  • 1. Data: 2020-06-23 11:09:37
    Temat: Blokada na przelewy podatkowe
    Od: cef <c...@i...pl>

    Ostatnio zauważyłem, że funkcjonalność, która była dla mnie bardzo przydatna
    znikła. Chodzi o blokadę środków na przelewy podatkowe ustanawiane z
    datą przyszłą.
    (w ogóle niewiele banków miało opcję blokady na przyszłe zlecenia - ja
    korzystałem w Inteligo).
    Po krótkich rozmowach z bankiem/infolinią wyszło, że ta funkcjonalność
    działa nadal dla przelewów podatkowych realizowanych z kont zwykłych.
    Problemem jest ustalanie blokad
    dla przelewów z rachunku przedsiębiorcy, bo taki przelew podatkowy (i na
    ZUS też) ma ustawiony mechanizm, że ciągnie środki najpierw z rachunku
    VAT a jak brakuje, to dopiero z podstawowego. W sumie nie znalazłem w
    przepisach nakazu dla przedsiębiorcy takiej kolejności wykorzystania
    środków, to tylko kolejność korzystna dla przedsiębiorcy przy
    "zużywaniu" środków z rachunku VAT.. Bank twierdząc, że nie planuje prac
    nad przywróceniem tej funkcjonalności powołuje się na niemożliwość
    ustalenia sald rachunku VAT w przyszłości w momencie realizacji. Czy
    bank nie może zrobić blokady tylko z rachunku podstawowego, ewentualnie
    jaki przepis im tego zabrania?
    Czy to faktycznie jakiś problem informatyczny dokonać zmian w momencie
    realizacji przelewu?

  • 2. Data: 2020-06-23 11:58:09
    Temat: Re: Blokada na przelewy podatkowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >znalazłem w przepisach nakazu dla przedsiębiorcy takiej kolejności
    >wykorzystania środków, to tylko kolejność korzystna dla

    Co jest wystarczajace aby "wszyscy tak chcieli" :-)

> [...]
    >tego zabrania?
    >Czy to faktycznie jakiś problem informatyczny dokonać zmian w

    Wydaje sie, ze zaden - ustawic blokade na rachunku podstawowym, zdjac
    z VAT, reszte z podstawowego, usunac blokade.

    Ale pewnie zaraz wielu bedzie narzekalo, ze blokuje za duzo srodkow.
    I przydalaby sie elastyczna blokada, na obu rachunkach.

    Czyli troche roboty dla programistow ... a bank nie zamierza wydawac
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2020-06-23 12:19:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 11:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Co jest wystarczajace aby "wszyscy tak chcieli" :-)

    Niech się nauczą blokować w takiej kolejności
    a nie likwidują funkcjonalność.

> [...]
    > I przydalaby sie elastyczna blokada, na obu rachunkach.
    >
    > Czyli troche roboty dla programistow ... a bank nie zamierza wydawac :-)

    Ostatnio zrezygnowałem z produktu jednego banku, bo mu się też nie chciało
    czegoś wprowadzić do końca chociaż w reklamach się tym chwalili, więc
    być może
    taka blokada jest usługą o znikomym wpływie na całokształt.

  • 4. Data: 2020-06-24 08:14:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 23.06.2020 12:19 you wrote:

    a.pl...
    > Niech się nauczą blokować w takiej kolejności a nie likwidują
    > funkcjonalność.

    Środki na subkoncie VAT należą do państwa, więc Bank nie może ich
    zablokować na żądanie klienta.
    A nie blokuje ich na rachunku podstawowym dlatego że wszyscy klienci
    (oprócz jednego) nie chcą blokować środków skoro na rachunku VAT jest
    kasa na przelew podatkowy.

    Dla jednej osoby nikt tego nie zrobi.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2020-06-25 15:04:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-24 o 08:14, Pete pisze:

> [...]
    > A nie blokuje ich na rachunku podstawowym dlatego że wszyscy klienci
    > (oprócz jednego) nie chcą blokować środków skoro na rachunku VAT jest

    Sama blokada była ewenementem. Nie przypominam sobie, żeby w jakimkolwiek
    innym banku, w którym miałem rachunek był taki mechanizm.
    I chodzi mi jedynie o zachowanie poprzedniej funkcjonalności
    Jest to opcja do odklikania więc mogła by byc zachowana jako narzędzie
    do korzystania z rachunku i jak ktoś nie chce blokować na podstawowym,
    to nie korzysta.

    > Dla jednej osoby nikt tego nie zrobi.

    Nic nie trzeba robić.
    Wystarczy zostawić stary mechanizm.

  • 6. Data: 2020-06-26 10:08:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 25.06.2020 15:04 you wrote:

> [...]
    > chce blokować na podstawowym, to nie korzysta.
    > Nic nie trzeba robić. Wystarczy zostawić stary mechanizm.
    Trzeba oprogramować zdjęcie blokady gdyby kasa poszła z rachunku VAT.
    Nikt tego za darmo nie zrobi.
    --
    Pete

  • 7. Data: 2020-06-26 16:29:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-26 o 10:08, Pete pisze:

    > Trzeba oprogramować zdjęcie blokady gdyby kasa poszła z rachunku VAT.
    > Nikt tego za darmo nie zrobi.

    Ale właśnie, żeby nie było "gdyby kasa poszła"
    zostaje stary mechanizm czyli kasa jest blokowana
    na podstawowym i idzie z podstawowego
    i ja klikając "załóż blokadę" zgadzam się na to.

  • 8. Data: 2020-06-26 17:39:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 26.06.2020 16:29 you wrote:

    > Ale właśnie, żeby nie było "gdyby kasa poszła" zostaje stary
    > mechanizm czyli kasa jest blokowana na podstawowym i idzie z
    > podstawowego i ja klikając "załóż blokadę" zgadzam się na to.

    Napisz poczta wewnętrzną, może a nóż widelec Ci to zrobią.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2020-06-29 12:17:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Jun 2020 11:09:37 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Ostatnio zauważyłem, że funkcjonalność, która była dla mnie bardzo
    > przydatna
    > znikła. Chodzi o blokadę środków na przelewy podatkowe ustanawiane
    > datą przyszłą.

    Jaka jest przydatność takiej funkcji?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-06-29 12:52:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Jaka jest przydatność takiej funkcji?

    Że przypadkowo nie wydasz kasy przeznaczonej na podatki?
    KJ