  • 21. Data: 2009-03-23 11:56:47
    Temat: Re: Mieszkanie wlasnosciowe/spóldzielczo-wlasnosciowe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    zch2872 <z...@g...pl> writes:

    > Kwota nie jest zawrotna, nawet czynsz większy bym przebolał (różnie to
    > może być) ale najbardziej mnie przerażają problemy ew. problemy
    > "Nie należy pan do spółdzielni to niech pan szuka sobie fachowca od
    > obiegu ogrzewania w pionie łazienkowym sam. Członkowie mają
    > pierwszeństwo."
    > Np. wywóz śmieci. Jak to będzie rozwiązane?

    Takimi rzeczami zajmuje sie wspolnota, nie spoldzielnia. Spoldzielnia to
    tylko czesc wspolnoty i jako taka nie potrzebuje odrebnego wywozu smieci
    albo innych remontow. Natomiast moze takie uslugi swiadczyc (sama lub
    nie) - ale argument o pierwszenstwie moglby skutkowac ciekawymi efektami
    np. w sądzie.

    > PS. Z tego co wiem ten pośpiech w związku z terminami ustawy to
    > wskazany jest przy prawie lokatorskim. Chyba mogę się wypisać ze
    > spółdzielni i za rok czy 2 - mam własnościowe.

    Mam wrazenie ze wypisanie sie ze spoldzielni nie jest wcale warunkiem
    przeksztalcenia.
    --
    Krzysztof Halasa