  • 41. Data: 2022-08-17 21:19:16
    Temat: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 sie 2022 o 20:41, ąćęłńóśźż pisze:

    > U mnie najwięcej kosztuje ochrona.
    > Kiedyś 4,50 zł/godz, dziś 13,50 za godz. (więc trzeba było 2/3
    > ochroniarzy wywalić na zbity pysk, wrócili do picia piwa na milicyjnej
    > emce lub do renty z zus).

    > -----

    Wg mnie u mnie te koszty rosną ,,od zawsze'' -- niezależnie od
    rządzącej ekipy. Zawsze są jakieś wytłumaczenia... ;) (śmieci,
    ocieplenie, remont...)

    Jedynie elektryczność tanieje -- i chyba niebawem stanieje ;) jeszcze
    mocniej, bo mnie oszukano, czym zachęcono do likwidacji elektryczności
    w garażu... Miałem otrzy_mać 15 pln za rezygnację z papierowej faktury,
    ale jakoś ;) nie dostrzegam tychże 15 pln... Garażowa elektryfikacja tak
    sobie jest mi potrzebna -- a kosztuje...

    -=-

    Ale inflacji nie ;) ma: mleko za darmo, myszki po 6.50 pln, komputer
    za 999 pln...

    -=-

    Wg mnie najmocniej na inflację narzeka PiSowski elektorat... ;)

    Ja nie narzekam -- od dawna cieszę się *jakimkolwiek* życiem...
    Oby przeżyć, oby od jutra, oby ,,do wiosny''...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.l

  • 42. Data: 2022-08-17 21:21:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sie 2022 o 16:56, Wojciech Bancer pisze:

    > Inflacja jest pożądana, o ile jest niska, w okolicy
    > celu inflacyjnego, czyli 2.5 +/- 1pp.

    Wg mnie ów cel to 1%, nie 1.5% do 3.5%...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

  • 43. Data: 2022-08-17 21:32:47
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sie 2022 o 18:45, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ale to głównie także z punktu widzenia państwa - nie społeczeństwa.

    Czym jest państwo? Mamy podział na 'oni' i 'my'? ;)

    - podział na:
    tych, którym się po prostu należy
    motłoch zap********jący ;) na ww.

    - czy jakiś inny podział?...

    -=-

    Wysoka inflacja to dochodowe podatki od niczego. ;)
    Państwo zyskuje -- motłoch traci, ale w efekcie ów motłoch nie chce
    takiego państwa, co może źle zaowocować...

    Można długo i namiętnie mówić o ,,cudzie nad Wisłą'', ale może warto
    zauważyć, że ów cud nastąpił po odezwie Witosa?... 20 lat później
    Witosa zabrakło, polska armia załamała się w kilka dni...

    Kozacy walczyli w obronie Rzeczypospolitej -- po czym trafiali pomiędzy
    chłopstwo... Czym zaowocowało takie traktowanie? -- najpierw utratą
    części Ukrainy, później niepodległości/państwowości...

    -=-

    Mnie podoba się szwajcarski częstozmian władzy...
    Władza przywiera do koryta, wypalają się jej pomysły -- warto często
    zmieniać...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

  • 44. Data: 2022-08-17 22:12:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sie 2022 o 16:27, J.F pisze:

    > Bo w kryzysie obywatele zaczynają kazdą złotowke oglądac przed
    > wydaniem i ceny nie rosną. A w okresie hossy to im swietlane
    > perspektywy skrzydel dodają, także w wydatkach.
    Prowadzę eksperyment. Kupiłem przed kwadransem mleko w Biedronce, płacąc
    2.99 pln za litr tłustego (3.2%) w butelce, bo takie było najtańsze...
    Zanim jutro kupię kolejną butelkę -- pooglądam wszystkie złotówki, które
    mam -- a nuż (nuże) rzucą tańsze mleko, 2%, po 2.79 pln za litr... Do
    tej pory nie kojarzyłem oglądania złotówek z brakiem taniego mleka...

    Dam znać o wynikach eksperymentu...

    Może trzeba by zatrudnić złotówkowych oglądaczy?
    Stworzyć miejsca pracy?
    Może by nawet warto było zatrudnić do tego zadania krowy?!
    Stoją bezczynnie w oborach czy na pastwiskach -- żrą, przeżuwają,
    żyją jako pasożyty!!! Niech przynajmniej spróbują uczynić coś
    pożytecznego... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.s

  • 45. Data: 2022-08-17 22:17:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sie 2022 o 18:23, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ostatnio to raczej tak nie wygląda.
    > W 2015 roku i chwilę później - mogło tak być - zwłaszcza, jeśli ktoś
    > zarabiał minimum.

    A że każde (lub niemal każde) w Polsce ma owe minimum na
    niby -- wzrost minimalnej płacy skutkował wzrostem składek
    ZUS i karami, przez co rykoszetem -- spadkiem zarobków...

    (oficjalne kary są wprost uzależnione od minimalnej płacy)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.r

  • 46. Data: 2022-08-18 13:57:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 sie 2022 o 22:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > mam -- a nuż (nuże) rzucą tańsze mleko, 2%, po 2.79 pln za litr... Do
    > tej pory nie kojarzyłem oglądania złotówek z brakiem taniego mleka...

    Wczoraj nie oglądałem złotówek -- celowo, by zwiększyć szanse na
    uczciwe wyniki!! [po co mam im pisać, że zapomniałem?...]

    Dziś niestety (około południa) nie znalazłem w Biedronce taniego mleka,
    więc kupiłem dwie butelki kefiru -- matka lubi kefir. Ja (biedniejszy)
    przerabiam [nielegalnie, ale co tam!] mleko na kefir od wielu miesięcy,
    ale matka (bogata) nie chce pić takiego kefiru...

> [...]
    > Stoją bezczynnie w oborach czy na pastwiskach -- żrą, przeżuwają,
    > żyją jako pasożyty!!! Niech przynajmniej spróbują uczynić coś

    Mnie te bezczelne krowy irytują!!! -- wylegują się, żrą trawę,
    przeżuwają... Nic nie robią całymi dniami!!! Jeszcze na dodatek
    paskudzą!!! Trzeba by naprawdę dać im jakieś pożyteczne zajęcie
    -- choćby właśnie oglądanie złotówek!!!

    -=-

    Dziś odebrałem szczotki do pralki... Kupiłem wraz ze szczotkotrzymakami.
    Myślałem, że kupuję prawe -- kupiłem lewe. Zamontowane mam lewe ale
    chyba prawe też by pasowały...

    Jeden serwis w Białymstoku proponował za podróby 200 pln; inny też 200,
    bez wnikania w oryginalność; jeszcze inny -- 150... W necie znalazłem
    szczotki za 37 pln z groszami plus ~10 pln za przesyłkę z polskiego
    sklepu, ale nie dogadałem się... Zaproponowano mi pstryknięcie (przeze
    mnie) fotki znamionowej tabliczki silnika... Silnik nie nosił owego
    znamienia, więc padła kolejna propozycja -- fotki całego silnika...
    Zamiast tego w Chinach kupiłem szczotki wraz ze szczotkotrzymakami;
    zapłaciłem mniej niż za samą przesyłkę w Polsce, tj. całość (szczotki,
    szczotkotrzymaki i przesyłka) kosztowała mnie 9.81 pln...

    Przyspieszenie normalne
    Do obliczeń niewymagających bardzo wysokiej precyzji przyjmuje
    się tzw. przyspieszenie ziemskie normalne, oznaczane

    g =9,80665 m/s^2

    Wartość ta została przyjęta przez 3 Generalną Konferencję Miar
    i Wag w 1901 roku[2]. Odpowiada ona ziemskiemu przyspieszeniu
    grawitacyjnemu na poziomie morza na szerokości geograficznej
    około 45,5°

    Jakoś tam będzie... ;)

    Wkrótce podejdę do pralki, by wstawić do niej nowe szczotki... Na razie
    ścieram stare -- jedna z nich zawiesiła się, dając w efekcie najpierw
    iskrzenie, później problemy z wirowaniem (czyli odciskaniem wody) aż
    wreszcie brak obracania w ogóle... Po przeczyszczeniu jest OK, choć
    stare szczotki są raczej krótkie...

    -=-

    Poprzednia pralka pokonała mnie -- doprowadziła do rozwalenia mego
    kręgosłupa.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.t

  • 47. Data: 2022-08-19 00:16:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 sie 2022 o 13:57, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Wczoraj nie oglądałem złotówek -- celowo, by zwiększyć szanse na
    > uczciwe wyniki!! [po co mam im pisać, że zapomniałem?...]

    Nie mam złotówek? -- mogę oglądać półzłotówki?

> [...]
    > przerabiam [nielegalnie, ale co tam!] mleko na kefir od wielu miesięcy,
    > ale matka (bogata) nie chce pić takiego kefiru...

    Dziś i ja piłem kupny kefir. Wieczorem w Biedronce też nie było mleka
    po 2.79... Kupiłem w Lidlu -- po 2.89... Ale nie dlatego, że chciałem
    kupić coś na dychę przy okazji bezpłatnego mleka... (na dychę kupiłem
    coś innego)

    > -=-

    > Dziś odebrałem szczotki do pralki... Kupiłem wraz ze szczotkotrzymakami.
    > Myślałem, że kupuję prawe -- kupiłem lewe. Zamontowane mam lewe ale
    > chyba prawe też by pasowały...

    Zamontowałem bez trudu... Jednym pociągnięciem zdjąłem silnik i jednym
    ruchem wsunąłem gdzie trzeba... Od razu trafiłem... Jakby drzwi naraz
    na cztery :) zawiasy nasunąć, ale poziomo...

    Nawet wkrętarki nie użyłem.... Od dawna nie używam...
    Kiedyś miałem ich sporo, teraz mam jedną wkrętarkę
    ~niemal ;) sprawną...

    Podszedłem ,,profesjonalnie'' -- położyłem się na spienionej macie
    polietylenowej i włożyłem na ręce skórzane rękawiczki... Myk i ósz!!!

    Ale że późno było -- nie prałem. Jedynie spróbowałem wirowania, by
    sprawdzić, czy jest OK... Jutro pranie na nowych szczoteczkach...
    Komutator wyczyściłem zużytą szczoteczką do zębów... A co!

    > Jeden serwis w Białymstoku proponował za podróby 200 pln;

    To był autoryzowany serwis Candy.

> [...]
    > zapłaciłem mniej niż za samą przesyłkę w Polsce, tj. całość (szczotki,
    > szczotkotrzymaki i przesyłka) kosztowała mnie 9.81 pln...

    9.81 pln -- ale straciłem kupon za pierwsze zakupy warty 15 pln...

    Chlip, chlip...

    myszki po 6.50 pln -- ale na dwa paluszki AAA;
    (pracują z TV i ze smartfonem -- nie tylko z laptopami, pod Win)
    zasilacze 5V 2A z metrowymi przewodami USB_C po 3.90 pln;
    (bez przewodów -- po 3 pln... jestem rozrzutny!)
    fajne sitko do herbaty za 2 pln;
    teraz przeźro_czyste obudowy z USB_3 na 2.5" HDD po niespełna 15 pln...

    Gdzie ta inflacja?! ;)

    Czy ktoś widział magnetyczne końcówki miniUSB?
    MikroUSB i USB-C są, ale nie widzę miniUSB...

    USB_A też mogłaby być magnetyczna...

    -=-

    Z laptopa jestem bardzo zadowolony!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.s

  • 48. Data: 2022-08-19 00:24:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 sie 2022 o 00:16, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > 9.81 pln -- ale straciłem kupon za pierwsze zakupy warty 15 pln...

    Mogłem wcześniej kupić coś innego -- i wykorzystać ten kupon na 15 pln,
    po czym kupić te szczotki za 9.81...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

  • 49. Data: 2022-08-19 00:43:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 sie 2022 o 00:16, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > myszki po 6.50 pln -- ale na dwa paluszki AAA;
    > (pracują z TV i ze smartfonem -- nie tylko z laptopami, pod Win)

    Po rabatach to około 5.4 pln za myszkę... Z fakturą VAT.
    Kiedyś za taką mysz dałem aż dychę -- w Auchan!

    > zasilacze 5V 2A z metrowymi przewodami USB_C po 3.90 pln;
    > (bez przewodów -- po 3 pln... jestem rozrzutny!)

    Też trzeba by odjąć rabat...

    Trochę żałuję, że kupiłem tylko dwa...
    Ale że za transport nie doliczają...

  • 50. Data: 2022-08-20 02:27:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sie 2022 o 14:43, J.F pisze:

> [...]

    Nie sprawdzam, ale pamiętam, że przed pandemią była już spora inflacja
    w Polsce a na początku pandemii zastopowała, co akurat dziwne nie jest
    -- ludzie mniej jeździli, więc paliwa staniało chociażby... Zapanowała
    co najmniej niepewność, więc ludzie woleli nie wyskakiwać ze szmalu...

    Później ruszyły postojówki [jak postojówka może poruszać się?] oraz
    zwolnienia z ZUS, a następnie tarcze PFR... Nagle zdrożały laptopy,
    choć staniały smartfony...

    Ty byś pisał sobie na złość? Dlatego właśnie mądrzy ludzie uważają,
    że jakieś opozycyjny media nie są złe... Dyktatura zazwyczaj (choćby
    Krzyżacy czy Templariusze, carska Rosja, nazizm i stalinizm) prowadzi
    na manowce... Ale demokracja (Rzym czy RON chociażby) też potrafi
    padać...

    > No ale to po 4 latach rzadów PiS. troche pozno.

    Po jakim czasie wg Ciebie powinna pojawić się? Po tygodniu? ;)

    --