  • 1. Data: 2009-05-05 11:17:42
    Temat: dla przyszłych klientów Deutsche Bank
    Od: "Aktywa" <R...@w...pl>

    [wysłalem wczesniej ten post ale się nie opublikowal
    na forum, wiec jesli jeszcze dojdze to prosze nie
    odpowiadac na niego]

    Witam,

    Zwrócie uwage na umowę kredytu hipotecznego, bo pomimo
    zmiany
    stawki Libor3m dla CHF nie zmieni się Wam rata jak w
    innych bankach. Tylko zmieni się okres kredytowania,
    czyli dajmy na to zmniejszy o kilka rat. Ale jeśli za
    2 lata Libor3m pójdzie w góre to się wydłuży okres
    kredytowania do stanu początkowego. Zatem reasumując
    zmiana Liboru dla "szaraka" nie ma znaczenia, gdyż
    nigdy
    nie odczujemy tego realnie w gotówce.

    A.

  • 2. Data: 2009-05-07 07:17:54
    Temat: Re: dla przyszłych klientów Deutsche Bank
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zwrócie uwage na umowę kredytu hipotecznego, bo pomimo zmiany
    > stawki Libor3m dla CHF nie zmieni się Wam rata jak w
    > innych bankach. Tylko zmieni się okres kredytowania,
    > czyli dajmy na to zmniejszy o kilka rat.

    O kilka rat? Mnie się okres kredytowania skrócił o 9 lat, ale napisałem
    pismo o wydłużenie okresu kredytowania do pierwotnej długości i po
    sprawie. Jedyny minus jest taki, że kosztowało mnie to 150 zł (teraz już
    250zł).

    > Ale jeśli za
    > 2 lata Libor3m pójdzie w góre to się wydłuży okres
    > kredytowania do stanu początkowego.

    I zapomniałeś dodać, że rata w CHF pozostanie na tym samym poziomie.

    > Zatem reasumując
    > zmiana Liboru dla "szaraka" nie ma znaczenia, gdyż nigdy
    > nie odczujemy tego realnie w gotówce.

    Jak libor spada to okres kredytowania się skraca i generalnie nadpłaca
    się kredyt. Suma sumarum klient zapłaci mniej odsetek, bo szybciej
    spłaci kredyt...To też jest jakieś rozwiązanie

    Większym problemem w DB jest nowy, wyższy spread = 9,97% na CHF!

    --
    pozdrawiam
    RobertS