eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bakalland debiutuje na GPW

Bakalland debiutuje na GPW

2006-12-12 10:34

Na sesji w dniu 11 grudnia 2006 zadebiutowała na rynku podstawowym Giełdy spółka Bakalland. Bakalland to 31 spółka debiutująca w tym roku na GPW. Obecnie na Giełdzie notowanych jest 277 spółek. Spółka zakwalifikowana została do sektora "handel".

Przeczytaj także: Żurawie Wieżowe SA debiutują na GPW

Emitent zaoferował 2.500.000 akcji serii E, a dotychczasowi akcjonariusze 2.800.000 akcji serii A, po cenie sprzedaży równej cenie emisyjnej akcji serii E, tj. 7,5 zł.

W Transzy Indywidualnej zaoferowano 1.000.000 akcji serii A. W Transzy Instytucjonalnej oferowanych było 4.300.000 akcji serii A i E. W Transzy Instytucjonalnej akcje serii E oraz akcje serii A przydzielane były proporcjonalnie. W konsekwencji inwestorom instytucjonalnym zostały przydzielone zarówno akcje serii A, jak i akcje serii E.

Przydział dokonany został w dniu 01.12.2006r. Emitent pozyskał środki w wysokości 18,75 mln zł.

Po rejestracji emisji akcji serii E akcjonariusze, posiadający 5% lub więcej głosów na WZ to: Anvik Hildings Ltd. (7.915.769 akcji, 37,69% kapitału i 38,77% akcji objętych wnioskiem), Marian Owerko (2.961.500 akcji, 14,10% kapitału i 14,51% akcji objętych wnioskiem), Artur Ungier (1.367.500 akcji, 6,51% kapitału i 6,70% akcji objętych wnioskiem), Krzysztof Marciniak (1.044.500 akcji, 4,97 % kapitału i 5,12% akcji objętych wnioskiem), Elżbieta Marciniak (1.044.500 akcji, 4,97 % kapitału i 5,12% akcji objętych wnioskiem). Państwo Marciniak po rejestracji podwyższenia kapitału w wyniku emisji akcji serii E posiadać będą mniej niż 5% ogólnej liczby głosów, jednakże ich udział w akcjach objętych wnioskiem o dopuszczenie będzie przewyższał 5%.

Bakalland S.A. specjalizuje się w imporcie, konfekcjonowaniu, przerobie oraz dystrybucji bakalii, orzechów, suszonych i kandyzowanych owoców, ziaren i pestek, owoców, dodatków do ciast, warzyw i owoców w puszkach oraz zdrowej żywności. Spółka sprzedaje swoje produkty w oparciu o własne marki: „Bakalland” i „Uno Premium”, markę produktów ekonomicznych „Fresco”, markę słonych przekąsek „Gorillas”, marki własne największych sieci handlowych oraz bakalie sprzedawane luzem w koszach wystawionych w sklepach, jak również do klientów z kanału HoReCa (hotele, restauracje, catering) i do klientów przemysłowych. Bakalland posiada siedem spółek zależnych, w których utrzymuje kontrolę i posiada ponad 50% udział w kapitale.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: