  • 11. Data: 2009-03-22 01:51:05
    Temat: Re: Mieszkanie wlasnosciowe/spóldzielczo-wlasnosciowe
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Nie swoje, tylko spółdzielcze.

    Serce mi do gardła podskoczyło :-(

    WDU20010040027&type=3

    > Jak nie ma, jak jest. 1/4 płacy minimalnej + wypisy + VAT + opłaty sądowe.
    > Na dzień dzisiejszy 700-720 zł.

    Może przeoczyłam.

    > Inny. W czynszu nie będzie podatku gruntowego i opcjonalnie opłaty za
    > wieczyste użytkowanie. Za to będziesz je musiała odprowadzać samodzielnie do
    > urzędu miasta lub gminy.

    No tak. Mojej siostrze wkrótce po tym jak wykupiła 3 pokojowe lokatorskie
    przysłali z Urzędu Miasta do opłacenia fakturę na bodajże 2000 zł. za
    użytkowanie wieczyste czy grunt. Nie mogę się od niej dowiedzieć
    konkretów, bo tak odpowiada jakby to wielka tajemnica była (może pluje
    sobie teraz w brodę, żaluje, że wykupiła i wstydzi się do tego przyznać).
    W każdym bądź razie ja już wolę płacić ten podatek co miesiąc w czynszu.

    Przekształcenie daje wam tyle, że jeśli ponad
    > połowa lokatorów powie mamy w d**** zarząd spółdzielni, to tworzycie sami
    > wspólnotę mieszkaniową i sami się rządzicie na swojej posesji. Ze
    > spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu taki numer nie przejdzie.

    Już domyslam się kto z mojego bloku wpakowałby się do do zarządu
    wspólnoty. Złodziej, który obecnie jest w Radzie Osiedla.
    Poza tym wspólnota zdzierałaby z mieszkańcow ile się da, a spółdzielnia
    takich numerów nie robi, bo mają jakieś tam fundusze.
    Tak to mniej więcej wygląda i w związku z tym chyba zostanę przy tym
    sp-czo własnościowym.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-03-22 02:00:45
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Na dzień dzisiejszy jest to około 700 zł. Koszt jest taki sam niezależnie
    > czy jest przenoszona własność mieszkania spółdzielczego lokatorskiego, czy
    > spółdzielczego własnościowego.

    W takim razie już napewno wiem, że nie wykupię i drugi raz pieniędzy w
    błoto nie wywalę (bo wiadomo, że blok 10 piętrowy to jest błoto)
    Może kiedyś wygram w lotto to kupię willę i będę wiedziała za co płacę
    podatek, no i poza tym ten komfort psychiczny bez przymusowego słuchania
    co się nad moim sufitem dzieje ;-)

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-03-22 20:13:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    animka napisał(a) w wiadomości: ...

    >W takim razie już napewno wiem, że nie wykupię i drugi raz pieniędzy w
    >błoto nie wywalę (bo wiadomo, że blok 10 piętrowy to jest błoto)

    No cóż, inwestycja "w beton" nie zawsze musi być sensowna.
    Co do opłat - niezależnie od tego, jakie prawo spółdzielcze czy
    własność domu/mieszkania posiadasz, o ile grunt pod budynkiem
    nie bedzie twój a pozostanie własnością gminy to za wieczyste jego
    użytkowanie zapłacisz.

    >Może kiedyś wygram w lotto to kupię willę i będę wiedziała za co płacę
    >podatek, no i poza tym ten komfort psychiczny bez przymusowego słuchania
    >co się nad moim sufitem dzieje ;-)

    I obowiązek sprzątania chodnika, który inni Ci zapaskudzą, obowiązek
    posiadania umowy z odbiorcą śmieci (nawet gdy nie śmiecisz).
    Jeżeli ogrzewanie inne niż CO z zewn. ciepłowni to kontrole popiołu
    w palenisku pieca (zapowiadają takie akcje), czy oponami nie palisz, itd.
    Za to odpadną kontrole gazowników, czy nie chcesz wysadzić bloku
    w powietrze oraz speców od drożności wentylacji (d. kominiarze) - cel
    ten sam + dbanie czy się czadem z kuchni gazowej nie zatrujesz.
    Do tego nikt ci np. do podzielników ciepła na kaloryferach nie zajrzy.

    Arek

  • 14. Data: 2009-03-22 20:37:52
    Od: zch2872 <z...@g...pl>

    animka pisze:
> [...]
    > takich numerów nie robi, bo mają jakieś tam fundusze.
    > Tak to mniej więcej wygląda i w związku z tym chyba zostanę przy tym

    W mordę...
    Każdy mówi co innego.
    Mam spółdzielcze własnościowe z księga wieczystą + hipotekę.
    Słyszę od rodziny że to dalej nie moje i żebym natychmiast coś z tym zrobił.
    Inni mówią że przez ostatni rok w czynszu płaciłem jakieś kwoty na wykup
    działki pod blokiem. Może jak znajdę czas to sprawdzę

    Argument żeby się wykupić i wyłączyć ze spółdzielni jest taki że
    ewentualne długi spółdzielni będę miał w dużym poważaniu.
    Inne przepisy, nie wiem czy lepsze czy gorsze.

    Argumenty przeciw
    - remonty drożej (duży potrafi wynegocjować lepsze ceny jednostkowe
    - profity z wynajmu lokali (sklepy itd.) tylko dla członków spółdzielni
    - Nie ma różnicy w cenie mieszkania spółdzielczego własnościowego i
    odrębnej własności
    - nasłuchałem się dużo o kłótniach w wspólnotach mieszkaniowych - moja
    spółdzielnia jest duża i podobno są narzekania ale czynsz płacę za 48m
    340 zł (w cenie ogrzewanie i woda) - chyba nie ma powodu żeby to popsuć
    - dochodzi ten nieszczęsny podatek :-(

    Warto czy nie???

    zch

  • 15. Data: 2009-03-22 23:00:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "zch2872" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - dochodzi ten nieszczęsny podatek :-(
    > Warto czy nie???

    Podatek nie dochodzi. Teraz płacisz go w czynszu, a tak będziesz
    odprowadzał bezpośrednio do miasta.
    Podsumowując czynsz trochę zmaleje (o kilka złotych miesięcznie), a podatek
    płacisz raz w roku lub w ratach (jak wolisz).
    Są to kwoty w wysokości 30-50 zł rocznie za mieszkanie w okolicy 50 metrów
    kw.

    Czy warto? Jeśli te 700 zł, to nie jest dla ciebie jakaś zawrotna kwota,
    to wg mnie warto. Nic nie tracisz, a sporo zyskujesz. Ze spółdzielnią różnie
    może być, mając lokal stanowiący odrębną nieruchomość zawsze masz wybór.
    Mieszkanie spółdzielcze własnościowe to jednak ograniczone prawo rzeczowe.

  • 16. Data: 2009-03-22 23:36:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Swoje mieszkanie mam
    > wpisane do ksiegi wieczystej już od dawna i sporo forsy włożyłam w
    > przekształcenie na sp-cze własnościowe. Teraz nie uśmiecha mi sie znowu
    > sporych pieniędzy wywalać.

    To teraz obadaj ten odpis z księgi wieczystej i zobacz kto jest wpisany
    jako właściciel
    w dziale II tej księgi.... Spółdzielnia Mieszkaniowa XXXX w YYYYY.

  • 17. Data: 2009-03-23 02:28:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > To teraz obadaj ten odpis z księgi wieczystej i zobacz kto jest wpisany
    > jako właściciel
    > w dziale II tej księgi.... Spółdzielnia Mieszkaniowa XXXX w YYYYY.

    Ok, w dzień poszukam jak będę miała czas i napiszę co tam jest napisane.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-03-23 07:26:14
    Od: zch2872 <z...@g...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > spółdzielnią różnie może być, mając lokal stanowiący odrębną
    > nieruchomość zawsze masz wybór. Mieszkanie spółdzielcze własnościowe to

    Kwota nie jest zawrotna, nawet czynsz większy bym przebolał (różnie to
    może być) ale najbardziej mnie przerażają problemy ew. problemy
    "Nie należy pan do spółdzielni to niech pan szuka sobie fachowca od
    obiegu ogrzewania w pionie łazienkowym sam. Członkowie mają pierwszeństwo."
    Np. wywóz śmieci. Jak to będzie rozwiązane?
    Tak gdybam ale o takie problemy mi chodzi.
    I jeszcze jedno - kredyt i zabezpieczenie hipoteczne.
    Pewnie trzeba w KW znowu zmieniać wpisy, jeśli oczywiście bank GE nie
    wyskoczy z problemami.

    zch

    PS. Z tego co wiem ten pośpiech w związku z terminami ustawy to wskazany
    jest przy prawie lokatorskim. Chyba mogę się wypisać ze spółdzielni i za
    rok czy 2 - mam własnościowe.

  • 19. Data: 2009-03-23 11:33:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > I jeszcze jedno - kredyt i zabezpieczenie hipoteczne.
    > Pewnie trzeba w KW znowu zmieniać wpisy, jeśli oczywiście bank GE nie

    Ależ do spółdzielni możesz należeć dalej, co więcej spółdzielnia do ci
    do podpisania umowę o zarządzie przez SM.
    Podsumowując spółdzielnie boją się odpływu członków i nie wymyślają jakiś
    udziwnień. Oczywiście nie można generalizować, bo na tyle spółdzielni zawsze
    jakaś nawiedzona może się trafić.

    Podsumowując w moim przypadku przy użytkowaniu wieczystym czynsz po
    przekształceniu zmalał o 8 zł, a doszły do płacenia podatek gruntowy i
    wieczyste użytkowanie (razem 85 zł/rok). Więc można powiedzieć, że w
    zasadzie wychodzi się na tym na zero.

    > zch
    > PS. Z tego co wiem ten pośpiech w związku z terminami ustawy to wskazany
    > jest przy prawie lokatorskim. Chyba mogę się wypisać ze spółdzielni i za
    > rok czy 2 - mam własnościowe.

    Zarzut niezgodności z konstytucją dotyczy i przekształceń lokali
    własnościowych i lokatorskich, co prawda posiadanie prawa spółdz.
    własnościowego nie ogranicza w sumie posiadacza takiego lokalu, więc idzie z
    tym żyć.

  • 20. Data: 2009-03-23 11:42:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "zch2872" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze jedno - kredyt i zabezpieczenie hipoteczne.
    > Pewnie trzeba w KW znowu zmieniać wpisy, jeśli oczywiście bank GE nie
    > wyskoczy z problemami.

    Wpisy pozostaną te same. Musisz powiedzieć, że dla lokalu prowadzona
    jest księga wieczysta, spółdzielnia powinna mieć to odnotowane, bo dostaje
    zawiadomienie z sądu, ale lepiej sprawdzić i spółdzielnię i notariusza przy
    podpisywaniu aktu.

    Podsumowując: wniosek skierowany do sądu w akcie notarialnym powinien być o
    zmianę typu księgi wieczystej, zamiast o założenie księgi wieczystej.