  • 91. Data: 2022-04-26 22:13:18
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A teraz wytłumacz Kowalskiemu po maturze że to jedyne mądre rozwiązanie
    które udało się systemowo wcieli za pomocą sprzedajnych prawników i nie
    ma to nic wspólnego z LICHWĄ ;-)

    Bo widzę że buta i arogancja ukrywana pod jęczeniem jak to się system
    bankowy załamie po każdej próbie stępienia pazernych banksterów wyłazi
    właśnie z butów i świadomość że instytucja zaufania publicznego która
    legła w gruzach to tylko początek oddolnego rozprawienia się ze ZŁODZIEJAMI.

    Tak wiem. Socjalizmem zajechał że aż gryzie.
    Ale do tego prowadzą unijne dyrektywy. będzie płacz oj będzie. ;-)

    PS. Jakbyś jeszcze nie zauważył to zasugeruję zluzowanie majtów ;-)

    Jak miło patrzeć gdy banksterka się wzmaga. To jeszcze śmieszniejsze niż
    lewaki z LGBTGHUYC ;-)

  • 92. Data: 2022-04-26 22:26:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-kwietnia-2022 o 18:18, cef pisze:
    > odzwierciedlać koszt pożyczenia pieniądza na rynku międzybankowym. Jeśli
    > nie byłoby wiboru, to byłby inny wskaźnik wg którego wyliczało by się
    > oprocentowanie rat kredytu. Nie wiem jaki wskaźnik, ale myślę, że
    > najbardziej Cię boli, ze banki same sobie to ustalają.

    Bo gdyby np. PiS uchwalił sobie teraz takie prawo i taki wskaźnik to
    SRUE rozdzierałoby szaty... że to niepraworządne i łamiące podstawowe
    wartości na jakie się umawialiśmy (że niby o uczciwość chodzi;)

    Jeśli jakiś wskaźnik ma odzwierciedlać koszty to powinien chyba działać
    i odzwierciedlać

    Chciałbyś aby US miał taki wskaźnik i ustalał podatek jaki masz zapłacić
    na podstawie opinii urzędasów?
    Nie zarobiłeś nic ale potencjalnie jesteś wysokim blondynem i mogłeś
    zarobić pierdylion.

    Czaisz aluzję czy za trudne? ;-)

  • 93. Data: 2022-04-26 22:36:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-26-kwietnia-2022 o 18:23, J.F pisze:
    > Nie pożycza.
    > "Pożycza" od ludzi, ktorzy wpłacają pieniądze "na konto" w banku

    Ale UDAJE/KŁAMIE że pożycza od banków po WIBORZE który sobie sami
    ustalają a faktycznie banku kosztem są śmieszne 3% lokaty

    Co na to SRUE? ;-)

  • 94. Data: 2022-04-27 07:19:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-26 o 22:26, _Master_ pisze:

> [...]
    > na podstawie opinii urzędasów?
    > Nie zarobiłeś nic ale potencjalnie jesteś wysokim blondynem i mogłeś

    Zupełnie nietrafiona, ale wygląda to na jakiś przekaz.
    Co chwilę wywołujesz europejskie instytucje i nawołujesz do rozprawy ze
    złodziejami.
    To jest coraz bliższe lewicowym hasłom: każdemu po równo
    (a ostatnio w sprawie kredytów słyszałem też - mieszkanie dla każdego)
    zabrać bogatym i rozdać biednym (najlepiej naszym) i to powoduje u mnie
    szczerą chęć kopnięcia Cię w dupę.

    Na początek napisz dlaczego uważasz, że wibor nie działa i nie
    odzwierciedla kosztów?
    Równie dobrze ten wskaźnik mógłbym ustalać ja, wązne, żeby
    odzwierciedlał rynek
    i reagował na niego.
    Pokaż choć jeden taki moment w ostatnich kilkunastu latach kiedy
    wskaźnik wibor
    nie był adekwatnie dostosowany do sytuacji rynkowej. Czy ostatnio jak
    RPP zmieniła stopy, to wibor został przez banki ustawiony jakoś przeciw
    tym decyzjom?
    No podaj kiedy tak było, że stopy NBP były niskie a wibor dwucyfrowy
    albo odwrotnie?

    Było tak czy nie?

    Oprocentowanie oparte o wskaźniki bankowe to podstawa rynku kredytów
    w każdym rozwiniętym europejskim kraju. Ukształtowała to wieloletnia
    tradycja
    bankowości. A Ty byś chciał to przekreślić/zmienić, bo nie rozumiesz
    tych mechanizmów?
    Co proponujesz w zamian? Model afrykański? Mają jakieś doświadczenie
    w pożyczaniu pieniędzy?

  • 95. Data: 2022-04-27 15:12:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 07:19, cef pisze:
    > To jest coraz bliższe lewicowym hasłom: każdemu po równo

    Przecież napisałem że moje poglądy konfederackie to co innego niż
    wytykanie błędów, głupoty, nieracjonalności i marnotrawstwa sił i
    środków w socjalistycznym świecie w którym muszę żyć.

    Udawany unijny socjalizm to jeszcze gorsze kurestwo niż komuna.

  • 96. Data: 2022-04-27 15:18:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 07:19, cef pisze:
    > Na początek napisz dlaczego uważasz, że wibor nie działa i nie
    > odzwierciedla kosztów?

    Bo bank nie pożycza pieniędzy od innych banków. Ma swoje z lokat które
    są tak nisko oprocentowane że dziś WIBOR to KŁAMSTWO.

    A w przyszłości... skąd wiadomo że też będzie odzwierciedlał rzeczywiste
    koszty "pieniądza". Nie ma żadnych przesłanek żeby tak twierdzić.

    Jeśli bank jest normalną firmą nastawioną na zysk to niech podaje jak
    każdy inny przedsiębiorca koszt swojego produktu

    Bo inaczej to jest ściemnianie. Mamy marżę + jakiś wskaźnik

    Jak podpisuję umowę z operatorem komórkowym na nolimit to miesięczna
    "rata" nie zmienia się o jakiś wskaźnik który ustalą sobie operatorzy
    przy stoliczku

    Geniusz tkwi w prostocie.

  • 97. Data: 2022-04-27 15:20:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 07:19, cef pisze:
    > Równie dobrze ten wskaźnik mógłbym ustalać ja, wązne, żeby
    > odzwierciedlał rynek
    > i reagował na niego.

    Po co Ci ten wskaźnik? Jako przedsiębiorca chyba sam potrafisz ustalić
    centy swoich "produktów"

    To ma być wolny rynek czy usankcjonowana prawnie ZMOWA CENOWA

  • 98. Data: 2022-04-27 15:22:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 07:19, cef pisze:
    > Pokaż choć jeden taki moment w ostatnich kilkunastu latach kiedy
    > wskaźnik wibor
    > nie był adekwatnie dostosowany do sytuacji rynkowej

    Ale po co?

    Bez nieco nie umiesz doić swoich klientów? Nie umiesz zarabiać? Trzeba
    Cię za rączkę prowadzić?

    Nie. Tobie nie wolno wyskoczyć przed szereg. Jesteś związany powrozami
    Wiboru które zawiązała ci konkurencja

    Gdzie jest SRUE? ;-)

  • 99. Data: 2022-04-27 15:25:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

> [...]
    > Oprocentowanie oparte o wskaźniki bankowe to podstawa rynku kredytów
    > w każdym rozwiniętym europejskim kraju. Ukształtowała to wieloletnia

    O widzisz. Zachodnia tradycja bez poparcia w argumentach.

    Bez tej "podstawy" nie da się pożyczać pieniędzy na procent?

    Znowu "król jest nagi"

    ZERO argumentów. Tylko tradycja. A może to nawet religia czy SEKTA? ;-)

  • 100. Data: 2022-04-27 15:26:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Po co Ci ten wskaźnik? Jako przedsiębiorca chyba sam potrafisz ustalić
    > centy swoich "produktów"

    Jasne. Powiedz mi ile będzie kosztował chleb za rok? Nie potrafisz? No
    jaka szkoda.

    KJ