  • 1. Data: 2022-04-15 13:43:29
    Temat: Re: Skuteczne argumenty...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 14.04.2022 o 09:23, Eneuel pisze:
    > PiS przez niemal siedem lat nie potrafi zrezygnować z rosyjskich
    > źródeł energii...

    Dywersyfikacja, alternatywni dostawcy jak najbardziej, ale kupowanie na siłę w
    droższych
    źródłach kiedy bogatsze kraje i tak kupują w rosji było by bez sensu i jeszcze
    bardziej
    powiększało lukę między gospodarkami zachodnimi a Polską.

    No chyba że mogliśmy mieć taniej a i tak kupowaliśmy w rosji, wtedy się zgadzam.

  • 2. Data: 2022-04-15 15:10:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 kwi 2022 o 11:13, Olin pisze:

    O> O tym oczywiście trudno się wypowiadać, ale, znając kacapską
    O> armię, drony kosztowały tyle, żeby wystarczyło na kilka willi
    O> dla naczalstwa.

    Kilka dworów dla (ponoć 'dla' jest ruskiego pochodzenia) DObajtka?

    -=-

    > No chyba że mogliśmy mieć taniej a i tak kupowaliśmy w rosji,
    > wtedy się zgadzam.

    Ile kosztuje ropa z Moskwy i ile spoza?
    Ile kosztuje ropa -- i ile kosztuje obecna obrona przed Rosją?
    Ile kosztuje odbudowa zniszczeń po ewentualnym konflikcie zbrojnym?
    [jak wygląda bilans żywej masy polskiego narodu -- ilu polskich
    obywateli Rosjanie wywiozą na Sybir lub zamordują (nierzadko
    bestialsko) podczas ewentualnego konfliktu, a ilu w to miejsce
    spłodzą podczas gwałcenia bezbronnych Polek?]
    Dlaczego Polska tak powoli przechodzi na OZE i jądrową energię?

    Dlaczego III Rzesza w ekspresowym tempie zbudowała silną armię?
    Dlaczego Ukraina w ekspresowym tempie zbudowała silną armię?

    -=-

    Polacy są skacapieni -- w Polsce można jedynie chwalić władzę
    (akurat teraz -- PiS w osobie JKaczyńskiego i biskupów Kościoła)
    a każda krytyka jest powszechnie ganiona!

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2022-04-16 22:14:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Ile kosztuje ropa z Moskwy i ile spoza?

    jak pisałem - nie wiem

    > Ile kosztuje ropa -- i ile kosztuje obecna obrona przed Rosją?

    a za jaki % rosyjskiego eksportu odpowiada Polska? jesteśmy bodaj 7 partnerem
    handlowym, z
    czego 60% stanowią surowce energetyczne

    > Ile kosztuje odbudowa zniszczeń po ewentualnym konflikcie zbrojnym?

    zapewne dużo, ale ja piszę tylko o tym żeby robić rzeczy które mają sens, w tym
    ekonomiczny

    to że tylko my zrezygnujemy i będziemy kupować drożej od kogoś innego nie zmienia
    znacząco
    sytuacji

    poza tym - kupujemy u nich nie tylko (choć głównie) węglowodory, przestać sprowadzać
    od
    nich wszystkie surowce?

    a może kupować u nich taniej a różnicę między zakupami przeznaczyć rozwijanie
    możliwości
    obrony?

    embargo na handel działa (na naszą korzyść) tylko wtedy kiedy nie kupuje nikt, już
    teraz
    gdzieś wyczytałem że chiny proponują rosji że wezmą każdą ilość ropy, ale poniżej
    połowy
    ceny rynkowej

> [...]
    > bestialsko) podczas ewentualnego konfliktu, a ilu w to miejsce
    > spłodzą podczas gwałcenia bezbronnych Polek?]

    czy nie kupując od nich nic a przepłacając gdzieś indziej zyskujemy coś więcej niż
    świadomość tego że nie robiliśmy z nimi interesów? czy może robiąc z nimi interesy
    jesteśmy w stanie lepiej zabezpieczyć się przed ich atakiem?

    ja tego nie wiem - tylko stawiam pytanie, mało jest rzeczy na których znam się gorzej
    niż
    na geopolityce i wymianie handlowej z rosją oglądanej z perspektywy potencjalnego
    starcia
    militarnego

    > Dlaczego Polska tak powoli przechodzi na OZE i jądrową energię?

    bo rządzą u nas w większości ludzie którzy stawiają własne interesy daleko przed
    wszystkim
    innym, w tym dobrem ojczyzny

    > Dlaczego III Rzesza w ekspresowym tempie zbudowała silną armię?

    historia nowożytna nie jest moją silną stroną

    > Dlaczego Ukraina w ekspresowym tempie zbudowała silną armię?

    bo mimo memorandum budapesztańskiego została zaatakowana w 2014 i spodziewano się że
    nie koniec?