  • 1. Data: 2022-07-30 13:45:02
    Temat: Wakacje kredytowe, dwa kredyty i dwóch kredytobiorców na każdy
    Od: Marek <f...@f...com>

    Przepisy mówią, ,e można skorzystać tylko w jednym kredycie . Czyli
    jak oboje są w obu, to jedna osoba składa wniosek na pierwszy a drugą
    na drugi..? Przejdzie coś takiego? Bank niestety nie wie....Może ktoś
    już taki przykład przerobił?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-07-30 14:14:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 30.07.2022 o 13:45, Marek pisze:
> [...]
    > oboje są w obu, to jedna osoba składa wniosek na pierwszy a drugą na
    > drugi..? Przejdzie coś takiego? Bank niestety nie wie....Może ktoś już

    Jeśli jest współkredytobiorcą, to ma 2 kredyty. W ING jest tak, że każdy
    ze współkredytobiorców upoważnia składającego wniosek do złożenia go w
    jego imieniu.
    Więc "drugi kredyt" to drugi kredyt i to byłyby drugie wakacje.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-07-30 14:23:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jul 2022 14:14:57 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > go w
    > jego imieniu.
    > Więc "drugi kredyt" to drugi kredyt i to byłyby drugie wakacje.

    Ja rozumiem, ale to tylko Twoja interpretacja, ustawa tego aż tak nie
    precyzuje.
    Współkredytobiorcy mogą nie wiedzieć o swoich działaniach i złożyć
    nieświadomie i bez porozumienia wnioski każdy w innym kredycie. Co
    wtedy?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2022-07-30 15:19:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 30 lipca 2022 o 14:23:42 UTC+2 Marek napisał(a):
> [...]
    > Współkredytobiorcy mogą nie wiedzieć o swoich działaniach i złożyć
    > nieświadomie i bez porozumienia wnioski każdy w innym kredycie. Co

    A może sam złożyć bez drugiego/pozostałych?

  • 5. Data: 2022-07-30 15:49:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    > A może sam złożyć bez drugiego/pozostałych?

    Nie możę, bo musi załączyć pełnomocnictwo pozostałuch

    --
    Pete

  • 6. Data: 2022-07-30 18:48:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jul 2022 06:19:54 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > A może sam złożyć bez drugiego/pozostałych?

    Może.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2022-07-30 18:50:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jul 2022 15:49:38 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Nie możę, bo musi załączyć pełnomocnictwo pozostałuch

    W PKO BP może, zresztą nie ma nic takiego w ustawie, że muszą być
    pełnomocnictwa.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2022-07-31 00:19:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 30 lipca 2022 o 18:50:31 UTC+2 Marek napisał(a):
    > W PKO BP może, zresztą nie ma nic takiego w ustawie, że muszą być
    > pełnomocnictwa.

    A nie wynika to wprost z KC?
    To co, "kredyt wspólny" to jak "konto wspólne"?
    W nim najciekawsze jest, że do zamknięcia wystarczy dyspozycja tylko jednego
    współwłaściciela - do zamknięcia, a nie np. usunięcia tego właściciela.
    Jedynie zakładać trzeba razem.

  • 9. Data: 2022-07-31 01:17:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 30.07.2022 o 18:50, Marek pisze:

    > W PKO BP może, zresztą nie ma nic takiego w ustawie, że muszą być
    > pełnomocnictwa.

    W ING pełnomocnictwo jest obowiązkowe.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2022-08-01 17:52:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jul 2022 14:14:57 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Więc "drugi kredyt" to drugi kredyt i to byłyby drugie wakacje.

    Z PKO BP dostałem info że zawiesili oba kredyty, niezły mają bałagan
    albo własne interpretacje. Oczywiście nie będę przeciągał struny na
    kolejne miesiące w obu bo później w kontroli wyjdzie i będzie jazda
    ze zwrotem.

    --
    Marek