eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Polska bankowość elektroniczna w tyle Europy

Polska bankowość elektroniczna w tyle Europy

2011-12-18 00:21

Przeczytaj także: Nowe technologie w ofertach banków

Polska w ogonie, ale nadrabia

W dalszym ciągu daleko w tyle znajdują się kraje południa Europy, oraz Europy Wschodniej (wyłączając 3 nadbałtyckich prymusów), choć również w tych regionach wszyscy zanotowali kilkuprocentowe wzrosty. W naszej części kontynentu najlepiej radzi sobie Słowacja, gdzie odsetek użytkowników bankowości elektronicznej wzrósł do 33 proc.

W Polsce liczba osób korzystających z bankowości online wzrosła w ciągu roku o 2 punkty procentowe do 25 proc., co ponownie plasuje nas na 20 miejscu w rankingu. Przewaga Hiszpanii, która zajmuje miejsce o jedno oczko wyżej, zmalała z 3 do 2 punktów procentowych. W raporcie wypadamy ciągle lepiej niż np. Czesi i Węgrzy, czy nawet Portugalczycy i Włosi. Tabelę zamykają Grecja (6 proc.), Rumunia (3 proc.) oraz Bułgaria (2 proc.).

fot. mat. prasowe

Bankowość elektroniczna wśród klientów banków w UE

Bankowość elektroniczna wśród klientów banków w UE


Analitycy Deutsche Bank Research wskazują, że jedną z przyczyn wzrostu popularności e-bankingu jest coraz większa sprzedaż smartfonów oraz niedrogie pakiety internetowe udostępniane przez operatorów telekomunikacyjnych, a także dostęp do nowych mobilnych aplikacji bankowych.

Klienci zadowoleni z bankowości w sieci

fot. mat. prasowe

Z jakiego kanału kontaktu z bankiem korzysta Pan(i) najchętniej?

Z jakiego kanału kontaktu z bankiem korzysta Pan(i) najchętniej?


Użytkownicy bankowości elektronicznej są bardzo aktywną grupą klientów – chętnie szukają danych z sektora finansowego. Internet stał się głównym źródłem informacji na temat ofert banków. Wciąż jednak sprzedaż produktów bankowych stosunkowo często odbywa się bezpośrednio w oddziałach – czytamy w raporcie. Prawidłowość tę potwierdza badanie przeprowadzone niedawno w Polsce na zlecenie Deutsche Bank PBC przez Instytut Homo Homini.

Wykazało ono, że równie chętnie korzystamy z bankowości internetowej (taką odpowiedź deklarowało 55 proc. badanych klientów banków), jak odwiedzamy oddziały naszego banku (54 proc. wskazań).

Z danych Ernst&Young, na które powołują się analitycy Deutsche Bank Research wynika dodatkowo, że aż 83 proc. internetowych klientów banków na całym świecie jest zadowolonych z obsługi za pośrednictwem tego kanału – jest to najlepiej oceniany sposób komunikacji z bankiem.

fot. mat. prasowe

Udział klientów banków na świecie zadowolonych z danego kanału komunikacji

Udział klientów banków na świecie zadowolonych z danego kanału komunikacji



poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: