    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Date: Fri, 12 Aug 2022 03:08:43 +0200

    W dniu 11 sie 2022 o 15:12, Eneuel pisze:

    > Minister Błaszczak ,,szkoli'' czołgistów -- generał Skrzypczak
    > krytykuje, my zaś płacimy podatki na to ,,szkolenie''... [typowy
    > podział społecznych róli obowiązków]

    Mam pytania do pana ministra...

    Gdy FR życzy sobie płacenia rublami za gaz -- UE może blokować
    transakcje... Co wówczas, gdy FR zażyczy sobie opłacania rublami
    transportu czołgów oraz haubic transsyberyjską koleją z Korei do
    Polski?... Czy w podczas ewentualnej wojny FR-RP pan minister
    zapłaci Putinowi rublami czy nie? ;)

    Niemal powtórka z rozrywki, gdy bodajże BKomorowski kupował
    Caracale, choć w Polsce budowano amerykańskie Sikorskye...
    https://www.pzlmielec.pl

    Niemal -- koreańskie czołgi i haubice ponoć mają być produkowane
    w Polsce.

    BTW -- znałem Caracale, zanim było głośno o tym kontrakcie.
    Poznałem je jako bardzo dobre helikoptery -- do których
    radośnie śmiały się ;) moje oczęta... Do tej pory w tychże
    mych oczętach stoją te helikoptery... Wówczas pomyślałem,
    że jeśli Polacy je kupią -- to będzie cud...

    -=-

    Po co Polsce różne haubice, skoro Kraby są ponoć najlepsze ;) na świecie?

    Po co Polsce ciężkie Abramsy, skoro ogólnie świat chyba odchodzi od
    ciężkich czołgów? Czołg strzela na parę kilometrów -- haubica ma
    dziesięciokrotnie większy zasięg... Strzela i szybko (zanim zostanie
    namierzona na podstawie trajektorii lotu pocisków) ucieka... Takoż
    z rakietową artylerią...

    BTW -- Olcha/Wilcha/Vilkxa ponoć potrafi strzelić 12 rakiet w niecałe
    40 sekund a po drogach jeździ z szybkością 60 km/h -- jeden kilometr
    w minutę... Dlatego stawiam, że lotnicza baza na Krymie mogła zostać
    bezczelnie ;) ostrzelana właśnie Wilchą M2... 'Mogła zostać', co nie
    znaczy 'została'... Spod Chersonia do tej bazy jest właśnie 200 km.

    Po co Polsce różne (ale oba ciężkie?) czołgi?

    -=-

    https://www.fakt.pl/polityka/zolnierze-zaczynaja-cwi
    czenia-na-abramsach-gen-skrzypczak-krytykuje-mon/3fp
    xv70

    Nasi żołnierze zaczynają ćwiczenia na abramsach.
    Gen. Skrzypczak: To nie ma nic wspólnego z prawdziwym szkoleniem

    Jestem expierdem? -- ale generał Skrzypczak zna Abramsy.
    (był dowódcą Wojsk Lądowych)

    Jeżeli się szkolą na czołgach bojowych, to nie ma to nic wspólnego
    z prawdziwym szkoleniem, które zaczyna się od symulatorów
    i trenażerów, a potem dopiero żołnierz dostaje sprzęt bojowy.
    Jak jest niewyszkolony, to może go zepsuć, a nie wykorzystać -- mówi
    Faktowi gen. Waldemar Skrzypczak, były dowódca wojsk lądowych.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Waldemar_Skrzypczak

    Żołnierze mieli już szkolenie zapoznawcze z tym czołgiem, ale to
    za mało, bo każdy czołg ma swoją specyfikę, jeżeli chodzi o system
    kierowania ogniem, armaty, jak i amunicję. Wszystko to trzeba poznać
    i na to potrzeba wielu miesięcy praktyki ogniowej, szkoleniowej
    i taktycznej na wozie bojowym. Abrams jest bardzo wymagający ze
    względu na swoje zaawansowanie technologiczne. Amerykanie szkolą
    swoich żołnierzy na tych wozach 2-3 lata, zanim pojadą nim na
    wojnę -- mówi Faktowi wojskowy.

    -=-

    Fajne jest celowe wprowadzanie inflacji, czy nawet hiperinflacji
    i ciągnięcie podatków od ,,kapitałowych zysków''?... Od wszelkich
    ,,zysków''... Jeśli ktoś zainwestuje tysiąc złotych, by po dwóch
    latach odzyskać z tego interesu półtora tysiąca złotych -- zapłaci
    dochodowy podatek od niezłego zarobku, choć w istocie nie zarobi...
    Producencka inflacja w Polsce to obecnie nie 15%, ale znacznie więcej...

    Bankowe lokaty pokrywają tę inflację w 1/3 lub w 1/4?...

    MMorawiecki wierzy ;) w Boga, więc zawczasu wiedział, kiedy kupić
    stosowne obligacje rządowe... My zaś (suweren, naród, społeczeństwo)
    nie kierujemy gospodarką, więc nie znamy przyszłości tak dobrze, jak
    znają tę przyszłość wierzący ;) rządzący...

    Nam pozostaje cierpliwe płacenie podatków -- także podatków ,,od
    mniejszych strat''... ;) Także (może nawet -- przede wszystkim?)
    podatków na wojsko...

    -=-

    Fajny ten Acer z Athlonem. :)
    Gdybym dysponował większym budżetem -- kupiłbym dwa, nie jeden. :)
    Ale nie dysponuję. :) Jeszcze mam kupić 16 GiB SO-DIMM DDR4 2400 CL17...
    Może warto zainwestować w używkę?... Ale po co ktoś wydłubał 16 GiB?...
    Zamienił na 32 GiB?... Ze 150 pln... Nówka o stówkę droższa...

    Jeszcze też kilka obudówek USB_3 na dyski -- po 2 dychy...
    (skoro nie widzę stosownego NASa na 2.5" z WiFi5)

    Myszki po 6.50 pln właśnie kupiłem...

    --