  • 101. Data: 2020-12-28 13:47:36
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 28 gru 2020 o 02:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "trybun" rs6vkt$14et$...@g...aioe.org

    Przewiń legendę w dół -- zobaczysz flagi SBAS, w tym Egnos.

    > Tak, jak Galileo. ;)

    > Egnos zdecydowanie poprawia dokładność SF;
    > ponoć DF_bez_Egnos potrafi dać efekty lepsze niż SF_z_Egnos.

    Ale ponoć za kilka lat ma być lepszy Egnos -- na L1/L5 i E1/E5, czyli
    ulepszający DF. Nie wiem, co z L2 -- tam jest i cywilna F, i wojskowa...

    > Ponoć DF Galileo nadaje się ;)
    > Nadto statyczne pomiary SF GPS też mogą nadawać się.

    SF GPS z Egnos.

    > Jak radzi sobie z:
    > - wysokimi i gęstymi drzewami
    > - wysokimi i gęstymi blokami
    > - mgłą
    > - deszczem
    > - chmurami

    > Więc raczej ta Motka nie jest orłem pod tym względem.

    > -=-

    > Porównywanie dokładności GNSS różnych telefonów ma sens wtedy,
    > gdy porównujemy telefony w tym samym czasie, w tych samych
    > warunkach, bo: GPS stale jest poprawiany, Galileo zyskuje
    > nowe satelity, a pogoda i konstelacja mają duży wpływ...

    Dosłownie jakoś tak tej nocy w mieszkaniu na parterze:
    - miałem kilkanaście metrów błędu i widziałem masę różnych satelitów
    - kwadrans później w tym samym miejscu nie widziałem już żadnego
    satelity lub chwilami widziałem po jednym: GPS, GLONASS, Beidou

    Odbiorniki GNSS trzeba porównywać uważnie...

    --
    Ene

  • 102. Data: 2020-12-28 13:53:00
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 26 gru 2020 o 10:26, trybun pisze:

    > To nie zmianie faktu że przy satelicie systemu SBAS pokazywana jest
    > konkretna flaga, w tym wypadku Galileo albo Glonass. EGONS czy SDCM w
    > tej rubryce sa niewidoczne

    Przewiń legendę -- zobaczysz flagi SBAS.

    --
    Ene

  • 103. Data: 2020-12-29 05:05:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" rsck58$83f$...@g...aioe.org

> [...]
    > satelity lub chwilami widziałem po jednym: GPS, GLONASS, Beidou

    > Odbiorniki GNSS trzeba porównywać uważnie...

    Kolejny przykład -- parę godzin temu [tamtemu i tamtym?] wyłączono ;)
    mi ;) [Redmi?] wszystkie satelity Glonass i Beidou. GLONASS, GPS,
    Galileo, EGNOSS?... Owszem...

    -=-

    Pytanie ciśnie się pod palce:

    - Masz Trybunie Galileo czy nie mas w swej Motce?

    SBAS z kółeczkiem żółtych gwiazd na błękitnym tle (~flagą UE) to
    EGNOSS, nie Galileo. PRN136 to geostacjonarny satelita EGNOSS.

    Możesz zobaczyć tę stałą pozycję PRN136 tutaj:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ne
    c.android.qzss.gnssview&hl=pl&gl=US

    Wszystkie SBAS są na południu, bo są nad równikiem, bo tylko tam
    (na konkretnej wysokości) jest jedyna orbita geostacjonarna,

    -=-

    Pisałes też o widzeniu satelity japońskiego -- SBAS czy nie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 104. Data: 2020-12-29 12:08:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Egnos zdecydowanie poprawia dokładność SF;
    > ponoć DF_bez_Egnos potrafi dać efekty lepsze niż SF_z_Egnos.

    Papier wszystko przyjmie - użytkownik z zdolnościami do samooceny już
    niekoniecznie.

    > Ponoć DF Galileo nadaje się ;)
    > Nadto statyczne pomiary SF GPS też mogą nadawać się.

    A konkretnie co to za sprzęt co to potrafi? Bo chyba nie jest to jakiś
    bzdurny telefon?

    > Jak radzi sobie z:
    > - wysokimi i gęstymi drzewami
    > - wysokimi i gęstymi blokami
    > - mgłą
    > - deszczem
    > - chmurami

    W lesie nie ma problemów. Z blokami nie próbowałem, mgła, deszcz i
    chmury wydają się nie mieć znaczenia. Aczkolwiek leżąc na kanapie
    zaobserwowałem że gps raz łapie fixa szybciej raz wolniej, jednak nie
    mam pojęcia za czego sprawą tak sie dzieje. Być może faktycznie  chodzi
    o warunki atmosferyczne..

    > To Twoje zdanie.

    Niby moje użytkownika zdanie jest gorsze niż coś znalezione w necie?

    > Niekoniecznie zawsze... Chyba lepiej nastawić na 10m.
    > (przynajmniej wtedy, gdy są gęste chmury)

    > Więc raczej ta Motka nie jest orłem pod tym względem.

    Jasne, jednak tak bezproblemowego i wygodnego telefonu to jeszcze nie
    miałem. W kwestii GPS nie imponuje niczym.

> [...]
    > warunkach, bo: GPS stale jest poprawiany, Galileo zyskuje
    > nowe satelity, a pogoda i konstelacja mają duży wpływ...

    Tezy nie potwierdzam,  TP-Link lepiej się zachowuje w kwestiach GPS,
    choć na papierze stoi że powinien być gorszy. Ciekawostka - na mojej
    motce  pojawił się kolejny (drugi) japoński satelita.

  • 105. Data: 2020-12-29 12:09:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.12.2020 o 13:47, Eneuel pisze:

    > Przewiń legendę w dół -- zobaczysz flagi SBAS, w tym Egnos.

    A te flagi to Unii i Rosji. Dokładnie takie same jak GNSS, tylko że w
    rubryce SBAS.

  • 106. Data: 2020-12-29 12:09:55
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Pisałes też o widzeniu satelity japońskiego -- SBAS czy nie?

    Mogę odpowiedzieć tylko na to jak to wygląda programie gps test, a w nim
    SBAS i GNSS maja takie same flagi.

    Nie, japońskie są tylko GNSS.

  • 107. Data: 2020-12-29 12:10:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.12.2020 o 13:53, Eneuel pisze:

    > Przewiń legendę -- zobaczysz flagi SBAS.

    Źle napisałem - nie flaga Galileo czy Glonass a flaga Unii i ruska

  • 108. Data: 2020-12-30 23:33:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsf2qs$11mp$...@g...aioe.org

    > Źle napisałem - nie flaga Galileo czy Glonass a flaga Unii i ruska

    Fajnie, że to wreszcie pojąłeś. Masz tedy Galileo czy nie masz w swej Motce?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 109. Data: 2020-12-31 00:01:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsf2q2$11mp$...@g...aioe.org

    > Mogę odpowiedzieć tylko na to jak to wygląda programie
    > gps test, a w nim SBAS i GNSS maja takie same flagi.

    SBAS są oddzielone.
    SBAS wchodzą w skład GNSS, ale są oddzielone i mają
    swe numerki. 136 to nie jest Galileo, lecz EGNOSS.
    PRN to niekoniecznie GPS.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 110. Data: 2020-12-31 00:02:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rsf2ng$11mp$...@g...aioe.org

    > A konkretnie co to za sprzęt co to potrafi?

    SF masz niemal w zwykłym smartfonie; DF masz w droższych,
    zaś statyczne pomiary to domena geodetów chociażby i ich
    raczej drogich pozycjonerów...

    > Bo chyba nie jest to jakiś bzdurny telefon?

    > W lesie nie ma problemów. Z blokami nie próbowałem, mgła,
    > deszcz i chmury wydają się nie mieć znaczenia.

    U mnie mają największe znaczenie po ścianach
    czy zadaszeniach i konstelacjach...

    > Aczkolwiek leżąc na kanapie zaobserwowałem że gps raz
    > łapie fixa szybciej raz wolniej, jednak nie mam pojęcia
    > za czego sprawą tak sie dzieje. Być może faktycznie
    > chodzi o warunki atmosferyczne..

    SNR, konstelacja...

    > Niby moje użytkownika zdanie jest gorsze niż coś znalezione w necie?

    Swego nie znajduję w necie -- Twoje znajduję. ;)

    > Jasne, jednak tak bezproblemowego i wygodnego
    > telefonu to jeszcze nie miałem. W kwestii GPS
    > nie imponuje niczym.

    Asus Max niemal do końca nie sprawiał kłopotów -- ale
    odbiorniki GNSS miał fatalne!

    SBAS czy zwykły? Podaj numerek.
    Masz Galileo czy nie masz?

    --