  • 61. Data: 2020-09-17 17:53:51
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, September 17, 2020 at 7:36:26 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
    > Tu też nie doczytałeś - w TOiP od 20 sierpnia dla kont euro są opłaty dla
    wszystkich typów kont - różnica jest tylko taka, że:
    > - dla citi konta (starego i nowego) oraz priority opłata jest już od 10k euro w
    górę,
    > - dla citi gold opłata jest od 20k, a dla goldPC od 50k.

    Hmm. Różnica chyba jednak jest stare vs nowe. W ToiP napisali: "Dla Subkont
    walutowych otwartych do dnia 19.08.2020 r. 0 PLN" - niezależnie czy masz tam
    EUR101,000 czy EUR1 milion, opłata jest 0. Natomiast jeśli otworzysz konto lub
    zmienisz jego typ na inny niż masz od 20 sierpnia, to trzymając w Citi EUR101,000
    zapłacisz 180pln miesięcznie.

    Poza tym wynika to też z ich mailingu z 17 czerwca: "dla Klientów, którzy otworzyli
    Subkonto walutowe do dnia 19 sierpnia 2020 r. opłata nie uległa zmianie i nadal
    wynosi 0 PLN" , "dla Klientów, którzy od dnia 20 sierpnia 2020 r. otworzą Subkonto
    walutowe w EUR opłata wynosić będzie: 0/18/36/90/180 PLN.

    "W przypadku zmiany typu Konta po dniu 20 sierpnia 2020 r. zastosowana zostanie
    opłata zgodna z TOiP dla nowo otwieranego typu Konta."

    To jest ta właśnie sprzeczność i niedorzeczność w Citi, ponieważ zmiana statusu konta
    nie powinna traktować Cię jak nowego klienta.

  • 62. Data: 2020-09-17 19:36:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 września 2020 17:53:53 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]
    >
    > To jest ta właśnie sprzeczność i niedorzeczność w Citi, ponieważ zmiana statusu
    konta nie powinna traktować Cię jak nowego klienta.

    Rzeczywiście, to ja nie doczytałem.

    Swoją drogą ciekawe, czego się tak tego euro czepili? Dla dolarów, funtów i franków
    takich ograniczeń nie ma.

  • 63. Data: 2020-09-17 20:02:11
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, September 17, 2020 at 9:37:01 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
    > Rzeczywiście, to ja nie doczytałem.
    >
    > Swoją drogą ciekawe, czego się tak tego euro czepili? Dla dolarów, funtów i franków
    takich ograniczeń nie ma.

    Zakładam, że EUR jest jednak najpopularniejszą po PLN walutą w Polsce. Każdy bank
    trzymający EUR dopłaca do tego w postaci negatywnych stóp procentowych Europejskiego
    Banku Centralnego, które wynoszą -0.5%. Więc jeśli ktoś trzyma EUR1 milion, to
    kosztuje to bank EUR5000 rocznie. Niektóre banki liczą po prostu 0.5% lub 0.5% od
    jakiejś kwoty, a Citibank ma politykę stałej opłaty w zależności od salda. Podobną
    politykę wprowadził Citibank w UK, pkt. 1.4:
    https://www.ipb.citibank.co.uk/ipb/europe/pdfs/Fee_S
    chedule.pdf

  • 64. Data: 2020-09-17 21:18:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 września 2020 20:02:14 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

> [...]
    jakiejś kwoty, a Citibank ma politykę stałej opłaty w zależności od salda. Podobną
    politykę wprowadził Citibank w UK, pkt. 1.4:

    Hmm, ale to -0,5% nie jest od całej sumy, tylko najwyżej od stopy rezerwy
    obowiązkowej - w strefie euro obecnie 1%, w glapi-banku 0,5%.
    Więc do miliona euro bank dopłaca rocznie 50 euro. Chyba jednak mimo wszystko więcej
    więcej na tym zarobi.
    Hmm, a czy polski bank trzyma rezerwę - nawet w euro - w EBC czy jednak w NBP? Bo co,
    funtową w Banku Anglii a dolarową w FED?
    I czy z tych euro 1% wg EBC czy 0,5% wg NBP?

  • 65. Data: 2020-09-18 13:34:20
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, September 17, 2020 at 11:18:35 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    co, funtową w Banku Anglii a dolarową w FED?
    > I czy z tych euro 1% wg EBC czy 0,5% wg NBP?

    Niestety nie znam się na szczegółach. Wiem jednak, że ujemne stopy procentowe są
    praktycznie normalnością dzisiaj w niektórych krajach. Np w Szwajcarii banki mają
    ujemne stopy procentowe 0.5% dla EUR czasem już od 1 EUR, a czasem powyżej
    EUR500.000, mają też ujemne stopy procentowe dla CHF, czyli tak jakby polskie banki
    miały ujemne stopy procentowe dla PLN... Podobnie z bankami w innych krajach np
    Luksemburg, Cypr itp.

  • 66. Data: 2020-09-25 20:22:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Fatalna sytuacja - bo dodatkowo jest tak, że w citku są teraz dwa różne TOiP -
    jedna dla "starych kont" - "starego citi konta", prioriry oraz gold/goldPC - i tam
    się daje łatwo porównać, bo jest tabelka - w wierszach za co jest opłata, w kolumnach
    typ konta - a druga, osobna, w innym pliku, tylko dla "nowego citi konta" - i żeby
    było jeszcze trudniej zgadnąć to tabelka ma zupełnie inną formę graficzną - a może i
    układ wierszy...

    > Widać tutaj totalną dysproporcję pozycji klienta oraz banku.
    > Dobrze, że są choć te dwa miesiące na "przetrawienie" zmian.
    > Ja jednak wolę mieć w zapasie backup oraz "drugi backup" - bo nieszczęście chodzą
    często parami.

    W ramach odhaczania kolejnych zadań do zrobienia dotarłem w końcu do
    tematu konta w Citi. Mam te oba TOiP i nie omieszkam przeczytać.

    Pamiętałem że ktoś tu pisał o rewelacyjnych kursach więc chciałem
    sprawdzić czy są inne dla Citi-Priority i dla CitiKonta.
    Się okazuje że wybrałem złą porę - w weekend nie działa.
    I nikt o tym nie pisał, albo ja to przegapiłem :(
    Zapewne dla wszystkich jest to oczywiste tylko, że ja ostatnio
    wymieniałem jakieś waluty w AK z 5 lat temu.

    Czyli muszę poczekać do poniedziałku.
    P.G.

  • 67. Data: 2020-09-25 21:57:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 25 września 2020 20:22:16 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > Zapewne dla wszystkich jest to oczywiste tylko, że ja ostatnio
    > wymieniałem jakieś waluty w AK z 5 lat temu.

    Szabas to już weekend?
    W każdym razie u mnie działa, piątek 21:51.
    Spready ok. 3gr.
    W IKA troszkę lepsze - nie wiem, czy już o tej porze pogarszają weekendowo i/lub
    nocnie.

    A i tak kursów nie sprawdzisz dla "nowego citi konta", najwyżej reklamkę na stronie -
    w ST zobowiązującą bank do czegoś ofertę będziesz miał dla priority.

  • 68. Data: 2020-09-26 15:13:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > Spready ok. 3gr.
    > W IKA troszkę lepsze - nie wiem, czy już o tej porze pogarszają weekendowo i/lub

    Kantor citka w weekend działa, ale kursy bankowe, spread 9%/9,5% (zależy jak te %
    liczyć) czyli 41gr na euro - update kursów zatrzymany na 22:57 z datą piątkową.
    W IKA spread na euro 10gr.

  • 69. Data: 2020-09-28 10:27:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    - w ST zobowiązującą bank do czegoś ofertę będziesz miał dla priority.

    Ja właśnie chciałem zobaczyć na stronie, licząc (naiwnie), że będą
    informacje dla obu kont.
    P.G.

  • 70. Data: 2020-09-28 10:55:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>