  • Data: 2020-06-23 11:09:37
    Temat: Blokada na przelewy podatkowe
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio zauważyłem, że funkcjonalność, która była dla mnie bardzo przydatna
    znikła. Chodzi o blokadę środków na przelewy podatkowe ustanawiane z
    datą przyszłą.
    (w ogóle niewiele banków miało opcję blokady na przyszłe zlecenia - ja
    korzystałem w Inteligo).
    Po krótkich rozmowach z bankiem/infolinią wyszło, że ta funkcjonalność
    działa nadal dla przelewów podatkowych realizowanych z kont zwykłych.
    Problemem jest ustalanie blokad
    dla przelewów z rachunku przedsiębiorcy, bo taki przelew podatkowy (i na
    ZUS też) ma ustawiony mechanizm, że ciągnie środki najpierw z rachunku
    VAT a jak brakuje, to dopiero z podstawowego. W sumie nie znalazłem w
    przepisach nakazu dla przedsiębiorcy takiej kolejności wykorzystania
    środków, to tylko kolejność korzystna dla przedsiębiorcy przy
    "zużywaniu" środków z rachunku VAT.. Bank twierdząc, że nie planuje prac
    nad przywróceniem tej funkcjonalności powołuje się na niemożliwość
    ustalenia sald rachunku VAT w przyszłości w momencie realizacji. Czy
    bank nie może zrobić blokady tylko z rachunku podstawowego, ewentualnie
    jaki przepis im tego zabrania?
    Czy to faktycznie jakiś problem informatyczny dokonać zmian w momencie
    realizacji przelewu?