  • 1. Data: 2009-03-20 20:28:03
    Temat: system transakcyjny Deutsche Banku
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    Od listopada mam kartę kredytową Deutsche Banku. Dostęp do rachunku
    karty przez ww. system bankowości elektronicznej wydreptałem sobie po
    2 tygodniach. W grudniu wygenerował mi się pierwszy wyciąg. W systemie
    pięknie pojawiły się informacje o zadłużeniu, o dacie zamknięcia
    wyciągu, o dacie generowania następnego wyciągu. Natomiast rubryka
    "data wymagalności ostatniej spłaty" pusta. Złożyłem telefonicznie
    reklamację, że nie widzę takiej informacji w systemie. Minęło kilka
    miesięcy, sytuacja się nie zmieniła. Na początku marca złożyłem
    kolejną reklamację, że nie pojawia mi się taka informacja w systemie
    wciąż i że wcześniej było to zgłaszane.
    Dziś w skrzynce pocztowej firmowanej przez pocztę z trąbką dostałem
    list z odpowiedzią na moją reklamację. Pismo podpisane aż przez dwie
    specjalistki z departamentu rozwoju i wspomagania CF.
    W piśmie zostałem poinformowany, że dostaję na mój adres domowy
    wyciągi bankowe, że jak nie dostanę ich w ciągu 10 dni, to bank
    uznaje, że wyciąg został do mnie doręczony. Potem w kolejnym akapicie
    panie specjalistki nadmieniają, że mogę przecież zadzwonić na
    infolinię, dopytać o dane mnie interesujące, że bank dla mnie
    specjalnie może przygotować kopię wyciągu za skromne 5 PLN. Ostatnie
    słowa tego akapitu rzuciły mną w głąb fotela. Panie stwierdziły, że
    informacje o dacie i kwocie wymaganej spłaty dostępne są przez
    internet w serwisie db easyNET. Myślę sobie, że moje prośby zostały
    spełnione Włączam komputer pospiesznie, sprawdzam co ten db easyNET
    dla mnie przygotował za informację o dacie spłaty załdużenia. Oczom
    nie wierzę, puste miejsce jak było, tak nadal jest.
    Przeczytałem jeszcze raz pismo z banku raz jeszcze, przeczytałem
    również treść mojej reklamacji i zacząłem analizować, czy być może
    jednym słowem skłoniłem panie specjalistki z Deutsche Banku do tego,
    aby mnie informowały o tym, że: dostaję wyciągi z banku na domowy
    adres, to że mogę zadzwonić na infolinię i wreszcie mogę widzieć w db
    easyNET to, czego ja nie widzę.
    Straszne to, że korzystam z produktu, dla którego przygotowano
    promocyjną roczną opłatę w wysokości 200 zł (na szczęście w promocji
    karta jest za darmo przez pierwszy rok). To straszne, że za te
    pieniądze dostaję odpowiedzi na reklamacje, które nie są spełniane. To
    straszne, że za tą kwotę ktoś robi ze mnie wariata i daje śliczną
    odpowiedź na pytanie klienta "w jaki sposób mogę dowiedzieć się o
    kwocie i terminie spłaty zadłużenia na karcie kredytowej" - pytanie,
    którego nie zadałem.
    Złożyłem kolejną reklamację i czekam sobie na odpowiedź. Ciekawe czego
    tym razem się dowiem.
    Uważam, że skoro bank sobie nie radzi z systemem informatycznym, niech
    klientowi powie o tym szczerze i prawdziwie, będzie to zrozumiałe. Ale
    niech nie robi wariata z ludzi, na których zarabia. Karta idzie na
    kwarantannę do szuflady i wyjdzie z niej w odpowiednim czasie w celu
    spotkania z nożycami w oddziale Deutsche Banku.

  • 2. Data: 2009-03-20 20:54:20
    Temat: Re: system transakcyjny Deutsche Banku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > kwarantannę do szuflady i wyjdzie z niej w odpowiednim czasie w celu
    > spotkania z nożycami w oddziale Deutsche Banku.

    nie narzekaj, jeszcze lepsza jazda jest w Polbanku, nie dość, że wyciągi
    nie dochodzą to na infolinię nie można się dodzwonić, a w placówce nie
    mają podglądu w rachunek karty i aby się dowiedzieć też muszą dzwonić ;-(

    sytuację ratuje średnio działający system bankowości internetowej, z
    którego mogę się dowiedzieć jaka jest kwota min. (o ile ww. działa)

    natomiast bank ma obowiązek poinformować klienta o kwocie i terminie
    spłaty (wynika to z ustawy), jeżeli nie ma tego w systemie transakcyjnym
    to bank ma obowiązek (!!!) dostarczyć klientowi zestawienie transakcji i
    nie ma czegoś takiego, że poczta zapomniała/zgubiła - klient ma dostać i
    już, a twierdzenie, że my wysłaliśmy i może pan zamówić płatny duplikat
    to śmiech na sali!

    jeżeli zwykłe listy nie dochodzą to niech wyślą poleconym, kurierem albo
    gołębiem pocztowym

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-03-20 22:35:22
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 20 Mar, 21:54, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    > to śmiech na sali!
    >
    > jeżeli zwykłe listy nie dochodzą to niech wyślą poleconym, kurierem albo

    Robert, jak na razie wyciągi dostaję i na to nie narzekam. Mnie DB
    zawiódł na polu rozpatrywania reklamacji.
    Zgłosiłem nieprawidłowości w działaniu ich systemu - nie naprawiono.
    Wysłałem reklamację ponawiającą - dostaję odpowiedź z Banku
    nieodpowiadającej wogóle na moją reklamację.
    Równie dobrze mogli wysłać TOiP albo ulotkę db kredyt. Merytorycznie
    różnicy nie ma. Ich odpowiedź i ta wspominana przeze mnie hipotetyczna
    ulotka nie na temat mojej reklamacji.

  • 4. Data: 2009-03-21 08:17:06
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 21:54:20 +0100, RobertS napisał(a):

    > nie narzekaj, jeszcze lepsza jazda jest w Polbanku, nie dość, że wyciągi
    > nie dochodzą

    Dochodzą, da się nawet przez wewnętrzną pocztę zmienić adres
    korespondecyjny (z dokładnością do tego, że uparcie po imieniu i nazwisku
    nie potrafią dopisać nazwy firmy - bo na firmowy chce dostawać).

    > to na infolinię nie można się dodzwonić,

    Ostatnio nawet szybko się dało połączyć (czyzby zatrudnili dodatkowe
    osoby?).

    > a w placówce nie
    > mają podglądu w rachunek karty i aby się dowiedzieć też muszą dzwonić ;-(

    A tu niestety prawda. W sprawie karty niewiele w oddziale da sie załatwić.

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2009-03-21 09:43:05
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    k...@g...pl <k...@g...pl> napisał(a):
    Natomiast rubryka
    > "data wymagalno=B6ci ostatniej sp=B3aty" pusta. Z=B3o=BFy=B3em
    telefoniczni=

    a nie jest przypadkiem tak, ze po wystawieniu wyciągu zanim zajrzales do
    systemu splaciles kwote minimalną ? moze po wplacie kwoty minimalnej ta data
    znika (tak jest np w citi)

  • 6. Data: 2009-03-21 10:16:12
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 21 Mar, 10:43, "Seba" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > systemu splaciles kwote minimalną ? moze po wplacie kwoty minimalnej ta data

    Nic takiego nie było co sugerujesz. Nie mówię o jednorazowym przypadku
    braku informacji a o stanie utrzymującym się od początku istnienia
    kart kredytowych Deutsche Banku. Co miesiąc po wystawieniu wyciągu
    miejsce na informację o dacie spłaty jest puste.

  • 7. Data: 2009-03-22 06:53:06
    Od: Incider <i...@p...wp.pl>

    Zrezygnuj z tego dziadostwa niech, się dziady nauczą jak obsługiwać.

    pzdr.: I