  • 21. Data: 2023-05-16 09:32:53
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 08:06, a pisze:

    > z lutego.
    > To 4. okres, więc już nie spadną.

    > Mylisz pojęcia. Mówimy o obligacjach skarbowych. Skarb państwa jest
    > gwarantuje. Polska musiałaby zbankrutować, aby nie zostały spłacone.

    Ryzyko zawsze jest. Tutaj (tzn w przypadku polskiego Państwa)
    bardziej obawiałbym się wprowadzenia
    dodatkowej opłaty manipulacyjnej, która czyniła by je
    mniej opłacalnymi, ale to dopiero w momencie wykupu.
    Albo bez opłaty tylko prolongata na inne obligacje skarbowe,
    czyli realizacja zysku na świętego nigdy.

  • 22. Data: 2023-05-16 09:55:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 maja 2023 o 09:34:38 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > Albo bez opłaty tylko prolongata na inne obligacje skarbowe,
    > czyli realizacja zysku na świętego nigdy.

    Na większą skalę zrobił to Jaruzelski.
    Pamięci genetycznej brak, do tego i tak by utonęła w zwałach tłuszczu z tłustych lat,
    czas na powtórkę niestety.

    Hmm, a na tą opłatę manipulacyjną jest gdzieś furtka w umowie, czy tylko totalnie na
    chama nocne głosowanie i kupowanie głosów do odrzucenia veta Senatu?
    Bo nawet na takie coś, że dostaniesz odsetki, jeśli zrolujesz kapitał, to mało kto
    się nabierze (choć na pewno będą tacy, najpierw haha jacy oni cfani, a potem będą
    płakać).

  • 23. Data: 2023-05-16 10:13:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 08:06:01 +0200, a wrote:

    > z lutego.
    > To 4. okres, więc już nie spadną.

    Czyli skoncza sie w lutym 2024 ? i ostatni rok bedzie z lutego 23 czy
    z lutego 24?

    > Mylisz pojęcia. Mówimy o obligacjach skarbowych.

    Tylko? bo Arek napisał "W 2019 bez problemu były
    dostępne lokaty wyżej oprocentowane niż obligacje SP."

    > Skarb państwa jest
    > gwarantuje. Polska musiałaby zbankrutować, aby nie zostały spłacone.

    Oj naiwny, naiwny.
    Już zapomniales, ze moze przyjsc Tusk, i w drodze ustawy zamienic
    obligacje SP na cos innego, albo np wstrzymac wyplaty na 10 lat ..

    A Polska zbankrutowała za Gierka i za Jaruzelskiego.
    PiS obecnie naśladuje Jaruzelskiego :-(

    J.

  • 24. Data: 2023-05-16 11:05:17
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 10:13, J.F pisze:

    > Czyli skoncza sie w lutym 2024 ? i ostatni rok bedzie z lutego 23 czy
    > z lutego 24?

    Ostatni % z lutego 23. Kapitał i odsetki wracają w kwietniu '24.

    > Tylko? bo Arek napisał "W 2019 bez problemu były
    > dostępne lokaty wyżej oprocentowane niż obligacje SP."

    Nie wiem o czym on pisze. Wiem, o czym ja piszę. ;-)

    > Oj naiwny, naiwny.
    > Już zapomniales, ze moze przyjsc Tusk, i w drodze ustawy zamienic
    > obligacje SP na cos innego, albo np wstrzymac wyplaty na 10 lat ..

    To Ty się bój, a ja tymczasem cieszę się z oprocentowania blisko 20%.

  • 25. Data: 2023-05-16 11:07:13
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 09:32, cef pisze:

> [...]
    > Albo bez opłaty tylko prolongata na inne obligacje skarbowe,
    > czyli realizacja zysku na świętego nigdy.

    A może po prostu poczytałbyś list emisyjny?
    Ułatwię Ci:

    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-4-letnie-coi/coi0527/

  • 26. Data: 2023-05-16 12:50:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 11:05:17 +0200, a wrote:

    > Ostatni % z lutego 23. Kapitał i odsetki wracają w kwietniu '24.

    No, to by jeszcze jeden scenariusz oplacalnosci był - jakby inflacja
    spadła do zera ...

    > To Ty się bój, a ja tymczasem cieszę się z oprocentowania blisko 20%.

    Wiadomo - lepsze 20% niz nic.
    Ale ... przez Belke pewnie stracisz, tylko ze niewiele ...

    J.

  • 27. Data: 2023-05-16 13:12:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-16 o 11:07, a pisze:

    > A może po prostu poczytałbyś list emisyjny?
    > Ułatwię Ci:
    >
    > https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-4-letnie-coi/coi0527/

    Czytanie listu emisyjnego z warunkami na dziś jest bezsensowne, gdyż
    rozważamy to co może się zdarzyć lub nie w przyszłości. Ja uważam, że
    ryzyko bankructwa państwa
    jest nieduże - oceniam je na znacznie poniżej 1%. Ale ryzyko
    manipulowania oszczędnościami obywateli jest już nieco większe. Ta
    władza jeśli się utrzyma,
    z pewnością wymyśli cos ciekawego.

  • 28. Data: 2023-05-16 13:40:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 13:12:03 +0200, cef wrote:

> [...]
    > jest nieduże - oceniam je na znacznie poniżej 1%. Ale ryzyko
    > manipulowania oszczędnościami obywateli jest już nieco większe. Ta

    Jak sie nie utrzyma, to nowa władza dostanie zadłuzenie w spadku,
    i bedzie musiała cos z tym zrobić.

    To tylko Tusk był taki głupi ...

    J.

  • 29. Data: 2023-05-17 19:37:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "a" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj, że to 4-latki. Musisz zatem rozważać taki okres, a nie rok w
    > lewo czy prawo.

    Były lepsze również przez kilka lat. Oczywiście nie największe banki
    (Getin, Meritum, FM, Idea, trochę lokalnych) i nie zawsze njadłuższe
    lokaty.
    Były też wynalazki jak bankowe papiery wartościowe, mniej płynne
    i m.in. przez to bardziej ryzykowne.

    > Jak było przed '20 - nie wiem, nie interesowałem się tym.

    Właśnie przed 2020. Ale od ok. 2016 było już trudniej bo impuls
    inflacyjny (rozdawnictwo) i niedostosowana polityka monetarna
    zaczęły gnębić ciułaczy. Potem jeszcze pandemia, dodruk, więcej
    socu, wojna...

    Arek

  • 30. Data: 2023-05-19 08:02:50
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-17 o 19:37, Arek pisze:

    > Były lepsze również przez kilka lat. Oczywiście nie największe banki
    > (Getin, Meritum, FM, Idea, trochę lokalnych) i nie zawsze njadłuższe
    > lokaty.

    To już odległa historia. Patrzę w przyszłość.

    > Były też wynalazki jak bankowe papiery wartościowe, mniej płynne
    > i m.in. przez to bardziej ryzykowne.

    Możesz też grać na foreksie na dźwigni 500:1, ale jak to się ma do
    obligacji skarbowych?