  • 1. Data: 2022-08-05 08:13:31
    Temat: Czas realizacji D+2
    Od: cef <c...@i...pl>

    Na co właściwie banki polskie potrzebują ten
    jeden dzień dodatkowy przy realizacji przelewu sepa?
    Nie mam możliwości testowania jakichś licznych kombinacji
    ale prawie zawsze przelew z N26 do Polski jest ujęty nazajutrz
    a jak przelewam z polskiego banku, to jeden dzień trzeba przeczekać
    niezależnie czy waluta idzie za granicę czy na inny rachunek walutowy w PL.

  • 2. Data: 2022-08-05 10:24:14
    Temat: Re: Czas realizacji D+2
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 08:13:33 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > a jak przelewam z polskiego banku, to jeden dzień trzeba przeczekać
    > niezależnie czy waluta idzie za granicę czy na inny rachunek walutowy w PL.

    A jak bywa z N26 do PL nie "prawie zawsze"?
    D+1 to jutro, D+2 to pojutrze.
    Ale "dziś" jest tylko do godziny granicznej - a to potrafi być 14 albo 17 - a nie do
    północy.
    Ja póki co przelewałem tylko z IKA do N26 - zawsze było nastęlnego dnia - i raz może
    z N26 do citka, ale to nie pamiętam.

    SEPA jest zawsze D+1 (tzw. pilny), złośliwe banki nie zrobią szybciej, choć mogą -
    dolary z IKA są w citku tego samego dnia (tzw. express D+0).

    A może masz źle ustawione i nie idzie SEPA tylko SWIFT (w euro też można) tzw. zwykły
    D+2?

  • 3. Data: 2022-08-05 13:08:21
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    dolary z IKA są w citku tego samego dnia (tzw. express D+0).

    > A może masz źle ustawione i nie idzie SEPA tylko SWIFT (w euro też można) tzw.

    Zawsze idzie SEPA (zawsze euro)
    Nie zawsze przelewam o tej samej godzinie, ale jakieś tam prawidłowości
    dostrzegam. Na krajowe i zagraniczne walutowe robię z Santiego i najczęściej
    jest D+2 (nie pamiętam do jakich banków robione, ale po kursie na
    fakturze wiem kiedy wpłynęło, więc data pewna) a czasem w N26 było
    nazajutrz.
    Krajowe walutowe pomiędzy Santim i BNP prawie zawsze D+1.
    Najczęsciej D+1 jest w IKA i N26 w obu kierunkach a więc da się.

    Kiedyś dawno temu jak nie było Sepa, to swift
    od jednego klienta z Niemiec do dwóch różnych odbiorców
    w PL potrafił mieć kilka dni różnicy!
    A dowody nadania widziałem i data wysyłki ta sama - ale w PL
    w jednym banku D+2 a w innym D+5

  • 4. Data: 2022-08-05 13:34:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jak bywa z N26 do PL nie "prawie zawsze"?
    > D+1 to jutro, D+2 to pojutrze.

    Z N26
    do IKA jest D+1
    do Santiego D+2
    do BNP też D+2
    ale klikałem raczej ok 15.00-16.00 godziny
    muszę zacząć klikać przed 9.00 to wtedy zobaczymy
    czy leżakuje czy tylko się przetwarzać potrzebuje

  • 5. Data: 2022-08-05 21:44:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 5 sierpnia 2022 o 13:34:14 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > ale klikałem raczej ok 15.00-16.00 godziny
    > muszę zacząć klikać przed 9.00 to wtedy zobaczymy
    > czy leżakuje czy tylko się przetwarzać potrzebuje

    No to jednak to D+1 z N26 do PL to mniejszość.
    Dziwne, ciekawe, kto oszukuje.
    Santi podaje 23:30 jako godzinę graniczną dla SEPA.
    Cóż, pozostaje poćwiczyć więcej - SEPA darmowe ;) - i potem reklamować te D+2.

    Jeszcze mi się przypomniało, że dolary wysłane w piątek przed południem z IKA do
    citka były w citku w piątek, a wysłane zaraz później euro przez SEPA dopiero w
    poniedziałek.
    W sumie mogłem też wysłać SWIFTem expresem to euro - za darmo w ramach licznika (a
    darmowe SEPA nie zmniejszają licznika) - byłyby już w piątek - i pewnie też za darmo,
    choć bez gwarancji.

  • 6. Data: 2022-08-06 20:17:11
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 5 Aug 2022 13:08:21 +0200, użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Niemiec do dwóch różnych odbiorców w PL potrafił mieć kilka dni różnicy!
    > A dowody nadania widziałem i data wysyłki ta sama - ale w PL w jednym

    Poza SEPA to akurat jest normalne i całkiem wytłumaczalne. Nie wszystkie
    banki rozliczają się bezpośrednio. Wtedy istnieje coś takiego jak lista
    banków korespondentów. I nawet do jednego banku docelowego może iść przez
    inny łańcuszek takich banków. Np. dlatego, że jeden przelew jest większy a
    na koncie rozliczeniowym w innym banku mają akurat większą kwotę.

  • 7. Data: 2022-08-06 22:33:31
    Od: Marek <k...@o...pl>

> [...]
    darmowe SEPA nie zmniejszają licznika) - byłyby już w piątek - i pewnie też za darmo,

    Sami widzicie że obecny system pieniądza jest archaiczny. Przelewy ,
    sesje księgowań, inter-banking itp. Musi wejść system oparty na
    blockchain. Pieniądze w kilka sekund/kilka minut na każde konto.
    Monitorowanie każdej transakcji.

  • 8. Data: 2022-08-06 22:56:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marek <k...@o...pl> writes:

    [....]

> [...]
    > sesje księgowań, inter-banking itp. Musi wejść system oparty na
    > blockchain. Pieniądze w kilka sekund/kilka minut na każde

    "blockchain" - znaczy co, konkretnie?

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 9. Data: 2022-08-06 23:45:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 sierpnia 2022 o 22:33:36 UTC+2 Marek napisał(a):

> [...]
    > sesje księgowań, inter-banking itp. Musi wejść system oparty na
    > blockchain. Pieniądze w kilka sekund/kilka minut na każde konto.

    A po co?

  • 10. Data: 2022-08-07 09:01:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No to jednak to D+1 z N26 do PL to mniejszość.
    > Dziwne, ciekawe, kto oszukuje.

    Pytałem na co jest potrzebny ten czas D+2, skoro widać, że da się
    to obsłużyć w czasie D+1 w obu kierunkach?
    Przecież nie liczą banknotów ani nie zarabiają na jakichś overnajtach,
    bo statystycznie
    ruch w obie strony mają, więc co spowalnia?