    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 30 Oct 2020 08:26:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Aneks do umowy kredytu walutowego a pójscie do sadu
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 14:03:21 UTC+1 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    kredyt (jaki on tam "walutowy", zapewne chodziło o "indeksowany", w najlepszym
    wypadku denominowany w walucie, ale wypłacany i spłacany w złotówkach) zawartej na
    DŁUGO PRZED tą ustawą, pojawił się nagle numer konta do spłat w walucie?

    wątpliwości, że może piszesz na poważnie.

    > kojarzę, że ta ustawa dawała możliwość bezpłatnej spłaty bezpośrednio w
    > walucie, jak ktoś takiego konta nie miał to mógł wnieść o założenie

    Hmm, ale czy dla kredytów branych przed tą ustawą wystarczyło tylko "wnieść o
    założenie", czy też właśnie niezbędny był aneks do umowy?

    > w mojej umowie były (od razu) dwie opcje:
    > 1. spłata z rachunku w PLN (bank sam sobie pobierał)
    > 2. numer rachunku walutowego do spłaty (przelewałem tutaj i żaden aneks
    > nie był mi potrzebny) taka możliwość wynikała wprost z umowy
    > 3. mogłem sobie założyć dodatkowy rachunek DB-frank czy jakoś tak i tam
    > gromadzić walutę + spłacać w terminie wymagalności

    To ten Twój kredyt jest wzięty przed czy po tej ustawie?

    > walutowy czy "walutowy" oto jest pytanie, dla niektórych to nie kredyt
    > walutowy tylko "skomplikowany instrument finansowy", rozumiem, że tak
    > może być w przypadku kredytów indeksowanych, ale mój jest denominowany

    Jeśli to nie tajemnica, jak Ci go wypłacili?
    Na wskazany Twój rachunek w PLN (po jakim kursie?), na wskazany Twój rachunek w CHF,
    na rachunek dewelopera (zapewne w PLN - więc po jakim kursie), na rachunek sprzedawcy
    (jeśli rynek wtórny, zapewne rachunek też w PLN - więc po jakim kursie)?