  • 1. Data: 2022-09-02 18:09:48
    Temat: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Do tej pory IKA wydawał się najlepszy.
    Ale kilka dni temu sprawdzam - i nagle citek stał się liderem, a nawet sandander jest
    lepszy od IKA (choć tutaj odstraszają potencjalnie płatne rachunki walutowe - choć
    płatne są tylko te puste).
    W IKA spread na euro 3,25gr, w citku 2,25.
    Napisałem do IKA że coś są słabi i czy mogą dać lepsze warunki - na to oni, że jak
    zadeklaruję wymianę min. 30k PLN.
    No to im zadeklarowałem - i obniżyli spread na euro do ok. 2,40.
    Cóż, napisałem im, że nadal są gorsi od citka.

    mBąka nie chciało mi się do rywalizacji włączać, bo zawsze byli sporo słabsi.
    milek to nie wiem, czy ma kantor, we francuzie trzeba założyć konto w danej walucie
    żeby poznać kurs (to tak samo jak w mBąku).

    Macie spostrzeżenia z innych kantorów bankowych?

    PS.: Jak ktoś uważa, że różnica spreadu 1gr to nic to niech najpierw da 50zł
    bolusiowi pod żabką (i przyniesie potwierdzenie ;P ) - to tyle, ile dopłaciłby przy
    spreadzie większym o grosz przy zakupie np. 10k euro.

  • 2. Data: 2022-09-04 10:47:50
    Temat: Re: Kursy w kantorach bankowych.
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Do tej pory IKA wydawał się najlepszy.

    Ja mam -60% od standardowego spreadu. Dla $ wynosił on ok. 1,4 gr w
    warunkach dużej płynności. Jako, że EUR/USD lata w okolicach parytetu to
    możesz założyć, iż podobny spread byłby dla euro.

    > Macie spostrzeżenia z innych kantorów bankowych?

    Nie znalazłem lepszego niż IKA.

    > PS.: Jak ktoś uważa, że różnica spreadu 1gr to nic to niech najpierw da 50zł
    bolusiowi pod żabką (i przyniesie potwierdzenie ;P ) - to tyle, ile dopłaciłby przy
    spreadzie większym o grosz przy zakupie np. 10k euro.

    Spread jest kluczowy. Zauważ, iż część banków ukrywa go przed
    zainteresowanymi, np. PKO BP, Pekao. Dopiero, gdy zostaniesz już ich
    klientem - wtedy dowiesz się, czy w ogóle było warto. Ile spreadu
    wynegocjujesz - też nie wiadomo.

  • 3. Data: 2022-09-05 14:33:22
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    bolusiowi pod żabką (i przyniesie potwierdzenie ;P ) - to tyle, ile dopłaciłby przy
    spreadzie większym o grosz przy zakupie np. 10k euro.

    a citek daje możliwość wymiany np. USD na EUR lub CHF?

    fajne u nich jest to, że walutę można z bankomatu w gotówce wypłacić

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 4. Data: 2022-09-05 15:09:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 14:33:25 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

    > a citek daje możliwość wymiany np. USD na EUR lub CHF?

    Nie wymieniałem, ale mogę sobie ustawić podgląd kursu pary EUR/USD, a jak kliknę "kup
    EUR"
    lub "sprzedaj EUR" to mam w konto źródłowe i docelowe rachunki w EUR oraz w USD i
    podany kurs pary EUR/USD.

    > fajne u nich jest to, że walutę można z bankomatu w gotówce wypłacić

    Fajne, oczywiście jak ktoś ma w miarę blisko ich bankomat.
    Fajne jest też te, że waluta wpłacona jest na koncie natychmiast i zaraz można sobie
    wypłacić - przydało się
    jak się okazało, że wypłacił mi dolary z 1990 ;)
    Ciekawe, czy wypłacają też CHF i GBP - póki co testowałem tylko EUR i USD.
    I jakie nominały - USD wypłaca setkami, euro po 50.
    A po funty żona ostatnio musiała iść dwa razy do aliora, takie tam braki kadrowe, że
    możesz sobie czekać w kolejce np. godzinę, a potem dopiero - a nie od razu -
    przyjdzie ktoś i powiadomi, że już więcej osób kasa dziś nie obsłuży, bo jest 15:30 i
    kasa się zamyka (choć na stronie napisane, że czynna do 16:30).

  • 5. Data: 2022-09-05 17:07:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 4 września 2022 o 10:48:39 UTC+2 Szymon napisał(a):
    > Ja mam -60% od standardowego spreadu. Dla $ wynosił on ok. 1,4 gr w
    > warunkach dużej płynności. Jako, że EUR/USD lata w okolicach parytetu to
    > możesz założyć, iż podobny spread byłby dla euro.

    No to masz ładnie.

    Okazało się, że warto napisać parę słów - IKA po mailu z narzekaniem się poprawił
    i dał "jeszcze lepsze warunki" - spread minimalnie powyżej 2gr, więc minimalnie
    lepiej niż citek.
    Ale tylko minimalnie i po dwukrotnym mailu oraz deklaracji wymiany sporej kwoty.

    Hmm, to może teraz napisać do citka? ;>

  • 6. Data: 2022-09-05 17:52:24
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > No to masz ładnie.

    Ja się nie chwalę, tylko pokazuję jaki jest max. Ściślej - nie znam
    nikogo kto ma lepsze warunki. Tzn. znam... w innym banku... ale to
    pracownik, więc trochę inna bajka.

    Na teraz mam w IKA 1,51 dla EUR. Europa jest już zamknięta, więc to nie
    jest czas najwyższej płynności.

> [...]
    lepiej niż citek.
    > Ale tylko minimalnie i po dwukrotnym mailu oraz deklaracji wymiany sporej kwoty.

    Jak zrobisz solidny obrót to może dadzą Ci więcej. Deklaracja to jedno,
    a dotychczasowa historia pewnie też robi swoje.

    > Hmm, to może teraz napisać do citka? ;>

    Śmiało. I zdaj relację.

    1,50 teraz EUR u mnie. USD 1,49, a CHF 1,58. Właściwie teraz wszystko
    podobnie.

  • 7. Data: 2022-09-05 20:18:58
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-02, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    żeby poznać kurs (to tak samo jak w mBąku).

    > Macie spostrzeżenia z innych kantorów bankowych?

    mBank na ten moment (godzina 20-ta):
    Kupno 4.7331 EUR/PLN
    Sprzedaż 4.7102 PLN/EUR
    czyli 2.29 gr.

    Bez mailowania.
    Także weź już przestań stękolić na ten mBank :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2022-09-05 21:42:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 20:19:02 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > czyli 2.29 gr.
    >
    > Bez mailowania.
    > Także weź już przestań stękolić na ten mBank :P

    Niby ładnie. Ale citek i tak lepszy ;P
    A poza tym niby bez mailowania, ale nie bez innych zasług.
    Ja o 21:38 miałem 4,7384/4,021 - czyli gorzej niż standard w IKA.
    W mBąku ceny są indywidualne - widać odpowiednio na Tobie zarabiają
    i się odwdzięczają.
    A babcie dostają kurs gorszy niż w kantorze na bazarku czy parterze.

  • 9. Data: 2022-09-05 21:46:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 17:53:09 UTC+2 Szymon napisał(a):

    > Ja się nie chwalę, tylko pokazuję jaki jest max. Ściślej - nie znam
    > nikogo kto ma lepsze warunki. Tzn. znam... w innym banku... ale to
    > pracownik, więc trochę inna bajka.

    A ja znam, sam miałem - w aion.
    Praktycznie kurs średni EBC.
    Ale pogorszyli więc zamknąłem (do dziś nie dostałem potwierdzenia, może znów im
    reklamację napisać?).
    Policzę, może opłaci się otworzyć.

    Do citka może napiszę, tylko muszę sensowną treść wymyślić ;>

    Kurs średni EBC mam też w N26 - ale tylko dla płatności kartą.

  • 10. Data: 2022-09-05 22:53:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-09-05, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Ja o 21:38 miałem 4,7384/4,021 - czyli gorzej niż standard w IKA.
    > W mBąku ceny są indywidualne - widać odpowiednio na Tobie zarabiają

    Nie zarabiają, ale fakt, mam taryfy intensive.

    > A babcie dostają kurs gorszy niż w kantorze na bazarku czy parterze.

    Babcie nie mają konta w mBanku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com