  • 1. Data: 2022-08-30 10:51:23
    Temat: Gdzie parkowac nieplacone raty?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Klientka banku zamierza wytoczyć bankowi proces (kredyt hipoteczny denominowany).
    Termin pierwszej rozprawy ponoć za parę lat.
    Gdzie zakładając wstrzymanie się z płaceniem rat (nominalnie kredyt został spłacony)
    najlepiej zaparkować środki?
    I filozoficzne pytanie czy parkować w walucie czy w srebrnych (w przyszłości
    brązowych albo platynowych).
    Nie ogarniam, jak w razie zonka ma prawo bank naliczać odsetki za ewentualne
    opóźnienie w spłatach rat: jak dla waluty obcej, czy
    jak dla złotówek?
    A jeśli jak dla waluty obcej, to wg jakiej stopy?

  • 2. Data: 2022-08-30 11:19:48
    Temat: Re: Gdzie parkowac nieplacone raty?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O jest zdaje się cytat z "Postanowień ogólnych":

    "ZADŁUŻENIE PRZETERMINOWANE
    1. Niespłacenie przez Kredytobiorcę Raty Kredytu w całości lub w części w określonym
    umownie terminie spowoduje, że należność z tego
    tytułu stanie się zadłużeniem przeterminowanym.
    2. Za okres utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego Bankowi przysługują odsetki
    od zadłużenia przeterminowanego liczone według
    podwyższonej stopy procentowej.
    3. Z zastrzeżeniem ust. 5, podwyższona stopa procentowa jest zmienna i stanowi
    dwukrotność oprocentowania określonego w
    ,,Postanowieniach szczegółowych" Umowy, przy czym stopa L!BOR/EURIBOR zostaje
    zastąpiona stopą WIBOR.
    4. Podwyższona stopa procentowa dla zadłużenia przeterminowanego będzie zmieniana w
    tym samym dniu, w którym następuje zmiana
    oprocentowania kredytu.
    5. W przypadku wypowiedzenia Umowy Kredytu przez Bank, począwszy od dnia postawienia
    Kredytu lub części Kredytu w stan wymagalności
    dalsze odsetki od kwoty Kredytu będą liczone według stałej podwyższonej stopy
    procentowej dla zadłużenia przeterminowanego stanowiącej dwu krotność oprocentowania
    wynikającego z ,,Postanowień szczegółowych"
    Umowy obowiązującego w dniu postawienia Kredytu w stan wymagalności.
    6. W żadnym przypadku wysokość odsetek od zadłużenia przeterminowanego nie może
    przekroczyć wysokości odsetek określonych w art. 359
    § 2(1) kodeksu cywilnego (odsetki maksymalne).
    Jeżeli wysokość odsetek od zadłużenia przeterminowanego wynikających z Umowy
    przekroczy wysokość odsetek maksymalnych, Bank pobierze
    odsetki maksymalne.

    -----

  • 3. Data: 2022-08-30 13:24:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 11:19:48 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > O jest zdaje się cytat z "Postanowień ogólnych":

    No widisz - przewidzieli.

    Dołączyc do zarzutów - naduzycie pozycji banku, jak wibor, to i
    złotowki powinny byc :-)

    A kredyt denominowany czy indeksowany?
    Bo moze slusznie jest wibor.

  • 4. Data: 2022-08-30 16:16:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2022-08-30 o 11:19, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Jeżeli wysokość odsetek od zadłużenia przeterminowanego wynikających z
    > Umowy przekroczy wysokość odsetek maksymalnych, Bank pobierze odsetki

    Warto sobie to wydrukować i powiesić ma ścianie przed podpisaniem z
    banksterką kolejnego kredytu ;-)

  • 5. Data: 2022-08-30 17:30:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 10:51, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > złotówek?
    > A jeśli jak dla waluty obcej, to wg jakiej stopy?

    Jeśli by chciała, by w razie czego liczył osię to jako spłata, to ja bym
    sugerował depozyt sadowy,

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2022-08-30 18:00:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 30 sierpnia 2022 o 17:30:58 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli by chciała, by w razie czego liczył osię to jako spłata, to ja bym
    > sugerował depozyt sadowy,

    A jak się z tego kasę wyciąga?
    I ma to jakiś %?

  • 7. Data: 2022-08-30 18:10:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Denominowany.

    -----

  • 8. Data: 2022-08-30 18:15:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    waluta oprocentowa w/g wibor ... ciekawa koncepcja.

    Bo dla indeksowanego ... ale pewnie tez by byl i wibor, i indeksacja
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-08-30 20:04:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 30 sierpnia 2022 o 17:30:58 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli by chciała, by w razie czego liczył osię to jako spłata, to ja bym
    > sugerował depozyt sadowy,

    Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Poczytaj i wróć, nie proponuje głupich rozwiązań.

  • 10. Data: 2022-08-30 22:42:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak się z tego kasę wyciąga?

    Pisze wniosek i jakby nie było.