  • 1. Data: 2021-02-22 14:07:10
    Temat: Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Dzisiaj pani z infolinii Pekao poinformowała mnie, że w związku z obecną
    sytuacją, nie trzeba pojawić się osobiście w oddziale, żeby pozamykać
    rachunki. A skąd mój telefon do banku? Po wielu latach znalazłem hasło
    dostępu i okazało się, że konto nie zostało wypowiedziane. Bank to robi
    dopiero po 10 latach nieużywania.
    Napisałem wiadomość w serwisie transakcyjnym, ciekaw jestem, jak to pójdzie.

    --
    -
    Akarm

  • 2. Data: 2021-02-26 12:39:51
    Temat: Re: Pekao - likwidacja rachunków przez Internet.
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Akarm"
    > Bank to robi dopiero po 10 latach nieużywania.

    Co oni rozumieją przez nieużywanie? Brak logowania przez 10 lat? Czy
    przepływów kasy przez konto?
    Czyli zerujemy stan konta i po 10 latach konto samoczynnie wylatuje? A co z
    danymi osobowymi robią?

  • 3. Data: 2021-02-26 17:09:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.02.2021 o 12:39, jedrek pisze:

    > Co oni rozumieją przez nieużywanie?
    Aż tak nie dociekałem, dla mnie i tak obojętne. Od założenia konta
    wykonałem tylko jedną operację, tylko w tym celu założyłem to konto. A
    że właśnie przeczytałem o opłatach za konto, to postanowiłem
    definitywnie zeń zrezygnować.

    --
    -
    Akarm

  • 4. Data: 2021-03-01 08:28:38
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "jedrek" <w...@...on> napisał w wiadomości
    > "Akarm"
    >
    > Co oni rozumieją przez nieużywanie? Brak logowania przez 10 lat? Czy
    > przepływów kasy przez konto?

    Kiedyś rozumieli to co było w regulaminie, a w rzeczywistości często
    nie likwidowali, np. ING miał likwidować po 2 latach i nie zrobił tego.
    Państwo się wtrąciło, być może jest w prawie bankowym lub KC.
    10 lat też w jakieś przepisy wstawiono, po tym czasie mają szukać
    kontaktu właścicielem.
    Nie wiem jak się to ma do przedawnienia roszczeń bo te skrócili
    do zaledwie 6 lat.

    > Czyli zerujemy stan konta i po 10 latach konto samoczynnie wylatuje? A
    > co z danymi osobowymi robią?

    Kiedyś mieli obowiązek trzymania, o ile pamiętam, minimum przez 5 lat
    historii transakcji. Niestety nie ma chyba limitu.

    Co więcej, nawet po rozwiązaniu umowy "ramowej" (czy jak to akurat
    nazwą) gdy chcesz założyć rachunek na nowo po okresie karencji
    (np. 3 miesiące) możesz być traktowany z punktu widzenia promocji
    jak nowy klient ale... ze starymi danymi, w tym nr tel. i adresem e-mail.
    O czym się przekonałem się w Getinie. Dane te były już inne, zakładanie
    konta trwało wiele dni bo system zgłupiał (konsultanci też...) i
    realizował
    na zmianę kroki raz to zakładania raz to przywracania konta, koniecznie
    chciał używać starych danych.
    W podobne sytuacji w FM/Nest w ogóle nie udało się uruchomić dostępu
    przez sieć.

    Arek

  • 5. Data: 2021-03-03 10:18:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 14:07, Akarm pisze:

    > Napisałem wiadomość w serwisie transakcyjnym, ciekaw jestem, jak to
    > pójdzie.

    Dostałem odpowiedź, że mogę zamknąć konto przez telefon.
    I to jest odpowiednie podejście. Dzwonisz - pani informuje cię, że
    możesz zlikwidować konto, zgłaszając tę chęć poprzez wiadomość w
    serwisie transakcyjnym. Piszesz - pani informuje cię w odpowiedzi, że
    możesz zlikwidować konto, zgłaszając tę chęć telefonicznie.
    Kurtyna! :D

    --
    -
    Akarm