  • 1. Data: 2020-11-16 22:43:59
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    GSM milczy -- może bankierzy spuszczą parę ze swych ust...

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb287b9$0$6351$6...@n...neostrada.pl

    > Note[re-dame]9pro i M[jak miłość]21[wieku] -- który ma jakie ,,zalety''?...

    > Z mej białkowej pamięci wspominając:

    > M21 N9P

    > 4GB kontra 6GB
    > Amoled kontra IPS
    > 6.4" kontra 6.67"
    > GG3 kontra GG5
    > UFS2.1
    > SIM+SIM+SD
    + 6Ah kontra 5Ah
    + 10nm kontra 8nm
    + ExyNos9611 kontra SD720G
    > ponoć energii starcza w obu na tyle samo gAdzin

    + https://www.x-kom.pl/p/566366-smartfon-telefon-xiaom
    i-redmi-note-9-pro-6-64gb-grey.html
    > https://www.x-kom.pl/p/557640-smartfon-telefon-samsu
    ng-galaxy-m21-sm-m215f-blue.html

    > -50pln kontra niby_100hpln_na_kolejne_zakupy

    Niby dają 1hpln w bonie, ale trzeba by u nich qpić coś
    w broku za 3hpln, by odnieść [ciekawe, dokąd?] ko_rzyść...

    > -=-

    > Czy 4GB to teraz mało?
    > Grać nie będę.
    > Na szybkim ładowaniu mi [Mi zależy?] nie zależy.

    > Czy GG3 szybko potłucze się?
    > Asus Max miał GG4 -- nie potłukł się, lecz zdechł...
    + [jakby co -- może oderwę GG4 z Asusa i przEkleję do
    > M21... tylko... coby nie podrapać przy zrywaniu...]

    > Aby było jasne -- nie potrzebuję smartfonu, ale banki potrzebują... ;)
    > [bez aplikacji banki raczej ;) nie chcą dawać wisienek...]

    > Wszelkie uwagi [zwłaszcza: głupie, obraźliwe, wulgarne itp. -- nawet
    > luźno powiązane z mymi roz_terka_mi] są mile widziane przeze mnie...
    > [oby szybko -- czas to: chf, eur, pln, usd itd...]

    > -=-

    > Wolałbym SD875, ;) ale na razie jego indeks cenowy jest dla mnie jakby za wysoki...
    [SD875 jeszcze nie wykluł się z jaja?... tak być może, ale marzenia niewiele
    kosztują...
    DFGNSS potrzebny mi do trafiania w stosowne drzwi -- bez tego nieraz sięgam za klamkę
    tylnych, zamiast przednich... kluczykiem do stacyjki łatwiej trafić... dłubanie w
    nosie
    (jak wiadomo -- w nosie przebywa litera prawa odarta ze swego ducha) jest
    łatwiejsze...
    same ko_rzyści...]

    -=-

    Do czego to doperegrynowało?! -- tani smartfon kosztuje niemal tałzena!!!
    [chlip, chlip... taka oto nacja pana Eregryna...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-11-17 02:39:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb2f2ee$0$6348$6...@n...neostrada.pl

    >+ 4GB kontra 6GB 4GB
    >+ Amoled kontra IPS IPS
    >+ 6.4" kontra 6.67" 6.53"
    >+ GG3 kontra GG5 GG3
    ++ UFS2.1 UFS2.1 eMMC 5.1
    >+ 6Ah kontra 5Ah 5Ah
    >+ 10nm kontra 8nm 12nm
    >+ ExyNos9611 kontra SD720G MediaTek MT6769T Helio G80

> [...]

    Może iść na:
    https://www.x-kom.pl/p/575293-smartfon-telefon-xiaom
    i-redmi-9-4-64gb-sunset-purple.html
    całość? -- za 589pln... DesperacYja ma sięga Prakticki... (Zenitu w NRD)

    -=-

    [zastanawiając się nad dylematem: ,,dlaczego nie
    jestem bogaty?'' -- obarczam winą brak pieniędzy...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-11-25 02:11:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb2f2ee$0$6348$6...@n...neostrada.pl

    > + https://www.x-kom.pl/p/566366-smartfon-telefon-xiaom
    i-redmi-note-9-pro-6-64gb-grey.html

    W x-kom kupiłem Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/64 za 854.05 pln
    (wraz z gratisową dostawą -- **bardzo** szybką) bez bonu itp...
    Polecam obsługę w x-kom.

    Teraz wiem, że mało, ale 6GB na razie wystarczy...

    Już nie jestem pewien tego, że mi nie zależy...

> [...]
    > (jak wiadomo -- w nosie przebywa litera prawa odarta ze
    > swego ducha) jest łatwiejsze... same ko_rzyści...]

    https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-720g-mobile-platform-product-brief.pd
    - SnapDragon 720G, ale:
    - brak Galileo
    - nie dostrzegam DF
    - nie nagrywa rozmów telefonicznych
    (trochę kłopotliwe, gdy pytam w aptece o cenę...)
    - 232.77 grama z: dwiema SIMkami, kartą mikroSD
    i założonym kejsem dostarczonym z telefonem
    [bateria naładowana w 75% -- energia chyba też coś waży?...]
    - czytnik linii papilarnych pracuje szybko i poprawnie
    [nie zdjąłem odcisków palców nóg]
    - rozpoznawanie twarzy pracuje szybko i poprawnie
    (wystarczy mignięcie -- zasłaniam kartką kamerkę
    i odsłaniam na chwilę tak krótką, jak zdołam...)
    - wybudzenie po podniesieniu jest takie sobie, bo
    przeszkadza we wkładaniu do kieszeni
    - pilot IR taki sobie, ale może popracuję nad nim...
    (klimatyzatora nie rusza; radio co najwyżej włącza
    i wyłącza; telewizor niby obsługuje, ale trzeba
    wymaga dobrego celowania...)
    - wygląda bardzo przyjemnie i jest wygodny
    (jest łatwy w obsłudze tak od strony sprzętu, jak i oprogramowania)

    W Asusie Maxie popsuł się włącznik -- w RN9P nie trzeba w ogóle używać
    włącznika... (gaszę tapnięciem w ekran; wybudzam różnie, ale bez włącznika)
    Regulacja głośności też może obywać się bez mechanicznych mikrosłiczy...

    RN9P bez kejsu jest o ~1mm węższy od Maxa, ale dłuższy o kilka
    mm, co trochę smuci... Z kejsem jest jeszcze większy.

    Kamerki wystają z tyłu na zbyt wiele -- przyjemne to nie jest.
    (poza kejs nie wystają, bo kejs ma wystający kołnierzyk...)

    I na Allegro, i na AliExpress można znaleźć dziesiątki różnych
    ochraniaczy, w tym pancerne, choć RN9P ma GG5 po obu stronach...
    (Samsung nawet na przód żałował GG4)

    Nie wiem, jak sprawdzić: BT5, NFC i VoLTE.
    LTE ponoć może chadzać naraz na obu SIMkach -- za jakiś czas to sprawdzę...

    Przy pochmurnym niebie (ważny jest też chwilowy układ satelitów)
    GNSS fiksuje na środku parterowego mieszkania, nad którym jest
    kilka (nie jestem mocny w liczeniu -- 4 lub 5) kondygnacji
    i dookoła którego są bloki... W zestawieniu z Asusem to coś
    szokująco dobrego!!! Teoretycznie wyliczył błąd w środku
    mieszkania na 17 metrów, ale w istocie nie mylił się
    więcej niż o 20 metrów, jeśli wierzyć mapom...

    Na ostatniej kondygnacji (tylko dach itp. nad głową) potrafi
    pokazywać z rzeczywistą dokładnością jednego metra i jak do
    tej pory nie błądził tu dalej niż na 10 metrów.

    Można mieć na ekranie kilka programów naraz (chyba trzy) ale
    nie każdy program umie bawić się w taki sposób...

    Niektóre aplikacje można klonować.

    -=-

    Dziwi brak Galileo, ale chyba na razie Galileo w smartfonach
    pozbawionych DF jest jedynie ozdobą...

    -=-

    Android 10, MIUI (po aktualizacji) 12.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2020-11-26 10:07:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Niektóre aplikacje można klonować.
    >
    > -=-
    >
    > Dziwi brak Galileo, ale chyba na razie Galileo w smartfonach

    A jakość rozmów, zwłaszcza w trybie głośnym? W mojej Motce to porażka.
    Na tyle dziwne że dźwięki, np muzę odtwarza czysto i głośno, a rozmowa w
    trybie głośnomowiacym to istny koszmar.

  • 5. Data: 2020-11-26 16:36:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rpnr8g$ppn$...@g...aioe.org

    >>> https://www.x-kom.pl/p/566366-smartfon-telefon-xiaom
    i-redmi-note-9-pro-6-64gb-grey.html

    Dziś na Allegro jest Poco X3 za 847 (czy jakoś podobnie) pln z VAT...

    Poco X3 ma SD732G i hybrydowy slot SD/SIM;
    wg Xiaomi ma DF GNSS, choć nie ma Galileo.

    5170 mAh (czy jakoś podobnie) i 120 Hz odświeżania ekranu.

    > A jakość rozmów, zwłaszcza w trybie głośnym?

    Nie narzekam -- rozmówcy też nie narzekają.
    Na jakość rozmów w MaxCom MM136 też nie narzekałem.
    MM136 nagrywa bezproblemowo.

    Oba telefony dobrze radzą sobie z głosnym gadaniem.
    Gorzej z telefonem matki -- ten nie umie cicho gadać...
    Matka ma MaxCom MM428BB.

    > W mojej Motce to porażka.

    Motka, jak postrzegam, to ogólnie porażka...
    - hybrydowy slot SD/SIM
    - co najwyżej GorillaGlass3
    - wysoka cena

    > Na tyle dziwne że dźwięki, np muzę odtwarza czysto
    > i głośno, a rozmowa w trybie głośnomowiacym to istny koszmar.

    Od dawna preferuję głośnomówienie...

    -=-

    RN9P ma nieprzyjemne położenie głośnika -- gdy trzymam lewą
    ręką, kciukiem zasłaniam ten głośnik i to tak starannie, że
    *niczego* nie słychać...

    Kładę/stawiam telefon na lewym kciuku, opieram na lewym
    wskazicielu i podpieram lewym serdecznym... Ten kciuk
    całkowicie zasłania głośnik... Wbrew być może pozorom
    to wygodny i stabilny chwyt -- niestety tylko do czytania
    lub słuchania via BT, bo głosu w głośniku nie słychać...
    Nawet tak mogę potrząsać lewą ręką...

    -=-

    Po wysłaniu poprzedniego postu zauważyłem, że telefon
    nie widzi satelitów innych niż GPS. Po wyjściu (czyli
    na zewnątrz) zobaczyłem jednego satelitę (chyba Glonass)
    innego niż GPS; później przez ~dobę widziałem tylko
    satelity GPS, po czym znów: GPS, GLONASS, Beidou,
    także na środku parterowego mieszkania, nad którym
    jest kilka kondygnacji i dookoła którego są bloki...

    Nie narzekam na nawigację -- po Asusie Maxie chyba każdy
    telefon pod tym względem jest dobry!!! Ale wolałbym mieć
    i Galileo i DF.

    https://mi-home.pl/telefony-poco/poco-x3-nfc-6gb-64g
    b-shadow-grey
    tu mowa o Dual GPS, ale nie ma mowy o Galileo

    https://mi-home.pl/telefony-redmi/redmi-note-9-pro-6
    gb-64gb-tropical-green
    tu nie ma mowy ani o Galileo, ani o DF GNSS

    https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-720g-mobile-platform-product-brief.pd
    tu piszą i o Galileo, i o dual-frequency GNSS (L1 + L5)
    Redmi Note 9 Pro

    https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-732g-mobile-platform-product-brief.pd
    tu nie ma mowy o DF, ale jest Galileo
    Poco X3

    Może Xiaomi da jakąś łątkę na RN9P i będę miał w nim DF GNSS?

    -=-

    Skierowałem me pytania pod adres:
    s...@x...com
    ale tam nie rozumieją mego języka i proszą o tłumaczenie na angielski... ;)
    Może ktoś przetłumaczy >>dual-frequency Global Navigation Satellite Systems<< na
    angielski?... ;)

    -=-

    Może wreszcie ktoś napisze, że ma DF Galileo i opowie o swych wrażeniach?!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2020-11-26 18:23:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fbfcb98$0$513$6...@n...neostrada.pl

    > Dziś na Allegro jest Poco X3 za 847 (czy jakoś podobnie) pln z VAT...

    Jest też gotowy redmi note 9 5g i note 9 pro 5g:
    https://www.gsmmaniak.pl/1185374/redmi-note-9-5g-not
    e-9-pro-5g-oficjalnie/

    8nm kontra 7nm?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2020-11-27 11:53:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Poco X3 ma SD732G i hybrydowy slot SD/SIM;
    > wg Xiaomi ma DF GNSS, choć nie ma Galileo.
    >
    > 5170 mAh (czy jakoś podobnie) i 120 Hz odświeżania ekranu.

    A są jakieś namacalne korzyści dla klienta z tego tytułu?

> [...]
    > MM136 nagrywa bezproblemowo.
    >
    > Oba telefony dobrze radzą sobie z głosnym gadaniem.
    > Gorzej z telefonem matki -- ten nie umie cicho gadać...

    Dzięki. Przy następnym zakupie wezmę pod uwagę również te modele.

    > Motka, jak postrzegam, to ogólnie porażka...
    > - hybrydowy slot SD/SIM
    > - co najwyżej GorillaGlass3
    > - wysoka cena

    Bez przesady, poza wagą i tą nieszczęsną jakością rozmów trudno si e do
    czegoś przyczepić. Także do ceny, mało tego telefon mam od ponad roku z
    jego cena w sklepach nie spadła nawet o złotówkę. Także rok użytkowania
    i żadnej ryski na ekranie, i żadnych hybryd - każda karta ma swoją lokację.

    > Od dawna preferuję głośnomówienie...

    Od czasu Bestii? ?

> [...]
    > to wygodny i stabilny chwyt -- niestety tylko do czytania
    > lub słuchania via BT, bo głosu w głośniku nie słychać...

    Ideału w tym względzie raczej nie znajdzie,. W moim poprzednim musiałem
    uważać przy trzymaniu bo tracił zasięg przy niewłaściwym trzymaniu.

> [...]
    >    tu nie ma mowy o DF, ale jest Galileo
    >    Poco X3
    >
    > Może Xiaomi da jakąś łątkę na RN9P i będę miał w nim DF GNSS?

    W sklepie Play jest trochę programów do obsługi GPS,. Polecam choćby
    GPSTest. Ma on m.in wykaz zasięgu i obsługiwanych satelitów. Galileo ma
    dość słaby sygnał,. Generalnie rzecz ujmując mój poprzedni telefon mimo
    tego że obsługiwał tylko GPS i Glonass lepiej się sprawował jak ten
    obecny, mimo że ten ma większe możliwości na papierze.

> [...]
    > Systems<< na angielski?... ;)
    >
    > -=-
    >
    > Może wreszcie ktoś napisze, że ma DF Galileo i opowie o swych

    Może ja, tylko musiałbym wiedzieć co to w ogóle jest..

  • 8. Data: 2020-11-27 11:54:04
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fbfcb98$0$513$6...@n...neostrada.pl

    > Jest też gotowy redmi note 9 5g i note 9 pro 5g:
> [...]

    Akurat komuś potrzebne 5g w telefonie...

  • 9. Data: 2020-11-27 15:17:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rpqlr8$bm5$...@g...aioe.org

    > A są jakieś namacalne korzyści dla klienta z tego tytułu?

    Dłużej trzyma akumulator, gdy jest pojemniejszy. ;)
    I chyba krócej, gdy zwiększymy częstotliwość odświeżania...
    (można chyba pozostać przy niższej)

    > Dzięki. Przy następnym zakupie wezmę pod uwagę również te modele.

    Do rozmów są bardzo dobre! I nagrywają bez łaski!!
    Malutkie, tanie, łatwe w obsłudze...
    Nawet mają net ;) -- ale tylko 2G.
    MM136 ma -- zżarł mi kilka groszy, bo 2Gnie
    wchodziło w netowy pakiet. MM428BB -- chyba ma.

    > Bez przesady, poza wagą i tą nieszczęsną jakością rozmów
    > trudno si e do czegoś przyczepić.

    Kto kupuje smartfon, by przy jego pomocy rozmawiać?... ;)
    Smartfony nosimy w siateczkowych kieszeniach tak, by
    każdy widz mógł odczytać LOGO...

    > Także do ceny, mało tego telefon mam od ponad roku z jego
    > cena w sklepach nie spadła nawet o złotówkę. Także rok
    > użytkowania i żadnej ryski na ekranie,

    ZTCW GG3 jest odporniejsza na zadrapania od GG4, ale krucha.
    GG3+ chyba ma jakieś nadprzyrodzone ;) możliwości samonaprawy
    drobnych rys...

    Najtwardsze jest diamentowe, o ile takie jest. ;)
    Szafirowe jest, ale -- drogie i bardzo kruche!
    (ponoć czasami jest/było stosowane do ochrony oczek kamer)

    Asus Max ma GG4 -- mój wielokrotnie fruwał,
    w tym na terakotę z wysokości ~1.5 metra...

    Zobacz w ogłoszeniach, ile jest potłuczonych
    ekranów z GG4, GG5, GG6 a ile z GG3...

    Inna sprawa, że samo ochronne szkło z GG może
    wytrzymać, ale ekran pod nim -- niekoniecznie...

    > i żadnych hybryd - każda karta ma swoją lokację.

    Może miałem pecha przy sprawdzaniu, kilka modeli
    sprawdziłem -- każdy miał hybrydę!

    Kiedyś każdy Mi miał hybrydę.

    > Od czasu Bestii?

    Nie. Nie pamiętam, od kiedy, ale coraz częściej
    z tego korzystałem, gdy było dookoła cicho...

    > Ideału w tym względzie raczej nie znajdzie,. W moim
    > poprzednim musiałem uważać przy trzymaniu bo tracił
    > zasięg przy niewłaściwym trzymaniu.

    Zasięg GSM?

    > W sklepie Play jest trochę programów do obsługi GPS,. Polecam choćby GPSTest.

    Programów o tej nazwie jest masa mas. Jeden z nich
    gościł u na wszystkich moich smartfonach.

    > Galileo ma dość słaby sygnał,.

    Co to znaczy? -- aby coś uzyskać, trzeba wyjść na gołe
    pole (bądź środek jeziora) czy wystarczy wyjść z domu?

    > Generalnie rzecz ujmując mój poprzedni telefon mimo
    > tego że obsługiwał tylko GPS i Glonass lepiej się sprawował jak ten
    > obecny, mimo że ten ma większe możliwości na papierze.

    Cywilny Glonass dają chyba 10 m w poziomie.

    > Może ja, tylko musiałbym wiedzieć co to w ogóle jest..

    Weź pryzmat i złam nim białe światło -- dostaniesz
    [zaraz dostanę po mordzie, gdy napisze głośno słowo
    'tęcza'?] kolorowe rozszczepienie...

    Podobnie łamie się (z rozwarstwianiem) sygnał z satelitów,
    idąc nie w próżni, lecz w powietrzu -- czymkolwiek ono jest.
    Mając dwie częstotliwości (jak dwa kolory) możemy to i owo
    wyczytać o tej łamliwości, bo wyższe częstotliwości łamią
    się mocniej niż niższe, choć kąt padania obu jest ten sam...

    Ot -- i cały sekret DF GNSS? Wielu pisze, że niekoniecznie...
    Nie mam, nie używam, nie znam nikogo, kto ma... Jak widać na
    smutnym przykładzie -- support Xiaomi też niewiele wie o DF
    GNSS, choć Xiaomi produkuje stosowne telefony i zaznacza to
    w specyfikacjach...

    Strona Galileo:
    https://www.usegalileo.eu/PL/inner.html#data=smartph
    one
    uważa, iż Redmi Note 9 Pro obsługuje Galileo, choć oficjalnie
    Xiaomi twierdzi, iż RN9P nie obsługuje Galileo.

    Z dokładnością GNSS trudna sprawa, bo jest ona nie tylko
    wynikiem technologicznych możliwości, lecz także polityki...

    Galileo początkowo miał mieć (obok ,,normalnych'') geostacjonarne
    satelity (odpowiedniki Egnos) i był budowany wspólnie z Chinami,
    ale ostatecznie chyba ma już niewiele wspólnego z Compassem czy
    Beidou -- przez jakiś czas walczono o częstotliwości. Czytam też,
    że GPS ma zredukować liczbę nachylonych (,,normalnych'') orbit
    do 3 -- naśladując pozostałe systemy... Chińczycy zamierzali
    rozstawić swe satelity na 3 wysokościach, wliczając w to
    geostacjonarną -- nie wiem, jak jest... Informacje są wg
    mnie zbyt niejasne i nieco sprzeczne a ja niezbyt mocno
    tym interesuję się...

    Była premier GB szokowała chęcią budowy brytyjskiego GNSS
    z geostacjonarnymi satelitami... Taki GPS, ale całkowicie
    samowystarczalny... Bez cudzych stacji referencyjnych itd...

    [tak to bywa, gdy ,,budują'' politycy...]

    Uruchomienie Galileo to chyba zasługa Putina -- zajmującego Krym... ;)

    -=--=-

    "trybun" rpqlsa$bm5$...@g...aioe.org

    e-9-pro-5g-oficjalnie/

    > Akurat komuś potrzebne 5g w telefonie...

    Produ_centom -- mają z tego sporo centów, żeby
    nie napisać, że aż (?dziesiątki?) dolarów i euro...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 10. Data: 2020-11-27 18:16:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rpqlr8$bm5$...@g...aioe.org

    > Może ja, tylko musiałbym wiedzieć co to w ogóle jest..

    Tu:
    https://www.urania.edu.pl/wiadomosci/kamien-wegielny
    -nowej-generacji-satelitow-egnos-umieszczony-na-orbi
    cie
    http://www.asgeupos.pl/index.php?wpg_type=tech_gnss
    piszą (na me oko) sensownie -- możesz zapoznać się...

    --