  • 71. Data: 2020-09-28 11:46:36
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupno miejsca garażowego na wynajem nigdy się nie zwróci z uwagi na opłaty z tytułu
    zaliczek, podatku od nieruchomości oraz
    użytkowania wieczystego, czy jeszcze dodatkowo rat za k.h.

    -----

  • 72. Data: 2020-09-28 13:18:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Porównałem te konta i za zmianą przemawiają:
    - bezwarunkowa bezkosztowość:
    - środki przeznaczone na utrzymanie dotychczas bezkosztowości mogą
    kiedyś się przydać do utrzymania bezkosztowości jakiegoś innego konta,
    - brak zawracania głowy z wyrabianiem zakupów,
    - kilka darmowych przelewów Express (w Citi Priority nie ma).
    Przeciw zmianie:
    - tylko 4 wypłaty darmowe z obcych bankomatów (ja rozumiem, że nie na
    osobę a na konto)
    - sowita opłata za obsługę kasową w banku (raz korzystałem, ale w sumie
    chyba się obejdzie).

    > a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu konta na >>nowe citi konto<<" to
    brakuje?

    A to trzeba pisać?
    Jak wszedłem w konto to znalazłem miejsce prowadzące do zmiany typu
    konta, ale jak kliknąłem to pojawił się następny widok z listą typów
    kont do wyboru, ale wszystko 'na szaro' i z kręcącym się kółeczkiem "się
    pracuje".
    Jedyne co zadziałało to zamknięcie okna.

    > euro jak i PLN na 0% mają rachunki - uwaga, byle nie w citku, tam jest opłata za
    trzymanie ponad 10k euro!

    Przy okazji wczytywania się w TPiO taki wniosek:
    Szkoda, że nie otworzyłem konta w euro miesiąc temu - nadal bezpłatne
    nawet ponad 10k. Wtedy zmiana typu konta powodowała by też wpadniecie w
    te limity - byłby argument aby nie zmieniać.
    Czyli oni mają taką politykę, że w miarę możliwości, co klient dostał to
    może zachować (tak ja to interpretuję).

    Na razie założyłeś, że skoro dali Ci rok darmowo to nie zmieniasz.
    A może jak będziesz chciał zmienić za rok to oferta CitiKonta się
    pogorszy tak jak pogorszyła się konta euro, a jak zmienisz teraz to
    zachowasz to co dostałeś?

    Ale to Ty jesteś ekspertem od banków. Dla mnie te TPiO są pierwsze jakie
    czytam od co najmniej 3 lat.

    Przy okazji takie info (sukces).
    Zadzwonili do mnie z Citi - czy wiem, że jest program poleceń i jak
    kogoś polecę i oni dadzą mu kartę to coś tam dostanę.
    Ja na to, że polecić mógłbym tylko żonę, ale karty jej nie dacie bo się
    rozbije na papierach bo wy całym sercem nie lubicie sp.j.
    Pani, że mają ofertę karty darmowej (limit 5k) i bez dokumentów (ale
    chyba poza tym programem poleceń - w sumie nie jestem pewien). Coś tam.. BP.
    Wychodzi na to, że się udało, czym mnie zadziwili :)

    A studiując te TPiO odkryłem, że chyba!! dla mojej Simply Citi karta
    dodatkowa jest gratis (albo była by gratis, gdybym ją od razu wziął) bo
    nie wiem, czy "dla kart wydanych w terminie..." dotyczy karty głównej
    czy dodatkowej.

    Teraz się zastanawiam czy:
    - w jednym banku można mieć kilka KK (nigdy nie miałem),
    - jeśli tak to czy załatwiać też sobie tę coś tam BP skoro darmowa to
    lepiej mieć niż nie mieć :)
    P.G.

  • 73. Data: 2020-09-28 14:10:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 10:27:40 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    stronie - w ST zobowiązującą bank do czegoś ofertę będziesz miał dla priority.

    > Ja właśnie chciałem zobaczyć na stronie, licząc (naiwnie), że będą
    > informacje dla obu kont.

    To prawda, że to jest naiwnie - choć w sumie ogólnie w tym wątku naiwnie podniecamy
    się właśnie tymi reklamkami ze strony, bo nie ma jeszcze nikogo, kto by to "nowe citi
    konto" miał i sprawdził w praktyce - czyli na liście w ST, a jeszcze lepiej kupując
    walutę - czy te kursy są prawdziwe.

  • 74. Data: 2020-09-28 14:11:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 10:56:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Ten spread to w jakich jednostkach?

    W "dużych" jednostkach drugiej waluty z pary, czyli w przypadku par */PLN w PLN
    (0,0209 odpowiada 2,09 grosza), a w przypadku EUR/USD w USD (0,0053 odpowiada pół
    centa amerykańskiego).

  • 75. Data: 2020-09-28 14:13:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 25 września 2020 21:57:40 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    > Spready ok. 3gr.
    > W IKA troszkę lepsze - nie wiem, czy już o tej porze pogarszają weekendowo i/lub

    Szabas to może jeszcze nie weekend, ale kursy rzeczywiście trochę gorsze - bo spread
    3gr zamiast 2gr jak w ciągu dnia.

  • 76. Data: 2020-09-28 14:17:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > bo nie ma jeszcze nikogo, kto by to "nowe citi konto" miał i sprawdził w praktyce -
    czyli na liście w ST, a jeszcze lepiej kupując walutę - czy te kursy są prawdziwe.

    Wyklikałem zmianę typu konta.
    Napisało mi, że w ciągu 4 dni uporają się z wykonaniem tego zadania
    (przysłali mi też maila z podziękowaniem za złożenie dyspozycji).

    Się zacząłem zastanawiać, czy wszystkie ustawienia (np. automatyczna
    spłata KK) zostaną zachowane.
    P.G.

  • 77. Data: 2020-09-28 14:18:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 11:46:39 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Kupno miejsca garażowego na wynajem nigdy się nie zwróci z uwagi na opłaty z tytułu
    zaliczek, podatku od nieruchomości oraz
    > użytkowania wieczystego, czy jeszcze dodatkowo rat za k.h.

    Napiszę tu oczywistość (jak z książki z serii "dla opornych") - to zależy od tego, za
    ile to miejsce postojowe wynajmiesz - a ceny jak wiadomo kształtuje rynek,
    szczególnie prawo popytu i podaży.
    Nie zwróci się marna inwestycja, dobra się zwróci i szybko zaczniesz na czysto
    zarabiać.

    Suma za wynajem oczywiście musi przekraczać zaliczki, podatek od nieruchomości oraz
    odsetki od kredytu (odsetki, nie całe raty) - inaczej interes jest marny.

    A może być nawet tak, że inwestycja się zwraca - a jednocześnie nie trzeba płacić
    podatku dochodowego - bo jest jeszcze taka fajna rzecz jak amortyzacja, która dla
    garaży podziemnych wynosi 4,5% (a np. dla mieszkań tylko 2%).

  • 78. Data: 2020-09-28 14:47:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    ąćęłńóśźż napisał:

> [...]
    >wiadomo kształtuje rynek, szczególnie prawo popytu i podaży.
    >Nie zwróci się marna inwestycja, dobra się zwróci i szybko zaczniesz

    A duzo moze zalezec od tego, ile darmowych parkingow jest w okolicy, i
    ile samochodow maja najmujący mieszkania ...

    A nawet od tego, jak ruchliwa jest straz miejska.

    J.

  • 79. Data: 2020-09-28 15:35:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 14:47:52 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A nawet od tego, jak ruchliwa jest straz miejska.

    W ramach nowoczesnego marketingu czyli kreowania rynku należy oczywiście odpowiednią
    liczbę telefonów na straż miejską wykonać - oczywiście jeśli łobuzy parkują w
    miejscach niedozwolonych - żeby rozeszła się fama, że w tej okolicy jednak
    "wieśniaki" przyjeżdżają.
    Najfajniej jak zakładają blokady - wtedy widać ;> (inna sprawa że zakładanie blokady
    na samochód, który stoi na zakazie zatrzymywania jest przynajmniej kontrowersyjne).

    Sąsiedzi z bloku obok mojego poprzedniego zainwestowali w taką blokadę - być może ze
    złomu, bo tylko stała przypięta łańcuchem do słupa przy ich wjeździe do garażu, który
    to wjazd był często zastawiany - ale pomogło, łobuzy przestały tam zostawiać swoje
    blachosmrody ;)

  • 80. Data: 2020-10-02 16:52:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2020 13:18:18 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > osobę a na konto)
    > - sowita opłata za obsługę kasową w banku (raz korzystałem, ale w sumie

    Hmm, jak będzie z tymi wypłatami z bankomatów na koncie wspólnym to musisz się sam
    dopytać - czy będzie to liczone per konto czy per karta (a konto w citku może mieć do
    4 współwłaścicieli, to rekord, z innych pozwalających na więcej niż 2 znam tylko
    skarbonkę z trzema).
    I rzeczywiście bonus w postaci express elixir - chyba 3.

    Obsługa kasowa - w tym celu może warto mieć dodatkowy bank na wypadek konieczności
    dużej wypłaty (jeśli ma się tyle w banku ;) - debetówka do priority ma maksymalny
    limit wypłat z bankomatów 25k dziennie (a płatności max. 10k), a tyle to się na raz z
    bankomatu nie dostanie, nawet z citkowego, jeśli ktoś akurat szczęśliwie ma pod ręką
    (mają większe szczeliny).
    Hmm, ale w sumie z "moich" jedynym bankiem z darmowym kontem, które wciąż można
    założyć, i darmową kasą jest kantor aliora - a alior oddziałów nie ma dużo, a tych z
    kasami jeszcze mniej i systematycznie likwiduje.

    Sprawdź przy okazji, jakie są te limity debetówki dla citi priority.
    Przy zmianie typu konta podobno nie wymieniają debetówki (a przynajmniej z priority
    na citi konto, ciekawe, czy przy zmianie z gold też zostawią ;).

    Dziś dzwonili do mnie z citka i usilnie namawiali na zmianę na priority - nawet do
    tego stopnia, że kłamali, że citi global wallet (czyli że karta "sama pobierze" z
    konta w euro przy płatności w euro) jest tylko dla citi konta, a przy priority trzeba
    przełączać ręcznie.

    Jaki to ma sens? Tzn. telesprzedawcę rozumiem, ma zadanie i stara się je wykonać -
    ale dla banku? Może czepiają się tylko tych, co dostali zwolnienie z opłat?

    W ogóle coś poziom obsługi w citku spada do poziomu mLinek - próbuję się dowiedzieć,
    czy da się założyć wspólne konto przez telefon/net (bo zakładanie konta w oddziale
    już przerabiałem, żenua, jedyny zysk to kolekcjonerska debetówka ze złotymi literkami
    ;) - odpowiadają mi na zmianę dwie citiLinki, jedna twierdzi jedno, druga drugie...
    Możliwa jest chyba droga okrężna - żona zakłada konto indywidualne (bo ja drugiego
    indywidualnego nie mogę) a potem je uwspólniamy - to też podobno da się zrobić przez
    net/telefon.
    Ale się robi problem, bo w citku jest pojęcie "pierwszego współwłaściciela" - i
    pewnie podobne jazdy mogą być co w santander (o czym niżej).

> [...]
    > pracuje".
    > Jedyne co zadziałało to zamknięcie okna.

    No i co, wykokosili się z tą zmianą?
    Jak tak, to zajrzyj do kantoru i przekopiuj kursy.

    U mnie na prority o 16:11:
    EUR/PLN 4.4865 4.5101
    USD/PLN 3.8277 3.8463
    CHF/PLN 4.1583 4.1807
    GBP/PLN 4.9523 4.9782
    EUR/USD 1.1698 1.1749

    Rzeczywiście jest możliwość zmiany typu w ST - choć te 4 dni czekania oznaczają, że
    jest to niewiele więcej niż template wysłania wiadomości - a przy okazji robią sobie
    disclaimer, bo wymagane jest pobranie "dokumentu dotyczącego opłat".

> [...]
    > te limity - byłby argument aby nie zmieniać.
    > Czyli oni mają taką politykę, że w miarę możliwości, co klient dostał to

    Cóż, można powiedzieć tylko: "Dotychczas tak było - ale teraz mamy komputer!".
    Citek stosował politykę zostawiania "starym" klientom warunków, na które się umówił -
    ale właśnie ją skończył, zmieniając wszystkim posiadaczom citi priority warunki na
    nowe (a były jeszcze "stare" citi priority z bardzo starymi warunkami - kiepskimi,
    ale może komuś odpowiadały, skoro w osobnej TOiP pozostawały) - przynajmniej dla
    konta złotówkowego, bo że zostawili dla euro to żadna łaska.

> [...]
    > A może jak będziesz chciał zmienić za rok to oferta CitiKonta się
    > pogorszy tak jak pogorszyła się konta euro, a jak zmienisz teraz to

    Tego nigdy nie wiadomo.
    Wiadomo tylko jedno - bank, żeby pogorszyć warunki, musi to zapowiedzieć 2 miesiące
    wcześniej - i tylko tyle można mieć pewnego.
    Ja KK w citku mam bezpłatną bezterminowo - ale mogą mi wypowiedzieć umowę bez podania
    przyczyny z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.

    A skoro pogorszyli wszystkie citi priority to nie ma podstaw sądzić, że jak im się
    zachce, to nie pogorszą wszystkich citi kont.

> [...]
    > chyba poza tym programem poleceń - w sumie nie jestem pewien). Coś tam.. BP.
    > Wychodzi na to, że się udało, czym mnie zadziwili :)

    Ten "program poleceń" dla KK to pic jest - taka sama promo jak każda inna, czyli
    nagroda za wyrobienie KK 400zł - tyle że podzielona po połowie między polecającego i
    polecanego. Jedno, co jest lepsze w stosunku do zwykłych promo (w których jest
    nagroda też ok. 400zł - telefon czy vouchery) to to, że jest wymóg wydania tylko
    200zł - a zwykle jest koło 500zł (w sumie różnica dla nastolatka - kiedyś to trzeba
    było wydać 2k, to już mógł być problem, teraz - niestety - nie jest).
    Aha, i jeszcze trzeba się upewnić, że moto-bp bierze udział w tej promo - bo może być
    tylko dla simplicity.

    Co do dochodu bez dokumentów - nie wierz, póki nie sprawdzisz.
    Jak żona brała w ostatniej promo z telefonem właśnie moto-bp (promo była fajna, bo
    karencja tylko od 1.1.2020, a promo była luty-marzec) to specjalnie kazałem jej żądać
    limitu 5k (w ogóle dobrze, że citek na jakieś negocjacje przy zamawianiu pozwala,
    kiedyś dawali tyle, ile max. było można - a do tego przy zamawianiu nie potrafili
    powiedzieć, ile wychodzi, i dowiadywałeś się dopiero jak przychodziła pocztą umowa -
    to też było głupie, bo potem zaraz można było obniżyć jedną wiadomością w ST - a
    nawet głupie podwójnie, bo np. do mnie zaraz zadzwonili z propozycją podwyższenia do
    150%) - a i tak dokumenty dochodowe trzeba było przesłać (i jeszcze musiałem napisać
    list z wyjaśnieniami w PDF - bo musiał być jako załącznik - że na potwierdzeniach
    wpływu pensji żony jest moje nazwisko, bo taką głupotę na kontach wspólnych ma
    santander - dobrze, że choć widoczny był nadawca, więc widać, czyja naprawdę była ta
    pensja - tzn. naprawdę to ona jest wspólna, ale banki jakoś nie potrafią tego do
    wiadomości przyjąć).
    No chyba że sam się nabrałem i trzeba było kazać 4900, albo 4k - bo może nie jest
    tak, że "dokumentów nie trzeba do 5k", tylko że "od 5k trzeba" - widać nie należy być
    zachłannym ;>
    Ogólnie moto-bp ma minimalny limit 1700zł.

> [...]
    > dodatkowa jest gratis (albo była by gratis, gdybym ją od razu wziął) bo
    > nie wiem, czy "dla kart wydanych w terminie..." dotyczy karty głównej

    Trzeba sprawdzić datę zawarcia umowy - wg tego dodatkowe do simplicity są płatne lub
    nie - a zamawiać dodatkowe można w dowolnym terminie (można nawet wyklikać w ST).

    > Teraz się zastanawiam czy:
    > - w jednym banku można mieć kilka KK (nigdy nie miałem),

    Można, przynajmniej w santanderze - ja miałem 3 na raz - to był jednak achievement,
    trzecią musiałem załatwiać "normalnym" trybem przez telefon i dali limit tylko 4k.

    > - jeśli tak to czy załatwiać też sobie tę coś tam BP skoro darmowa to
    > lepiej mieć niż nie mieć :)

    W tym samym banku drugą MC - nie widzę korzyści, chyba że taką, że jedna bezpiecznie
    leży w domu, a drugą się nosi (czy też na zmianę, żeby się bank nie obraził i nie
    zadzwonił, że nieużywaną zamkną).
    Bo jak jakąś kartę już masz to na drugą żadnej promocji nie dostaniesz.

    Ale np. dla żony może być - szczególnie jak z jakąś promo, dla tej moto-bp było sporo
    zwrotów za benzynę - choć chyba tylko właśnie na bp, więc może w konsekwencji wyjść
    drożej ;>
    No ale nagrodę zawsze można wyłudzić - tutaj każdy PESEL jest cenny ;) - a po
    dostaniu nagrody wyklikać zamknięcie karty, to jeszcze zadzwonią i zaproponują
    moneyback 10%, max. 100zł - a po 4 miesiącach znów można zamknąć i czekać, aż minie
    karencja (skoro masz darmowe dodatkowe do simplicity).