  • 71. Data: 2020-09-29 15:00:56
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bardzo łatwo: historia -> szukanie zaawansowane -> lista rozwijana -> PZ
    No oczywiście zależy od banku.
    W tym o którym myślę to najlepiej dodać wierzyciela PZ do listy ulubionych odbiorców,
    wówczas historia transakcji starszych niż 3
    miesiące nie wymaga potwierdzania osobnym kodem (w taką historię wcześniejszych
    transakcji wchodzi się przez ulubionych odbiorców a
    nie przez historię rachunku).

    -----

  • 72. Data: 2020-09-29 15:36:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    >No to po mojemu to nie jest żadna podstawa prawna wiążąca klienta,

    IMO - jest o tyle, ze na 99.99...% tej zgody udzielil.
    Bo jak inaczej wierzyciel by wiedzial jakie konto ma obciazyc?

    Zlosliwe wyciagniecie danych przez wierzyciela, czyjas pomylka lub
    celowe podanie numeru cudzego konta, pomylka programisty ?

    Tylko nie nazywajmy "twoje pieniadze w banku sa bezpieczne" :-)

    >natomiast ciekawe co się ew. stanie po 56 dniach?
    >Bo klient może złożyć reklamację i nie bardzo widzę jak bank miałby
    >się
    >przed tym bronić.

    Ale zgody udzielil ?
    "mial pan 56 dni na odwolanie platnosci, a teraz to w drodze
    reklamacji, moze wierzyciel odda" ...

    >Tekst w linku informuje, że to jest bardzo bezpieczne, bo można w
    >ciągu
    >56 dni odwołać PZ. Moim zdaniem, gdyby po 56 dniach nie można było
    >skutecznie odwołać takiego PZ, na które "wierzyciel" nie miał zgody
    >(lub
    >nie potrafi tego bezspornie udowodnić), to to nie byłoby w żaden
    >sposób
    >bezpieczne. To byłoby bardzo niebezpieczne.

    O tyle bezpieczne, ze jakbys chcial ukrasc ludziom pieniadze?
    Zalozyc firme/fundacje/spoldzielnie, pojsc do banku, podpisac umowe o
    PZ, zdobyc gdzies numery kont, wyslac te PZ, i liczyc na to, ze bank
    udostepni te srodki zanim sprawa sie wyda, i zdazysz wymienic na
    dolary, wyplacic/przelac i zniknac ?

    No moze przeceniam banki i PZ realizuja szybko i maja do kontrahenta
    zaufanie, ze w razie anulowania platnosci odda pieniadze/srodki ...

    Tym niemniej ... jeden zapetlony program moze mi konto wyczyscic. Ale
    przeciez udzielilem zgody. No chyba, zebym jednak nie udzielil.

    To jak wierzyciel nie ma zgody :-)

    J.

  • 73. Data: 2020-09-29 15:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Bardzo łatwo: historia -> szukanie zaawansowane -> lista rozwijana ->
    >PZ
    >No oczywiście zależy od banku.

    W Santanderze tak ? Nie widze szukania zaawansowanego.

    Jest typ operacji "Polecenie zaplaty ..." ale odfiltrowac to chyba w
    Excelu.
    -----

  • 74. Data: 2020-09-29 15:59:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    >Najważniejsze (przynajmniej dla mnie) zmiany:
    >- "konto jakie chcę" (KJC) będzie warunkowo płatne - do bezpłatności
    >wymaga wpływu 500zł i jednej transakcji debetówką lub blikiem w
    >miesiącu (to już lepiej w pekao założyć, lepsza karta do transakcji
    >zagranicznych)

    Ale ale ... usluga wielowalutowa do KD robi sie bezplatna.
    I konta walutowe mozna miec bezplatne, o ile sie trzyma 20 jednostek.

    No i tradycyjnie przestaje rozumiec - to po co miec takie duze
    prowizje za przewalutowanie i jednoczesnie darmowe obejscie ?
    Szukanie frajera, czy moze organizacja kartowa pobiera duza powizje ?

    >- koniec z pierwszym bezpłatnym rokiem dla KK jedynie za 10
    >transakcji w ciągu 3 miesięcy - teraz od początku trzeba będzie
    >machać 10 razy w miesiącu (ale chyba wciąż dodatkowe
    bezpłatne, a do zwolnienia z opłaty za główną wliczają się też
    transakcje dodatkowymi oraz mobilnymi).

    Sa promocje - akcja Pajacyk zwolniona przez 2 lata ...

    J.

  • 75. Data: 2020-09-29 17:16:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie piszcie tyle skrótów, bo się sieczka w głowie robi.
    Co to KD?

    -----

  • 76. Data: 2020-09-29 17:22:09
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 29.09.2020 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie piszcie tyle skrótów, bo się sieczka w głowie robi.
    > Co to KD?
    >

    > -----

    karta debetowa ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 77. Data: 2020-09-29 18:10:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Aaa, trudne było ;-)

    -----

  • 78. Data: 2020-10-01 15:05:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

    > W tym o którym myślę to najlepiej dodać wierzyciela PZ do listy
    > ulubionych odbiorców,

    Z tym że to nie działa na nieznanych "wierzycieli". A to właśnie takich
    może być trudno znaleźć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 79. Data: 2020-10-01 15:13:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO - jest o tyle, ze na 99.99...% tej zgody udzielil.
    > Bo jak inaczej wierzyciel by wiedzial jakie konto ma obciazyc?

    W niektórych krajach numer konta jest dość tajny, właśnie z tego powodu.
    Przy czym jednocześnie ten numer konta trzeba przecież podawać
    kontrahentom. Taki paradoks.

    > Zlosliwe wyciagniecie danych przez wierzyciela, czyjas pomylka lub
    > celowe podanie numeru cudzego konta, pomylka programisty ?

    Obojętnie które, pewnie mogą być też inne możliwości.

    > Tylko nie nazywajmy "twoje pieniadze w banku sa bezpieczne" :-)

    Właśnie.

    > Ale zgody udzielil ?

    A gdzie ta zgoda?

    > "mial pan 56 dni na odwolanie platnosci, a teraz to w drodze
    > reklamacji, moze wierzyciel odda" ...

    A jeśli to nie był żadnej wierzyciel, a w szczególności nie było żadnej
    bezspornej wierzytelności? A może "wierzyciel" jest dodatkowo zarządzany
    przez syndyka? I co wtedy?

    > No moze przeceniam banki i PZ realizuja szybko i maja do kontrahenta
    > zaufanie, ze w razie anulowania platnosci odda pieniadze/srodki ...

    Ale ja mam gdzie zaufanie jakiegoś banku (którego nie jestem klientem)
    do jakiegoś jeszcze kontrahenta. Ja mam umowę z moim bankiem,
    i dotychczas ona nie przewidywała możliwości pobierania z mojego konta
    pieniędzy przez osoby trzecie bez mojej zgody i nawet bez poinformowania
    mnie o tym (nie licząc trudnej do zauważenia pozycji w historii konta).

    Żeby wypłacić pieniądze z mojego konta potrzebuję dowodu osobistego,
    podpisu "zgodnego" z czymś tam, haseł i innych kodów z SMSów itd.
    Czy to jest ok, że ktoś inny nie potrzebuje do tego samego (do dostępu
    do *mojego* konta) praktycznie niczego, co ma związek ze mną?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 80. Data: 2020-10-01 16:29:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >W niektórych krajach numer konta jest dość tajny, właśnie z tego
    >powodu.
    >Przy czym jednocześnie ten numer konta trzeba przecież podawać
    >kontrahentom. Taki paradoks.

    To jest ciekawa koncepcja - obciazyc jakas firme, urzad skarbowy,
    ministerstwo ... a moze pana Prezesa ? :-)

    >Obojętnie które, pewnie mogą być też inne możliwości.

    Tylko wszystkie malo prawdopodobne.
    Predzej mnie ktos obciazy dwa razy, bo puszcza dwa razy program
    generujacy, lub nie zapisze "w tym miesiacu juz pobieralem".

    >Właśnie.

    >A gdzie ta zgoda?

    U wierzyciela jest. Jeden email z banku, i bedzie w skan zgody w banku
    ..

> [...]
    >żadnej
    >bezspornej wierzytelności? A może "wierzyciel" jest dodatkowo

    No to oddadza po dwoch miesiacach, bo "to skomplikowana sprawa", albo
    i nie oddadza :-)

> [...]
    >poinformowania
    >mnie o tym (nie licząc trudnej do zauważenia pozycji w historii

    Przewidywala przewidywala ... to stara usluga. A jak sie cos zmiienilo
    na poziomie ustawowym, to moze nawet nie musza regulaminu zmieniac.

    Ja tylko o tym, ze wycofanie jest przewidziane, teroretycznie jeden
    telefon czy wizyta i na drugi dzien srodki znow sa na koncie ... a
    reszta to juz zmartwienie banku.

> [...]
    >dostępu
    >do *mojego* konta) praktycznie niczego, co ma związek ze mną?

    Jak widac nie jest to dla bankow problemem.
    Moze lista takich oszustw jest tak krotka, ze sie im nie oplaca
    zabezpieczac.

    A klient ... i tak przyjdzie, nie ma wyjscia :-)

    J.