    Subject: Re: Aneks do umowy kredytu walutowego a pójscie do sadu
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert_DF <r...@g...com>
    Date: Fri, 30 Oct 2020 14:03:18 +0100

    > No i co, wejście tej ustawy w życie "automagicznie" sprawiło, że w umowie o kredyt
    (jaki on tam "walutowy", zapewne chodziło o "indeksowany", w najlepszym wypadku
    denominowany w walucie, ale wypłacany i spłacany w złotówkach) zawartej na DŁUGO
    PRZED tą ustawą, pojawił się nagle numer konta do spłat w walucie?

    > Taki numer konta może się pojawić w aneksie, w umowie masz podany numer konta do
    spłat w złotówkach.
    > No chyba że w tych umowach naprawdę były podawane dwa numery kont?
    > Myślałem, że kpisz pisząc o tym kredycie "walutowym", ale zaczynam mieć
    wątpliwości, że może piszesz na poważnie.

    kojarzę, że ta ustawa dawała możliwość bezpłatnej spłaty bezpośrednio w
    walucie, jak ktoś takiego konta nie miał to mógł wnieść o założenie

    w mojej umowie były (od razu) dwie opcje:
    1. spłata z rachunku w PLN (bank sam sobie pobierał)
    2. numer rachunku walutowego do spłaty (przelewałem tutaj i żaden aneks
    nie był mi potrzebny) taka możliwość wynikała wprost z umowy
    3. mogłem sobie założyć dodatkowy rachunek DB-frank czy jakoś tak i tam
    gromadzić walutę + spłacać w terminie wymagalności

    walutowy czy "walutowy" oto jest pytanie, dla niektórych to nie kredyt
    walutowy tylko "skomplikowany instrument finansowy", rozumiem, że tak
    może być w przypadku kredytów indeksowanych, ale mój jest denominowany

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje