eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Nowe technologie w ofertach banków

Nowe technologie w ofertach banków

2011-12-09 11:59

Nowe technologie w ofertach banków

Dostęp do banku przez telefon © fot. mat. prasowe

Dostęp do konta przez telefon, zapłata rachunku sprowadzona do zrobienia mu zdjęcia, przelew oparty wyłącznie na znajomości adresu mailowego odbiorcy - banki prześcigają się w tym, aby zwolennicy nowinek technicznych chcieli u nich otworzyć konto - podaje Home Broker.

Przeczytaj także: Bankowość mobilna jeszcze niszowa

Pierwsze rachunki bankowe z dostępem przez Internet pojawiły się w Polsce w 2001 roku, a już pięć lat później były już na tyle powszechne, że większość banków przestała za ich prowadzenie naliczać opłaty. Po 10 latach funkcjonowania rachunków internetowych trudno już takie rozwiązanie nazwać innowacją. Dziś postęp technologiczny w ofercie banków widoczny jest przede wszystkim w rozwiązaniach skracających do minimum czas potrzebny do przeprowadzenia operacji bankowych. Trudno w to uwierzyć, ale wykonanie przelewu może zająć tylko kilka sekund uwzględniając wszystkie czynności, jakie trzeba wykonać. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniom, które przeniosły bankowość do telefonu komórkowego.

Dostęp do pieniędzy przez telefon

Dostęp do usług bankowych przez telefon jako pierwszy uruchomił w 2005 roku Raiffeisen Bank. Oferowana wówczas przez ten bank aplikacja na telefon pozwalała na wykonywanie podstawowych operacji w rachunku bankowym. Dzisiaj, w dobie szybkiego Internetu mobilnego możemy korzystać z bankowości internetowej przez telefon komórkowy po prostu wchodząc na stronę banku i logując się do swojego konta. To najprostsze rozwiązanie, ale niestety nie jest ono wygodne bo wszystko co normalnie widać na ekranie monitora musi zmieścić się na małym wyświetlaczu, poza tym niektóre przeglądarki w telefonach mogą po prostu nie współpracować ze stronami internetowymi banków. Dlatego coraz więcej banków proponuje mobilne wersje dostępu do konta bankowego, dostosowane do małych wyświetlaczy. Takie rozwiązania mają w swojej ofercie: BPH, mBank, Citi Handlowy, PKO BP (i jego internetowe ramię – Inteligo), a także ING Bank Śląski.

fot. mat. prasowe

Dostęp do banku przez telefon

Dostęp do banku przez telefon


Najwięcej możliwości na smartfonach

Bardziej zaawansowanym narzędziem umożliwiającym mobilny dostęp do konta bankowego są specjalne programy, które instaluje się na tzw. smartfonach. Takie aplikacje jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z konta przez telefon – dostęp do rachunku uzyskujemy już po jednym kliknięciu w ekran i podaniu hasła, bez konieczności uruchamiania przeglądarki internetowej w telefonie. Takie aplikacje oferuje swoim klientom pięć banków – BZ WBK, Citi Handlowy, Bank Millennium, Raiffeisen Bank i mBank. Za udostępnienie aplikacji banki nie pobierają prowizji. W przypadków trzech pierwszych instytucji z bankowości mobilnej mogą korzystać zarówno właściciele telefonów działających pod kontrolą systemu Android, jak i użytkownicy iPhone’ów czy iPad’ów. Rozwiązanie wprowadzone przez Raiffeisen działa na większości telefonów, a aplikację mBanku zainstalujemy wyłącznie na iPhone’ach i iPadach. Dodatkowo, już nie tylko dla klientów banku, BZ WBK przygotował aplikację, która pozwala na przeglądanie przez telefon najświeższych informacji produktowych i rynkowych, takich jak notowania giełdowe, funduszy, czy bieżące kursy walut.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: