  • 1. Data: 2020-10-30 10:34:02
    Temat: Aneks do umowy kredytu walutowego a pójscie do sadu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy podpisanie z bankiem aneks do umowy kredytu hipo zmieniającego spłaty ze
    złotówkowych na bezpośrednio walutowe nie stanie się
    ewentualną przeszkodą w późniejszej drodze sądowej przeciw bankowi (w oparciu o
    klauzule niedozwolone itp. itd.)?
    Czy konieczny jest aneks, zamiast po prostu zażądania od banku wskazania przezeń
    numeru rachunku prowadzonego w walucie?

  • 2. Data: 2020-10-30 13:03:29
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 30.10.2020 o 10:34, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Czy konieczny jest aneks, zamiast po prostu zażądania od banku wskazania
    > przezeń numeru rachunku prowadzonego w walucie?

    jeżeli był to kredyt walutowy to numer konta (do spłaty w walucie)
    powinien być w umowie kredytowej

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-10-30 13:28:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    ewentualną przeszkodą w późniejszej drodze sądowej przeciw bankowi (w
    oparciu o klauzule niedozwolone itp. itd.)?

    IMO - moze byc, wszak umowiliscie sie niejako na nowo.

    >Czy konieczny jest aneks, zamiast po prostu zażądania od banku
    >wskazania przezeń numeru rachunku prowadzonego w walucie?

    Ale skoro umowa mowila, ze splata w zlotowkach, przeliczane na walute
    po kursie banku, to jak chcesz splacac w walucie ?

    J.

  • 4. Data: 2020-10-30 13:45:00
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 30.10.2020 o 13:28, J.F. pisze:

    > Ale skoro umowa mowila, ze splata w zlotowkach, przeliczane na walute po
    > kursie banku, to jak chcesz splacac w walucie ?
    >
    > J.

    tylko, że spłata w walucie została zagwarantowana przez tzw. ustawę
    antyspreadową

  • 5. Data: 2020-10-30 13:54:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 13:45:02 UTC+1 użytkownik Robert_DF napisał:

    > tylko, że spłata w walucie została zagwarantowana przez tzw. ustawę
    > antyspreadową

    No i co, wejście tej ustawy w życie "automagicznie" sprawiło, że w umowie o kredyt
    (jaki on tam "walutowy", zapewne chodziło o "indeksowany", w najlepszym wypadku
    denominowany w walucie, ale wypłacany i spłacany w złotówkach) zawartej na DŁUGO
    PRZED tą ustawą, pojawił się nagle numer konta do spłat w walucie?

    Taki numer konta może się pojawić w aneksie, w umowie masz podany numer konta do
    spłat w złotówkach.
    No chyba że w tych umowach naprawdę były podawane dwa numery kont?
    Myślałem, że kpisz pisząc o tym kredycie "walutowym", ale zaczynam mieć wątpliwości,
    że może piszesz na poważnie.

  • 6. Data: 2020-10-30 14:03:18
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    > Myślałem, że kpisz pisząc o tym kredycie "walutowym", ale zaczynam mieć
    wątpliwości, że może piszesz na poważnie.

    kojarzę, że ta ustawa dawała możliwość bezpłatnej spłaty bezpośrednio w
    walucie, jak ktoś takiego konta nie miał to mógł wnieść o założenie

    w mojej umowie były (od razu) dwie opcje:
    1. spłata z rachunku w PLN (bank sam sobie pobierał)
    2. numer rachunku walutowego do spłaty (przelewałem tutaj i żaden aneks
    nie był mi potrzebny) taka możliwość wynikała wprost z umowy
    3. mogłem sobie założyć dodatkowy rachunek DB-frank czy jakoś tak i tam
    gromadzić walutę + spłacać w terminie wymagalności

    walutowy czy "walutowy" oto jest pytanie, dla niektórych to nie kredyt
    walutowy tylko "skomplikowany instrument finansowy", rozumiem, że tak
    może być w przypadku kredytów indeksowanych, ale mój jest denominowany

  • 7. Data: 2020-10-30 14:24:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W konkretnym przypadku jest właśnie taki jedyny sposób spłaty (PZ rachunku w innym
    banku) jest wskazany w umowie.
    Nie znam możliwości ustanowienia PZ dla rachunku walutowego w polskim banku (a może w
    którymś jest?).
    Walutowy w sensie denominowany.

    -----

  • 8. Data: 2020-10-30 16:07:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    Robert_DF napisał:

> [...]
    >wypłacany i spłacany w złotówkach) zawartej na DŁUGO PRZED tą ustawą,
    >pojawił się nagle numer konta do spłat w walucie?

    No, jeszcze mozna sprobowac przelac walute, lub wplacic w kasie banku,
    na stare konto kredytu.

    I ciekawe, co bank wtedy:
    -odrzuci przelew/odmowi wplaty,
    -zaksieguje na inne konto techniczne ... i uzna, ze rata nie
    zaplacona,
    -przewalutuje po wlasnym kursie :)

    >Taki numer konta może się pojawić w aneksie, w umowie masz podany
    >numer konta do spłat w złotówkach.
    >No chyba że w tych umowach naprawdę były podawane dwa numery kont?

    No jak - bank chcial zarobic na przewalutowaniu i mialby podawac nr
    konta walutowego ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-10-30 16:26:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 14:03:21 UTC+1 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
    > >

    > kojarzę, że ta ustawa dawała możliwość bezpłatnej spłaty bezpośrednio w
    > walucie, jak ktoś takiego konta nie miał to mógł wnieść o założenie

    Hmm, ale czy dla kredytów branych przed tą ustawą wystarczyło tylko "wnieść o
    założenie", czy też właśnie niezbędny był aneks do umowy?

> [...]
    > 3. mogłem sobie założyć dodatkowy rachunek DB-frank czy jakoś tak i tam
    > gromadzić walutę + spłacać w terminie wymagalności

    To ten Twój kredyt jest wzięty przed czy po tej ustawie?

    > walutowy czy "walutowy" oto jest pytanie, dla niektórych to nie kredyt
    > walutowy tylko "skomplikowany instrument finansowy", rozumiem, że tak
    > może być w przypadku kredytów indeksowanych, ale mój jest denominowany

    Jeśli to nie tajemnica, jak Ci go wypłacili?
    Na wskazany Twój rachunek w PLN (po jakim kursie?), na wskazany Twój rachunek w CHF,
    na rachunek dewelopera (zapewne w PLN - więc po jakim kursie), na rachunek sprzedawcy
    (jeśli rynek wtórny, zapewne rachunek też w PLN - więc po jakim kursie)?

  • 10. Data: 2020-10-30 18:08:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie tak (oczywiście po ch_jowym).

    -----