  • 1. Data: 2022-09-01 09:28:30
    Temat: Rachunki uniwersalne ROR/IDG
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Które rachunki w naszych bankach mogą być bez problemów używane jako uniwersalne
    zarówno dla celów osobistych jak i jednocześnie
    prowadzonej małej JDG?
    Sprzed wielu lat pamiętam jakieś zakazy w regulaminach.
    Poza "zakazem" (bla, bla, ...) pytanie, czy z typowego ROR da się zrobić poprawny
    przelew do ZUS (z właściwym opisaniem składki) i
    do US (z właściwym opisaniem podatku)?
    BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny zainteresować
    RPO i UOKiK !

  • 2. Data: 2022-09-01 09:36:41
    Temat: Re: Rachunki uniwersalne ROR/IDG
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 września 2022 o 09:28:33 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny
    zainteresować RPO i UOKiK !

    Lepiej napisz, kto Cię tak okrada, będzie przestroga.
    Ja raczej widuję darmowe - a nawet bank daje premię za robienie takich przelewów.
    I to już nie jest 200zł wiśni, a np. 2k.

  • 3. Data: 2022-09-01 10:22:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do ZUS i US?
    Napisz gdzie są darmowe przelewy do tych przybytków i czy rachunek to mieszany
    ROR/JDG, no i ewentualna opłata stała za prowadzenie.
    Organoleptycznie nie sprawdzałem, ale IMHO np. skok i pko pobierają opłatę i to
    wyższą, niż za zwykłe przelewy.
    Opłaty czasem są ukryte np. w formie "opłata za sms" czy opłata za zdrapkę.
    A który daje premię to tym bardziej ;-).

    -----

  • 4. Data: 2022-09-01 10:30:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

    > Do ZUS i US?
    > Napisz gdzie są darmowe przelewy do tych przybytków i czy rachunek to mieszany
    ROR/JDG, no i ewentualna opłata stała za prowadzenie.
    Pierwszy z brzegu - ING. Darmowe pod prostymi warunkami: typu 2000
    wpływu lub opłacanie z niego ZUS właśnie.
    Rachunek firmowy.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2022-09-01 12:21:17
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    ROR/JDG, no i ewentualna opłata stała za prowadzenie.
    > Organoleptycznie nie sprawdzałem, ale IMHO np. skok i pko pobierają opłatę i to

    mBank

    przelewy do ZUS i US darmowe, samo konto darmowe pod warunkiem wykonania
    darmowego przelewu raz w miesiącu do ZUS-u. Karta nieobowiązkowa,
    przelew "zewnętrzny" 1,5 zł.

    Wszystkie opłaty i przelewy w ramach JDG można darmowo wysyłać z konta
    "indywidualnego".

  • 6. Data: 2022-09-01 15:52:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-09-01 o 09:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Które rachunki w naszych bankach mogą być bez problemów używane jako
    > uniwersalne zarówno dla celów osobistych jak i jednocześnie prowadzonej
    > małej JDG?

    Dlaczego chcesz mieć to razem?
    Po co samemu wyłuskiwać, co firmowe a co prywatne jak może to rozdzielić
    osobne konto.
    Do dziś zgłoszonej działalności żony planujemy założyć konto w mBanku.
    Według tego, co na razie się doczytałem to teraz jest promocja i 2 lata
    gratis a potem (jakby nadal obowiązywała obecna TPiO) to 19zł za
    prowadzenie rachunku, ale jak wykonasz w miesiącu przelew ZUS to konto
    darmowe. Przelew do ZUS i US za 0 (w TPiO a nie tylko przez te 2 lata).
    Patrzyłem też Santander, Alior i ING.
    O ile pamiętam Santander ma droższe to konto - chyba 25zł/miesiąc, ale
    obecnie jest promocja - bezterminowo za 0 (i to chyba karta też) i chyba
    coś koło do 2000 wisienek jakby ktoś się wyjątkowo postarał.
    Z tego jak ja zrozumiałem regulamin to ta darmowa bezterminowość może
    zniknąć tylko gdyby bank podlegał fuzji z jakimś innym. Kto wie, może
    planują.

    Wybrałem mBank (ale jeszcze trochę podumam) bo wydaje mi się rozsądne
    skorzystanie z mOrganizera w wersji za 10zł miesięcznie. Niestety nie
    widziałem żadnej instrukcji do tego, aby się dokładniej zapoznać przed
    wybraniem. Abo nie ma, albo nie znalazłem (nie miałem czasu dokładniej
    szukać), albo może jest dostępna tylko po założeniu konta.

    Jedna z metod szybkiego porównania:
    https://finhack.pl/ranking-kont-firmowych/?gclid=EAI
    aIQobChMIgP64sNzz-QIVy6OyCh3AOgsxEAAYASAAEgI-PvD_BwE

    Najechać na każde (i) przy zerach i coś więcej się można dowiedzieć.

    > pytanie, czy z typowego ROR da się zrobić
    > poprawny przelew do ZUS (z właściwym opisaniem składki) i do US (z
    > właściwym opisaniem podatku)?

    Od lat z prywatnego konta w mBanku opłacam podatek za najem i składki ZUS.

    > BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny
    > zainteresować RPO i UOKiK !

    Zamiast wszczynać aferę lepiej głosować nogami. Widzisz drakońskie
    stawki opłat - robisz w tył zwrot.
    P.G.

  • 7. Data: 2022-09-01 18:31:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 września 2022 o 10:22:43 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    > Opłaty czasem są ukryte np. w formie "opłata za sms" czy opłata za zdrapkę.
    > A który daje premię to tym bardziej ;-).

    Cóż można napisać, gdy ktoś podaje skrajności jako przykład reprezentatywny?
    Wyjaśniam dla prasy - skrajności to skarbonka - ona ma klientów w d4 - oraz skoki -
    co to w ogóle jest, to nawet nie jest popierdółka, a jak się sadzi ;P

    Więc ogólnie mogę powiedzieć, że banki dające spore premie za otwarcie konta "biznes"
    znajdziesz po prostu na:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_bank%C3%B3w_dzia
    %C5%82aj%C4%85cych_w_Polsce
    odrzuć skarbonkę, getout no i popierdółki - bo nawet żubr daje 2k.
    A jak chcesz na tacy podane i prześwietlone to:
    https://livesmarter.pl/

    Co do "mieszanych" - tutaj rzeczywiście jedyną przeszkodą są regulaminy banków (no i
    jeszcze rachunki DG trzeba zgłaszać do US - więc jak "fizolski" tak wykorzystujesz,
    to też powinieneś chyba).
    Możesz próbować - może się czepną, może nie.
    Ale obecnie nie warto - dużo banków do wyboru z darmowymi + premia za "biznes", no
    chyba że musisz w skarbonce.

  • 8. Data: 2022-09-01 18:36:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 1 września 2022 o 15:52:33 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Od lat z prywatnego konta w mBanku opłacam podatek za najem i składki ZUS.

    Podatek za najem (póki nie wynajmujesz 5 mieszkań) to jasna sprawa, ale składki ZUS?
    Za najem?
    Czy za przychody w spółce jawnej?
    Hmmm, oto jest pytanie, czy przychody ze spółki jawnej to działalność gospodarcza
    (chodzi o regulaminy banków zabraniające wykorzystywania "fizolskich" ROR
    do "rozliczeń w ramach prowadzonej DG")?
    A czy taka spółka ma własne konto?
    ZTCP spółki osobowe nie mają osobowości prawnej (a spółka cywilna to nawet
    nie jest spółka ;) - ale prawie na pewno mają zdolność prawną - ale osobowość prawną
    mają ją tylko kapitałowe.
    Więc w spółce osobowej wychodzi, że jednak wspólnicy prowadzą DG (bo w kapitałowej
    wspólnicy nie,
    DG prowadzi spółka).

    A jak się teraz płaci składki ZUS? Też są jakieś "mikrorachunki"? Jeden czy kilka
    (coś było, że już
    się nie da tylko zdrowotnej opłacać)?

  • 9. Data: 2022-09-01 18:54:08
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Które rachunki w naszych bankach mogą być bez problemów używane jako
    > uniwersalne zarówno dla celów osobistych jak i jednocześnie prowadzonej

    Uniwersalne być nie mogą, bo mechanizmu podzielonej płatności nie obsłużą
    rachunki osobiste.

    > BTW złodziejskie stawki opłat bankowych za przelewy do US i ZUS powinny
    > zainteresować RPO i UOKiK !

    Ja mam w Santim za darmo do ZUS/US.
    Z Inteligo płaciłem kilka lat temu podatki
    i przelew do US też był 0zł.

  • 10. Data: 2022-09-01 19:05:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Podatek za najem (póki nie wynajmujesz 5 mieszkań) to jasna sprawa, ale składki
    ZUS?

    Z jakiegokolwek innego tytułu możesz sobie zapłacić.
    Jeśłi skłądasz deklarację i wynika należność.

    > A jak się teraz płaci składki ZUS? Też są jakieś "mikrorachunki"? Jeden czy kilka
    (coś było, że już
    > się nie da tylko zdrowotnej opłacać)?

    Normalnie jest rachunek typu jak mikro w US - subkonto własne.
    Zapłacić da się to co w deklaracji, ale zakombinować kwotami i korektami
    zawsze możesz.