  • 11. Data: 2019-07-16 19:17:17
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Jul 2019 10:00:40 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Zresztą teraz jest tak samo - wybrane/losowe/jak tam nazwiesz pikaczowe poniżej
    50zł też mogą PINu zażądać i wpisać musisz, nawet jak bilet za 1,3zł i cały autobus
    się gapi.

    Zwłaszcza, że autobusowe są offline :)
    W ogóle technicznie jest możliwość sprawdzenia pinu w offline?

  • 12. Data: 2019-07-16 19:30:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 19:20:39 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

> [...]
    się gapi.

    > Zwłaszcza, że autobusowe są offline :)
    > W ogóle technicznie jest możliwość sprawdzenia pinu w offline?

    Te, co są offline, to są, w DC są jak najbardziej online.
    PIN offline możliwy, ale tylko przy chipowej oczywiście - w chipie PIN jest zapisany.

  • 13. Data: 2019-07-16 20:46:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wymuszanie chipa i pina spotyka mnie już od jakiegoś czasu na jednej z kart.
    Z kolei wygodne jest zbliżenie bez chipa + pin powyżej 50 zł.

  • 14. Data: 2019-07-16 20:50:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 20:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wymuszanie chipa i pina spotyka mnie już od jakiegoś czasu na jednej z
    > kart.
    > Z kolei wygodne jest zbliżenie bez chipa + pin powyżej 50 zł.

    A jak z wymuszaniem chipa w przypadku karty w telefonie na google pay?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2019-07-16 21:17:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-07-16 o 14:57, Olin pisze:
    > http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24997870,mbank-z
    mienia-sposob-logowania-do-e-bankowosci-do-rewolucji
    .html#s=BoxOpImg3

> [...]
    > internetowej czy mobilnej. O nowościach poinformował już mBank. Aby
    > wypełnić wymóg tzw. silnego uwierzytelnienia, od 14 września przy logowaniu
    > do jego bankowości internetowej, konieczne będzie nie tylko wpisanie loginu
    > i hasła, ale także otrzymanego kodu SMS. Alternatywnie, będzie można
    > dokonać tzw. mobilnej autoryzacji, czyli potwierdzić logowanie poprzez
    > aplikację mobilną.
    >
    > Do reguł z dyrektywy PSD2 dotyczących silnego uwierzytelniania musi
    > dostosować się cały rynek. Rychłych zmian powinni oczekiwać więc także

    Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie
    skorzysta.

  • 16. Data: 2019-07-16 21:41:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 20:50:34 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > A jak z wymuszaniem chipa w przypadku karty w telefonie na google pay?

    ą znów mąci przesadzając - nie było o konkecznie wymuszaniu chipa, tylko PINu.
    Choć dla kart "pikaczu-only" (telefon, naklejka itp.) siłą rzeczy powinny być inne
    zasady.

  • 17. Data: 2019-07-16 21:44:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > ą znów mąci przesadzając - nie było o konkecznie wymuszaniu chipa, tylko PINu.
    > Choć dla kart "pikaczu-only" (telefon, naklejka itp.) siłą rzeczy powinny być inne
    zasady.

    Dlaczego inne? PIN może być, tak jak przy każdej innej płatności
    zbliżeniowej.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2019-07-16 21:45:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Albo jak wpadł do fontanny lub gościa skroili np. w Rzymie.

    -----

  • 19. Data: 2019-07-16 21:50:18
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Oj, z myśleniem dziś ciężko, zmiana ciśnienia?
    > Ci "normalni", którzy płacą kartą nie tylko za bilety, Twojego wydumanego problemu
    mieć nie będą, bo liczniki zresetują im inne płatności.

    > I widać, że głupoty gadasz - na jednorazowych jeżdżą właśnie tacy teoretycy, jak im
    się przedłużacz członka zepsuje ;P
    > Tacy, co nie wydają pieniędzy na głupoty i nie muszą przedłużać, mają miesięczny i
    wydumanych problemów nie mają nawet teoretycznie.

    ROTFL ... bywa że i ja jeżdżę długim czerwonym
    - szczególnie po lekkiej alkoholizacji :D
    ale bilety kupuje SkyCash-em

  • 20. Data: 2019-07-16 21:51:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 21:17:20 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Tzn. obywatel nieposiadający telefonu komórkowego z bankowości nie
    > skorzysta.

    Póki co _klient_, bo jeszcze konto obowiązkiem obywatelskim nie jest, choć prawem, co
    prawda nie z konstytucji, już jest - vide PRP.
    Ciekawe jak ta "silna autoryzacja" czy jak jej tam, ma się właśnie do PRP - OISNM
    jedno i drugie jest w PSD2.
    Inna sprawa, że obecnie z bankowości bez telefonu i tak nie skorzystasz, nawet jak
    gdzieniegdzie zostały jeszcze papierowe hasła i/lub tokeny to i tak konta bez podania
    numeru telefonu nie założą.
    Więc albo trzeba mieć stare (mBąk od 2003 do 2015 nie miał do mnie telefonu) albo
    stoczyć batalię - być może z góry przegraną, bo nawet z papierem/tokenem sama
    aktywacja bankowości netowej często wymaga telefonu.
    Albo pozostaje oddział.
    Bo nikt nikomu nie gwarantuje dostępu przez net. I darmowości (oprócz PRP).
    Czemu nie narzekasz, że musisz mieć komputer? I to dość nowy i z nową przeglądarką,
    bo na starej już się przelewu nie da zrobić, bo się coś nie rozwinie, choć przez lata
    się dawało?