  • 11. Data: 2023-05-14 23:21:25
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    a <a...@w...pl> writes:

    > Zawsze w pierwszym roku będzie strata. Wynika to z polityki
    > dostosowania pierwszego roku oprocentowania do lokat. Roczna lokata na
    > 7% to nie tak źle, prawda?

    Jeśli uważasz że strata znacznej części realnego kapitału jest ok, to
    jasne.

    Nie wszyscy uważają że to jest "ok".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2023-05-15 00:55:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 maj 2023 o 23:21, Krzysztof Halasa pisze:

    > Jeśli uważasz że strata znacznej części realnego kapitału
    > jest ok, to jasne.

    > Nie wszyscy uważają że to jest "ok".

    Nie wszyscy -- lecz mamy demokrację i wyborcy wybrali akurat tę drogę...
    [spośród wielu dróg takich samych -- czy nawet tych samych]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 13. Data: 2023-05-15 17:39:41
    Od: a <a...@w...pl>

    > Jeśli uważasz że strata znacznej części realnego kapitału jest ok, to
    > jasne.
    >
    > Nie wszyscy uważają że to jest "ok".

    Niestety nie ma alternatywy o parametrach zbliżonych do lokaty/obligacji.

  • 14. Data: 2023-05-15 19:13:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "a" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2023-05-11 o 18:08, Krzysztof Halasa pisze:
    >
    >[...] Nic nie rozumiem z tego bełkotu, ale powiem Ci tak: w kwietniu '20
    >nabyłem te obligacje. Aktualnie procentują na 19,65% brutto. Rok temu
    >miałem na 9,85% bodaj. I było tu dużo więcej niż lokaty. Wcześniej chyba
    >(nie pamiętam) 3,4% - w czasach lokat 0,01% czy jakoś tak. One są już w 4
    >okresie i ZAWSZE były oprocentowane powyżej lokat.

    Być może te z emisji kwietniowej 2020. W 2019 bez problemu były
    dostępne lokaty wyżej oprocentowane niż obligacje SP.

    Arek

  • 15. Data: 2023-05-15 19:27:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 19:13:21 +0200, Arek wrote:
    > Użytkownik "a" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    to według inflacji ze stycznia (r-r), czy jeszcze zdążą spasc ...
    jesli Glapinski dobrze przewiduje?

    teraz jak widac gorsze warunki, ale ... masz wiecej pieniedzy, niz
    miales, czy tylko niewiele straciłes?

    > Być może te z emisji kwietniowej 2020. W 2019 bez problemu były
    > dostępne lokaty wyżej oprocentowane niż obligacje SP.

    Które?
    I ... zostały spłacone, czy niekoniecznie?
    Bo troche nie zostało - Getback, PBS, Idea, Getin,

    J.

  • 16. Data: 2023-05-15 19:44:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    a <a...@w...pl> writes:

    > Niestety nie ma alternatywy o parametrach zbliżonych do lokaty/obligacji.

    Niczego podobnego nie sugerowałem. Nie ma to jednak związku z pytaniem
    czy ktoś tu oszukuje.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2023-05-16 08:02:57
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-15 o 19:13, Arek pisze:

    > Być może te z emisji kwietniowej 2020. W 2019 bez problemu były
    > dostępne lokaty wyżej oprocentowane niż obligacje SP.

    Pamiętaj, że to 4-latki. Musisz zatem rozważać taki okres, a nie rok w
    lewo czy prawo.
    Jak było przed '20 - nie wiem, nie interesowałem się tym.

  • 18. Data: 2023-05-16 08:06:01
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-15 o 19:27, J.F pisze:

    > to według inflacji ze stycznia (r-r), czy jeszcze zdążą spasc ...
    > jesli Glapinski dobrze przewiduje?

    z lutego.
    To 4. okres, więc już nie spadną.

    > I ... zostały spłacone, czy niekoniecznie?
    > Bo troche nie zostało - Getback, PBS, Idea, Getin,

    Mylisz pojęcia. Mówimy o obligacjach skarbowych. Skarb państwa jest
    gwarantuje. Polska musiałaby zbankrutować, aby nie zostały spłacone.

  • 19. Data: 2023-05-16 08:06:54
    Od: a <a...@w...pl>

    > Niczego podobnego nie sugerowałem. Nie ma to jednak związku z pytaniem
    > czy ktoś tu oszukuje.

    Nie dostrzegam oszustwa. Ale skoro zgadzamy się, że nie ma alternatywy...

  • 20. Data: 2023-05-16 09:07:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 maja 2023 o 08:09:17 UTC+2 a napisał(a):

    > Nie dostrzegam oszustwa. Ale skoro zgadzamy się, że nie ma alternatywy...

    Nic dziwnego, że nie dostrzegasz, boś radosny z tych obligacji niby pinokio.
    Wciąż uważasz, że chronią ci kapitał przed inflacją?
    Czy jednak już tylko mniej tracisz niż w banku - ale już nie "Buhahaa..."?

    Co do alternatyw - skoro już wyszedłeś poza bank w nienormalnych czasach (w
    normalnych lokata powinna gwarantować utrzymanie wartości kapitału - jest on
    "przenoszony w czasie", przez mądrych ludzi w ciągu spadkowej części cyklu) to czemu
    się zatrzymywać na oblugach i pitolić, "że nie ma alternatywy"?
    Chyba że powinieneś podpisywać się nie "a" tylko "pinokio".
    Cwaniaczysz, niby mniej tracisz, a inflację napędzasz.