  • 1. Data: 2009-05-06 11:32:34
    Temat: Najgorsze i najlepsze przeliczniki litowo-złotowe przy płaceniu kartami na Litwie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Najgorsze i najlepsze przeliczniki litowo-złotowe przy płaceniu kartami na Litwie

    Jakich kart unikać, jakimi płacić, aby było:

    -- jak najtaniej?
    -- jak najmniej kłopotów?

    Najbardziej mnie ciekawią oczywiście karty kredytowe, ale że w tym durnym
    kraju (Polsce rzymskokatolickiej, czy jak kto woli Rzeczypospolitej kolejnej
    generacji, IV, V czy VI -- trudno mi zgadnąć) legalna praca jest towarem
    deficytowym a ja już nie mam dawnego daru perswadowania, być może będę
    musiał zadowolić się kartami debetowymi. Niby mogę zamienić Radosną
    z mBanku, po czym w tymże mBanku wyrobić kolejną Radosną, ale nie
    mam ochoty na takie coś, póki mi bank nie bruździ przesadnie,
    a w chwili obecnej mBank to chyba najlepszy bank w moich
    ślicznych oczętach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-05-06 12:22:20
    Od: k...@o...pl

    On 6 Maj, 13:32, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >  -- jak najtaniej?
    Myślałbym, że jako bywalec tej grupy wiesz, ze zawsze przy takich
    pytaniach padnie odpowiedź, że Polbank. Obecnie nie ma chyba lepszych
    przeliczników (może za dużo zajmujesz się religią na tej grupie a za
    mało bankami?;) )

    Jeśli mowa o debetowych to tym bardziej Polbank - do płacenia.
    A przy większych kwotach, tak powiedzmy od równowartości 300 PLN
    (zgaduję bez obliczeń)
    także przy wypłatach z bankomatu będzie taniej niż wypłata VE mBanku
    mimo 10zł opłaty w Polbanku i braku opłat w mBanku.

  • 3. Data: 2009-05-06 12:53:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    k...@o...pl b...@q...goo
    glegroups.com

> [...]

    : pytaniach padnie odpowiedź, że Polbank. Obecnie nie ma chyba lepszych
    : przeliczników (może za dużo zajmujesz się religią na tej grupie a za

    Tak myślałem, że prawosławni ;) dają najlepsze przeliczniki.

    Ale wolałem się upewnić -- zawsze wszystko może się pozmieniać.

    Poza tym... O ile są to lepsze przeliczniki niż w innych
    religiach... Znaczy -- w innych bankach? :)

    Może odroczenie płatności rekompensuje zły przelicznik?

[...]

    Aha... Czyli na tym polega ,,bezpłatne'' korzystanie z mBankowych kart debetowych?

    -=-

    BTW ;) religii -- choć Litwini są rzymskimi katolikami (jak Polacy) jawią
    się mi jako zupełnie inni (lepsi) ludzie, powiedziałbym nawet, że jawią
    się mi jako ludzie -- w zestawieniu z Polakami. :) Może więc to nie religia
    tak mocno wypacza człowieczeństwo, ale coś innego? :) Niemiecki papież także
    nijak nie przypomina (zachowaniem, bo też ma dwie ręce i dwie nogi oraz jedną
    głowę) swego polskiego poprzednika. :)

    A z innej strony -- gdybyś tyle stracił ,,dzięki'' zawziętości i głupocie
    ,,Kościoła'' -- też byś się tym/religią zajmował. Ja zajmuję się po to,
    aby potomni nie pytali (jak ja) bezradnie o powody: nienawiści religijnych,
    upadku moralności, upadku państwa polskiego, holokaustu...

    -=-

    Za odpowiedź rzecz jasna dziękuję, choć chętnie bym otrzymał nieco
    konkretniejsze informacje: jakie są te przeliczniki i ile tracę na
    jakich kartach. Polbankową debetówkę mam, kredytowej nie mam. Mam
    poza tym kartę kredytową Citi i kartę kredytową mBanku oraz kartę
    debetową mBanku. Jak rozumiem -- ta ostatnia jest bezwartościowa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-05-06 14:36:50
    Od: k...@o...pl

    On 6 Maj, 14:53, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Aha... Czyli na tym polega ,,bezpłatne'' korzystanie z mBankowych kart debetowych?
    Podobnie jak wszystkich innych banków które dają bezpłatną wypłatę za
    granicą ale transakcje kartami (najczęściej Visy) poza strefą EUR
    obciążają dodatkowa prowizją
    Przy małych kwotach lepiej nie płacić za wypłaty.
    Gdyby w np. mBanku była opłata za wypłaty z obcych bankomatów byłoby
    "jeszcze gorzej" więc jednak co bezpłatne to bezpłatne.

  • 5. Data: 2009-05-06 18:23:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    k...@o...pl 2...@r...goo
    glegroups.com

    > Aha... Czyli na tym polega ,,bezpłatne'' korzystanie z mBankowych kart debetowych?

    : Gdyby w np. mBanku była opłata za wypłaty z obcych bankomatów byłoby
    : "jeszcze gorzej" więc jednak co bezpłatne to bezpłatne.

    Niekoniecznie zgodzę się. Są to ukryte koszty. :)

    Więc jak obliczyć -- kiedy czym warto płacić?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-05-06 21:50:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gtrsio$8jq$...@i...gazeta.pl

    Na razie macam sprawę przeliczników. :)

    03/05 STATOIL LAZDIJA LAZDIJU R. LT
    10,98 LTL 14,30 PLN

    IMO nie jest źle, zważywszy na to, iż lit do złego miewa się jak sqrt(2) do jednego.
    ;)
    (albo na odwrót) ;)

    Teraz wyskoczył mi kurs 1,2724 złych za jednego dobrego,ale chyba wtedy było coś
    około
    kwadratowego pierwiastka z dwóch. :)

    1,2724*10,98=13,970952

    A płaciłem tam kartą krechową z Citi.
    Gdy wyjąłem dwa dowody rejestracyjne, natychmiast zrozumiano,
    że jestem Polakiem, :) i że można do mnie mówić po polsku. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-05-08 12:05:29
    Od: k...@o...pl

    On 6 Maj, 20:23, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Więc jak obliczyć -- kiedy czym warto płacić?

    Bierzesz kurs sprzedaży euro banku w którym masz kartę i porównujesz
    ile % różni się od średniego kursy NBP (niech taki będzie odniesieniem
    bo jest podobny do kursu stosowanego przez Visę/MC - te są zazwyczaj
    ciut lepsze od średniego NBP) Do otrzymanych % doliczasz procenty
    jakie bank pobiera za przewalutowanie(w mBanku chyba 2%?). Do tego
    doliczasz opłatę za wypłatę z bankomatu jeśli taka występuje i
    otrzymujesz koszt wypłaty z bankomatu zagranicznego.

    W Polbanku uwzględniasz jedynie opłatę za wydanie (bo przewalutowanie
    na złotówki będzie po kursie zbliżonym do kursu średniego NBP) opłata
    za wypłatę.

    Należy zauważyć, że pewne znaczenie będzie miał dzień w którym
    transakcje zostanie przeliczona na złotówki. W Polbanku - gdzie
    dokonuje tego Visa/MC - może być to dzień- dwa dni wcześnie (Co może
    być zaletą lub wadą zależnie od kierunku zmian cen walut)

  • 8. Data: 2009-05-09 18:26:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    k...@o...pl b...@r...goog
    legroups.com

    : Bierzesz kurs sprzedaży euro banku...

    Chyba jednak pozostanę przy metodzie Macajewa i Prabajewa...
    Nie dlatego, że Litwa należała do ZSRR dłużej niż Białoruś,
    ale jakoś tak. ;)

    Kursowanie Citi odpowiada mi. Może są lepsze rozkłady kursów, ;)
    ale jakie to ma znaczenie? Czas stracony przy przeliczaniu nie
    jest warty tych zysków i strat...

    Co innego, gdyby ktoś te tabelki kursowania znał i chciał się nimi podzielić ze mną.

    Za tydzień czy dwa, będąc na Litwie, zapłacę plastykiem Polbanku i porównam.
    Później jeszcze mBank -- więcej kart nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję. ;)
    Może warto za jednym zamachem ;) zapłacić trzema kartami naraz. :)

    -=-

    BTW -- moja Matka już wypowiedziała umowę o prowadzenie karty w WBK.
    Oczywiście ścięła się z bankierką. :) Jakie to szczęście,że to już
    koniec mojej przygody z WBK -- oby koniec na zawsze. :) Jeszcze tylko
    mam pozamykać/polikwidować durne rachunki oszczędnościowe w BZ WBK...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'