

  • 5. Data: 2022-06-22 22:37:58
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > "J.F" news:1sqw0s43ix3n6.jevwvmp7wxus$.dlg@40tude.net

    > BOŚ nie ryzykuje -- zebrał dane osobowe, narzuca puste
    > przelewanie i merytorycznie rżnie głupa, czyli udaje Greka!

    Nie miałem żadnych problemów - lokata weszła 8.06
    Później pisali coś na Bankierze ze BOS
    "się zadławił" i zakłada tylko posiadaczom ROR-a u nich

    Dziś w Banku Nowym S.A. dla nowych klientów
    widziałem 6,8% na 3m - max 4x100k (bodajże)
    - trzeba założyć konto depozytowe /bez dodatkowych warunków/

    Starych klientów tak jak wszyscy wali w rogi ;)
    - odnowienie lokaty na 0,1% - przy zrywaniu oferuje 5,7

    Pozdro

  • 6. Data: 2022-06-23 14:09:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" t8vuj6$1o7r$...@g...aioe.org

    > Nie miałem żadnych problemów - lokata weszła 8.06

    A ja -- miałem. I ewidentnie BOŚ zadowolił się łupiestwem.
    Wystarczy, że raz kogoś zamordujesz a będziesz mordercą.
    Średnia z życia ;) nie jest ważna.
    (spotkałem milion ludzi, zamordowałem tylko jednego -- nie jest źle...)

    > Później pisali coś na Bankierze ze BOS
    > "się zadławił" i zakłada tylko posiadaczom ROR-a u nich

    Aby im ułatwić życie -- założyłem ROR, ale lokaty
    nie mogłem otworzyć i muszę lać co miesiąc kpln...

    Rasowy wyjadacz wisienek i orzeszków, logujący się średnio kilkanaście razy
    dziennie do różnych banków nie zdołał zalogować się do BOŚ... A gdy BOŚ
    łaskawie udostępnił możliwość logowania -- było za późno na lokatę...

    > Dziś w Banku Nowym S.A. dla nowych klientów

    Mam już dość dziwnych (jak BOŚ itp.) banków...

  • 7. Data: 2022-06-27 01:58:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62b457f4$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > Aby im ułatwić życie -- założyłem ROR, ale lokaty
    > nie mogłem otworzyć i muszę lać co miesiąc kpln...

    > Rasowy wyjadacz wisienek i orzeszków, logujący się średnio kilkanaście razy

    Dziś, zanim upłynęła pierwsza godzina bd. zalogowałem się 11 razy...
    Ani razu w związku z tą sprawą, ale na chwilę przed ostatnim logowaniem
    pomyślałem, że mogę policzyć i ,,pochwalić się'' na grupie... Zdążyłem
    dosłownie w ostatniej chwili -- Alior (choć nie pierwszy raz dzisiaj)
    zapragnął smartfonowej weryfikacji, która pożerała cenne ;) sekundy...

    11 to jeszcze nie kilkanaście, ale to dopiero początek dnia. :)

    Wszystkie logowania z laptopa -- być może co jakiś
    czas dodatkowo loguję się także smartfonem...
    (chcąc potwierdzić logowanie)

    Dzisiejszy dzień jest wyjątkowy -- przede
    wszystkim poniedziałek i koniec miesiąca...

    > dziennie do różnych banków nie zdołał zalogować się do BOŚ... A gdy BOŚ
    > łaskawie udostępnił możliwość logowania -- było za późno na lokatę...

    > Mam już dość dziwnych (jak BOŚ itp.) banków...

    Lokaty już są na 7% w różnych miejscach -- ale na długi czas.
    5% a vista to chyba teraz standard: Alior, ING, Millennium...
    Getin chyba daje 6% a vista -- ale to Getin...

    -=-

    Alior złośliwie ;) mnie potraktował -- 03 czerwca jest sądny dzień św. Edyty XXV? ;)
    02 czerwca zapłaciłem BLIKiem za dyski -- ale Alior przetrzymał szmal aż do 04
    czerwca,
    tym samym zmniejszając moje możliwości ;) zarobkowe...

    -=-

    12 logowanie -- mBank, w celu rzucenia okiem na oferty oszczędnościowe...
    Jakieś konto + lokata na 3 miesiące -- 6%... Jeszcze za chwilę rzut oka do
    matki iPKO, by zobaczyć, czy OK...

    -=-

    Do tych kilkunastu logowań bankowych mogę dorzucić logowania do ZUS
    (wbrew pozorom loguję się tam często) i do recept -- moich, matki i ojca...
    Nierzadko loguję się tuż przed wejściem do apteki...
    Co jakiś czas do (chyba sześciu) kont m@ilowych... FTP na dwa serwery...
    (czasem także ze smartfonu -- tu jest jakiś problem, ale nie z logowaniem)

    -=-

    Ogólnie logowania jakoś mi idą!!! Ale z niektórymi bankami -- słabo...

    Pierwsze moje logowanie miało miejsce ~37 lat temu. :) Wówczas jeszcze
    szanowano czas juzera... Przed zalogowanie mieliśmy do dyspozycji
    rzekomo aż dwie możliwości:

    > Hello
    > Help

    ale naprawdę tylko jedną:

    > Hel

    Jako że to, co po 3 literach -- było ignorowane, o ile 4 literą nie była 'p'...
    Po jakimś czasie zyskałem niskie numerki administratora. :)
    (poniżej chyba [10,x] byli administratorzy...
    Wróżono mój płacz podczas demontażu tego komputera -- w istocie
    to ja zdemontowałem ów komputer, i to w błyskawicznym tempie
    (choć bez młotka) jako już etatowy pracownik tuż po tym, jak
    dostałem pisemne potwierdzenie zatrudnienia i wypłacenia mi szmalu...

    Jeden z ,,pracowników'' był zniesmaczony moją postawą...
    (jak mogłem nie zgodzić się na ,,gębną'' umowę...)

    W ośrodku zatrudnionych było na stałe kilkanaście osób -- co
    najmniej jedna przebywała w USA w tym czasie, :) kilka :) osób
    poznałem osobiście, choć w ośrodku nie pracowały...

    Przez wiele miesięcy tylko ja panowałem nad tą bestią. :)
    (inni nie mieli cierpliwości)
    Przez chyba dwa lata niemal tylko studenci tam
    pracowali -- zatrudniona, kilkunastoosobowa obsługa
    raczej ;) nie zajmowała się tym komputerem...

    -=-

    Co daje ,,optymalizacja SSD'' czy jak to określają, gdy mam do czynienia z HDD? ;)

    W tle dyski łomoczą -- przesuwam partycje i defragentuję,
    poznając możliwości przeróżnych defragmentatorów...

    Na razie jestem bardzo zadowolony z najnowszego zakupu dysków.

    Na F-S mam razem 8 systemowych partycji -- 4 64W10 i 4 32WXP; po 2 na każdym dysku.
    Z każdej partycji mogę zalogować się... Zabijając nudę -- czyszczę z.s.f.o.e :)
    partycje
    32WXP ze śmieci, które gromadziłem kilkanaście lat... Nie wiem, w jakim celu to
    czynię,
    ale czyszczę... 32WXP jest raczej niezbyt przydatny... Szaleje na F-S -- dużo RAMek;
    jak na 32WXP; SWAP na RAMdysku postawionym na nadmiarowym GB; dwa szybkie (Irokez ma
    inne zdanie) dyski; szybki jak na 32WXP CPU; dedykowany GPU...

    64W10 nie laguje, ale już nie jest tak szybki jak 32WXP -- pod 64W10 CPU zazwyczaj
    pod korek... W obecne, gorące dni, raczej nie mogę uruchamiać 64W10 bez dodatkowego
    chłodzenia, jeśli nie chcę przegotować ;) dysków...

    --