  • 1. Data: 2022-09-01 16:36:34
    Temat: Zgłoszenie JDG przez mBank - nie da się.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Wydaje mi się, że na nie podaniu miejsca wykonywania działalności nic
    nie można stracić, a być może można zyskać (działalność wykonywana u
    klienta lub zdalnie).

    Chyba nikt nie będzie miał podstaw aby za jakąś część mieszkania
    naliczyć podatek jak za lokal wykorzystywany do DG.
    Chyba nikt nie będzie miał podstaw aby uznać, że w jakiejś części za
    media trzeba płacić jak przemysł.

    Mam też nadzieję, że jakbym chciał zmienić własnościowe na własne to jak
    jest jedynie adresem do korespondencji a nie jest miejscem wykonywania
    DG to nie będzie problemu. Ale to jest tylko nadzieja - nie wiem na
    pewno. Ale wiem na pewno, że jakby było miejscem wykonywania DG to się
    nie da bo jakieś niedozwolone dofinansowanie firm prywatnych.

    No i się okazało, że zgłaszając DG przez mBank nie da się tak wypełnić
    wniosku. Próba zostawienia odpowiednich pól pustych też nie przechodzi.
    Trzeba było rejestrować na ceidg.gov.pl.
    Oni tam śpią w tym mBanku. Taka możliwość podobno jest już od kilku lat.
    P.G.