  • 11. Data: 2020-10-30 18:09:53
    Temat: Re: Aneks do umowy kredytu walutowego a pójscie do sadu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Właśnie tak (wg info tel.).

    -----
    > -przewalutuje po wlasnym kursie

  • 12. Data: 2020-10-30 18:22:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 14:24:22 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Walutowy w sensie denominowany.

    Denominowany czy indeksowany?
    Najłatwiej rozpoznać po walucie kwoty kredytu wpisanej w umowie.
    Denominowany - kwota kredytu wpisana w walucie obcej (czyli we franciszku).
    Indeksowany - kwota kredytu wpisana w PLN.

  • 13. Data: 2020-10-30 18:44:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież napisałem, że d.

    -----

  • 14. Data: 2020-10-30 18:56:50
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Hmm, ale czy dla kredytów branych przed tą ustawą wystarczyło tylko "wnieść o
    założenie", czy też właśnie niezbędny był aneks do umowy?

    konto do spłaty kredytu w walucie miałem zapisane w umowie kredytowej,
    mogłem założyć jeszcze drugie, do przechowywania CHF

    > To ten Twój kredyt jest wzięty przed czy po tej ustawie?

    zdecydowanie przed

    > Jeśli to nie tajemnica, jak Ci go wypłacili?
    > Na wskazany Twój rachunek w PLN (po jakim kursie?), na wskazany Twój rachunek w
    CHF, na rachunek dewelopera (zapewne w PLN - więc po jakim kursie), na rachunek
    sprzedawcy (jeśli rynek wtórny, zapewne rachunek też w PLN - więc po jakim kursie)?

    nie, kredyt hipoteczny jest wypłacany na rachunek zbywcy, Ty jako
    kredytobiorca nie widzisz tej kasy na koncie, kredyt był w CHF ale
    wypłata już w PLN, gdyż w Polsce wartość na akcie notarialnym musi być w PLN

    bank postawił do mojej dyspozycji X CHF i tylko miałem dać sygnał kiedy
    mają przelać, oczywiście po kursie kupna banku (spłata po kursie sprzedaży)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 15. Data: 2020-10-30 18:58:49
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 30.10.2020 o 16:07, J.F. pisze:

    > No jak - bank chcial zarobic na przewalutowaniu i mialby podawac nr
    > konta walutowego ? :-)
    >
    > J.

    bank zarobił już przy uruchomieniu, poza tym próbowałeś kiedyś robić
    przelewy w CHF pomiędzy bankami?

    mnie od początku nikt nie zabraniał spłacać w CHF, tylko na początku PLN
    bardziej się opłacało

  • 16. Data: 2020-10-30 19:05:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:168edc83-fa42-4bf2-9e60-e530867acb3fo@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

> [...]

    Kwotę kredytu miałem wpisaną w euro. Po ustawie bank mnie poinformował
    (bo pewnie musiał), że mogę przelewać euro. Podobno można było odtąd
    też wpłacać euro w kasie.

    in <news:5f9c0f16$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

    > kojarzę, że ta ustawa dawała możliwość bezpłatnej spłaty
    > bezpośrednio w walucie, jak ktoś takiego konta nie miał to mógł
    > wnieść o założenie

    Nie dam sobie uciąć ale na 99% numer konta był taki sam przez cały
    okres kredytu.

    miałem tak samo.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 17. Data: 2020-10-30 19:08:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 18:57:08 UTC+1 użytkownik Robert_DF napisał:

    założenie", czy też właśnie niezbędny był aneks do umowy?

    > konto do spłaty kredytu w walucie miałem zapisane w umowie kredytowej,
    > mogłem założyć jeszcze drugie, do przechowywania CHF

    To jak Ty masz, to wiemy, wziąłeś w "dobrym banku" - i/lub później niż inni.
    Pytanie było o to, co musieli zrobić ci, którzy nie mieli konta do spłat w CHF
    wpisanego w umowie kredytowej, a którym ustawa dała możliwość spłacanie w CHF.

> [...]
    > kredytobiorca nie widzisz tej kasy na koncie, kredyt był w CHF ale
    > wypłata już w PLN, gdyż w Polsce wartość na akcie notarialnym musi być w PLN

    Koniecznie? Może rzeczywiście we franku być nie może (choć hipoteka może być), ale
    np. w euro zaryzykowałbym stwierdzenie, że powinno być móc.

    > bank postawił do mojej dyspozycji X CHF i tylko miałem dać sygnał kiedy
    > mają przelać, oczywiście po kursie kupna banku (spłata po kursie sprzedaży)

    Czyli zapewne nie wykorzystałeś pełnej kwoty udzielonego kredytu - i co się z tą
    resztką stało?
    Zapewne sygnał musiał mieć postać "przelejcie Y PLN", bo "przelejcie Z CHF" raczej
    niemożliwe.

  • 18. Data: 2020-10-30 19:10:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f9c53e3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

    > gdyż w Polsce wartość na akcie notarialnym musi być w PLN

    a hipoteka w księgach wieczystych?

  • 19. Data: 2020-10-30 19:11:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 października 2020 18:58:52 UTC+1 użytkownik Robert_DF napisał:

    > mnie od początku nikt nie zabraniał spłacać w CHF, tylko na początku PLN
    > bardziej się opłacało

    Rzeczywiście, kantor aliora uruchomiony dopiero w lipcu 2012.
    Wcześniej to nawet nie było skąd tych franciszków wziąć.

  • 20. Data: 2020-10-30 19:12:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f9c5459$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

    > bank zarobił już przy uruchomieniu, poza tym próbowałeś kiedyś robić
    > przelewy w CHF pomiędzy bankami?

    a przy wypłacie transz czasami stracił :)