    Date: Wed, 27 Apr 2022 07:19:46 +0200
    Subject: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <6266537f$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266649e$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266673c$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <62666de8$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <626699a9$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <62669bd5$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266a075$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <6266a5f8$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <62680eac$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <62681b73$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <6268556c$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-26 o 22:26, _Master_ pisze:

    > Bo gdyby np. PiS uchwalił sobie teraz takie prawo i taki wskaźnik to
    > SRUE rozdzierałoby szaty... że to niepraworządne i łamiące podstawowe
    > wartości na jakie się umawialiśmy (że niby o uczciwość chodzi;)
    >

    > Jeśli jakiś wskaźnik ma odzwierciedlać koszty to powinien chyba działać
    > i odzwierciedlać
    >
    > Chciałbyś aby US miał taki wskaźnik i ustalał podatek jaki masz zapłacić
    > na podstawie opinii urzędasów?
    > Nie zarobiłeś nic ale potencjalnie jesteś wysokim blondynem i mogłeś
    > zarobić pierdylion.
    >
    > Czaisz aluzję czy za trudne? ;-)

    Zupełnie nietrafiona, ale wygląda to na jakiś przekaz.
    Co chwilę wywołujesz europejskie instytucje i nawołujesz do rozprawy ze
    złodziejami.
    To jest coraz bliższe lewicowym hasłom: każdemu po równo
    (a ostatnio w sprawie kredytów słyszałem też - mieszkanie dla każdego)
    zabrać bogatym i rozdać biednym (najlepiej naszym) i to powoduje u mnie
    szczerą chęć kopnięcia Cię w dupę.

    Na początek napisz dlaczego uważasz, że wibor nie działa i nie
    odzwierciedla kosztów?
    Równie dobrze ten wskaźnik mógłbym ustalać ja, wązne, żeby
    odzwierciedlał rynek
    i reagował na niego.
    Pokaż choć jeden taki moment w ostatnich kilkunastu latach kiedy
    wskaźnik wibor
    nie był adekwatnie dostosowany do sytuacji rynkowej. Czy ostatnio jak
    RPP zmieniła stopy, to wibor został przez banki ustawiony jakoś przeciw
    tym decyzjom?
    No podaj kiedy tak było, że stopy NBP były niskie a wibor dwucyfrowy
    albo odwrotnie?

    Było tak czy nie?

    Oprocentowanie oparte o wskaźniki bankowe to podstawa rynku kredytów
    w każdym rozwiniętym europejskim kraju. Ukształtowała to wieloletnia
    tradycja
    bankowości. A Ty byś chciał to przekreślić/zmienić, bo nie rozumiesz
    tych mechanizmów?
    Co proponujesz w zamian? Model afrykański? Mają jakieś doświadczenie
    w pożyczaniu pieniędzy?