  • 11. Data: 2023-03-19 10:54:59
    Temat: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Po roku potwierdzenie zblednie na niemożliwe do odczytania :P
    Nie. Przećwiczone.

    > A jak nawet nie, to bierzesz wyciągi i porównujesz datę i sumę.

    Dla wszystich 10 kart? Trochę długo by to trwało.

    [..]

    > Wystarczy zapisać sobie numer wirtualki przy utworzeniu.

    I wystarczyło to napisać, bez wyzłośliwiania sie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 12. Data: 2023-03-19 11:48:17
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Jak to "nie ma jak sprawdzić na wyciągu"?

    Powodów może być kilka:
    - karta wydana dla Iksińskiego do konta Ygrekowskiego gdzie ten drugi
    nie ma dostępu do konta a Iksiński jest niedostępny lub niechętny, aby
    cokolwiek sprawdzać

  • 13. Data: 2023-03-19 12:32:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    > U Ciebie też czy trzeba sparafrazować słynną wypowiedź Franka Zappy o muzyce? ;>

    Trochę słabo ugryzłeś.
    Jesteś zappaistą, czy tylko znawcą cytatów?

  • 14. Data: 2023-03-20 00:31:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jak nie wie, skoro ją wydaje?
    > Są takie banki, co podają na wyciągu z podziałem na wirtualne - choć nie bedę się
    upierał, że te z google pay też widać, może tylko "własnobankowe" HCE.

    Nie rozumiem. Ten numer karty, którym posługuje się w transakcjach
    google, to kto wydaje? Przecież nie zamawiałem żadnej "karty wirtualnej"
    banku.

    MJ

  • 15. Data: 2023-03-20 11:01:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 marca 2023 o 00:31:13 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    > Nie rozumiem. Ten numer karty, którym posługuje się w transakcjach
    > google, to kto wydaje? Przecież nie zamawiałem żadnej "karty wirtualnej"

    Hmm, to co mam odpowiedzieć, że jednak zamawiałeś, tylko nie zauważyłeś?
    Jak masz inną jeszcze niedodaną to sobie dokładnie prześledź proces i to, na co
    wyrażasz zgody.
    gógiel jest tu tylko pośrednikiem, na pewno to nie gógiel "wydaje ci kartę".

    Widać to choćby w różnicach w dwóch sposobach dodawania kart do GP.
    Gdy dodajesz bezpośrednio w apce GP, musisz podać numer, datę ważności i CVC2/CVV2.
    Ew. tylko CVV2/CVC2 jeśli masz tą kartę już "przypisaną do konta google" (a jest
    to co innego niż dodanie do google pay - a na pewno co innego niż dodanie
    do GP z możliwością płacenia zbliżeniowego).
    Jest to oczywiście metoda autoryzacji, czy masz tą kartę (niekoniecznie, że jest
    Twoja ;)

    Ale gdy dodajesz via apka banku, nic już nie musisz wpisywać, nawet CVC2/CVV2,
    bo jesteś już zautoryzowany przez apkę banku. Ma to swoje zalety.

  • 16. Data: 2023-03-20 11:05:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 12:32:34 UTC+1 pueblo napisał(a):

    > Trochę słabo ugryzłeś.
    > Jesteś zappaistą, czy tylko znawcą cytatów?

    gógiel nic nie wie o "zappaistach", jedynie o zapatystach.
    Zaś cytaty są podstawą intelektualnej dyskusji.
    Jak i np. czasem to, że obaj dyskutanci czytali "Rzeźnię nr 5".

    Zaś cytat z Zappy dlatego, że akurat nie pamiętałem niczego odpowiedniego ze Szwejka
    (miałem napisać, że w Szwejku nic odpowiedniego nie było, ale to byłby fake,
    w Szwejku są cytaty odpowiednie na każdą sytuację - no dobra, ew. częściowo
    może to być prawda, ale jedynie z uwagi na kończący książkę cytat,
    już sensu stricte nie z Haszka, jeden z najsmutniejszych w historii literatury:
    "Na tym urywa się rękopis Jarosława Haszka." :((( ).

    Kamila zaś nie ma co gryźć, jego podpis nad postem oznacza,
    że post warto przeczytać.
    Rzadkość, trzeba dbać ;>

  • 17. Data: 2023-03-20 11:13:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 10:55:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    ;>

    > Nie. Przećwiczone.

    Jak będzie z "drukarki fiskalnej" (z której należy "odebrać artykuły" ;)
    w biedronku czy innym markecie to zgoda.
    Swoją drogą jaka tam jest właściwie technika druku?
    Ale jak będzie z terminala, gdzie nadal jest termiczny, to nie zgoda.
    Trwalszy był już taki wynalazek jak ZX Printer ;P

    > Dla wszystich 10 kart? Trochę długo by to trwało.

    Ja mam 11 i wszystkie dodane go GP.
    Ale nawet u mnie to tylko dla sportu.
    Poza tym GP groziło, że na andku 6 będzie działać tylko do 27 lutego,
    a zmian nie widzę.
    Ale to może dlatego, że mam wyłączoną autoaktualizację.
    Wczoraj bawiłem się w odczytywanie pełnego numeru wirtualki za pomocą
    drugiego telefonu z NFC i apki "czytnik kart bankowych" - działa.

    > [..]

    > I wystarczyło to napisać, bez wyzłośliwiania sie.

    To nie ja zaczynam, wymyślając przykłady z górnych dwóch procent podczas dyskusji
    o poziomie konsumenckim (dziś piękna pogoda, więc nie będę pisał o "bydle").

    Metoda jednak słaba, bo nie pozapisywałem.
    Ale ile % użytkowników kart czy też użyutkowników HCE/GP/AP ma więcej niż jedną
    kartę,
    aby to w ogóle był jakiś problem?

  • 18. Data: 2023-03-20 11:15:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 11:48:20 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Powodów może być kilka:
    > - karta wydana dla Iksińskiego do konta Ygrekowskiego gdzie ten drugi
    > nie ma dostępu do konta a Iksiński jest niedostępny lub niechętny, aby
    > cokolwiek sprawdzać

    Hmm, to jak Ygrekowski zamówił Iksińskiemu kartę, skoro nie ma dostępu do konta?
    Chyba że dostęp stracił już po zamówieniu...
    No cóż, wszystko jest możliwe nie tylko w Akademii Pana Kleksa...

  • 19. Data: 2023-03-20 12:20:26
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    > gógiel nic nie wie o "zappaistach", jedynie o zapatystach.

    Nic dziwnego - to moje prywatne określenie na miłośników muzyki tego
    pana. Można lubić Pink FLoyd, czy być fanem Slayera hehe, ale w
    przypadku Zappy, który w muzyce stanowi osobna kategorię potrzebne jest
    inne pojęcie. W każdym razie, ja jestem zappaistą.

    > Zaś cytat z Zappy dlatego, że akurat nie pamiętałem niczego odpowiedniego ze
    Szwejka

    Ze Szwejka to tylko kojarzę "jeszcze nigdy nie było, żeby jakoś nie
    było" - czy jakoś podobnie.

  • 20. Data: 2023-03-20 14:29:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 marca 2023 o 12:20:55 UTC+1 pueblo napisał(a):
> [...]
    > przypadku Zappy, który w muzyce stanowi osobna kategorię potrzebne jest
    > inne pojęcie. W każdym razie, ja jestem zappaistą.

    Może warto kolejny raz spróbować posłuchać - pewne rzeczy przychodzą z wiekiem.

    Szwejka
    > Ze Szwejka to tylko kojarzę "jeszcze nigdy nie było, żeby jakoś nie
    > było" - czy jakoś podobnie.

    ,,Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było. Jeszcze nigdy tak nie było, żeby
    jakoś nie było."
    Ale z ową sankcją pragmatyczną należy uważać, można trafić i na szubienicę, nawet jak
    się nie jest węglarzem...