  • 1. Data: 2002-09-18 08:47:06
    Temat: zlecenia stałe przypadające w dni wolne
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Pytania:

    1. Jak następujące systemy:

    mBank
    Lukas eKonto (Pro)
    LGnet
    Inteligo

    realizują zlecenia stałe przypadające na dni wolne (dzień realizacji/dzień
    obciążenia/dzień przelewu)?

    ... a w szczególności, które z nich domyślnie realizują je w poprzedzający
    dzień roboczy?

    2. Które z nich charakteryzuje względna łatwość zmiany kwoty zlecenia
    stałego bez zmiany innych parametrów i konieczności ich przepisywania.

    3. Dodatkowo, w przypadku Lukasa, czy tak samo traktowane są zlecenia na
    inny rachunek w Lukasie? (wiem od konsultanta, że przelewy wewn. realizowane
    są w dni wolne, ale co ze stałymi?)

    Pytania zainspirowane chęcią ustawienia zlecenia spłaty karty kredytowej
    Lukasa tak, aby w przypadku dnia wolnego nie trzeba było zmieniać daty
    zlecenia na wcześniejszy piątek (bo z postów na grupie wynika spłata w
    poniedziałek po dniu wolnym jest dyskusyjna i czasem wymaga reklamacji, a ja
    nie chcę się w to bawić).

  • 2. Data: 2002-09-19 05:30:09
    Temat: Re: zlecenia stałe przypadające w dni wolne
    Od: Maciej Gaciej Gryżewski <g...@t...pl>

    W artykule <am9eih$84f$1@topaz.icpnet.pl> Robert napisał(a):
    > Pytania:
    >
    > 1. Jak następujące systemy:
    >
    > mBank
    > Lukas eKonto (Pro)
    > LGnet
    > Inteligo
    >
    > realizują zlecenia stałe przypadające na dni wolne (dzień realizacji/dzień
    > obciążenia/dzień przelewu)?

    mbank wysyła wcześniej jaeli termin przypada na dzień wolny.

    --
    Maciej "Gaciej" Gryżewski
    Usuń "to" z adresu !

  • 3. Data: 2002-09-19 08:16:53
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2002 10:47:06 +0200, "Robert"
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > Pytania:
    > 1. Jak następujące systemy:
    >
    > mBank
    > Lukas eKonto (Pro)
    > LGnet
    > Inteligo

    Wiem tylko jak jest w mbanku, więc tylko na tą część Ci odpowiem

> [...]
    > obciążenia/dzień przelewu)?
    > ... a w szczególności, które z nich domyślnie realizują je w poprzedzający

    mbank

    > 2. Które z nich charakteryzuje względna łatwość zmiany kwoty zlecenia
    > stałego bez zmiany innych parametrów i konieczności ich przepisywania.

    mbank
    Aczkolwiek, jeśli spłacasz kartę (czyli prawdopodobnie co miesiąc masz
    inną kwotę) to prościej jest użyć przelewu zdefiniowanego - nie musisz za
    każdym razem wpisywać hasła jednorazowego.

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 4. Data: 2002-09-19 08:30:57
    Temat: Re: zlecenia stałe przypadajšce w dni wolne
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    gornik wrote:

    > Wiem tylko jak jest w mbanku, więc tylko na tą część Ci odpowiem
    dzięki za to!

    > Aczkolwiek, jeśli spłacasz kartę (czyli prawdopodobnie co miesiąc masz
    > inną kwotę) to prościej jest użyć przelewu zdefiniowanego - nie
    > musisz za każdym razem wpisywać hasła jednorazowego.

    To prawda, ale przelew zdefiniowany nie ma (?) tej cechy, że automatycznie
    wyjdzie w poprzedzający dzień roboczy, jeśli dzień spłaty (jest to u mnie
    zawsze 19 dzień miesiąca) wypada w sobotę/niedzielę/święto.
    Więc aby zapewnić *dotarcie* kwoty na rachunek KK Lukasa na 19, będę musiał
    sprawdzić w kalendarzu, no i zawsze wpisać datę (i kwotę). To zamiast tych
    dwóch dodatkowych czynności wolę wpisać hasło jednorazowe (i kwotę). Czy
    popełniam jakiś błąd w rozumowaniu?

    A może ktoś kto ma Lukasa ROR i KK podzieli się spostrzeżeniami: co się
    praktycznie dzieje, jak dzień spłaty wypata w sobotę/niedzielę/święto i na
    ten dzień zdefiniujemy przelew wewnętrzny?
    Lukas pocztą wewn. odpowiedział mi, że przelew wewnętrzny "jest realizowany
    w dni wolne" ale "zaksięgowany może być w poniedziałek". W dalszym ciągu nie
    jestem pewien pewien jak to się ma do ryzyka naliczenia kary za spóźnienie,
    i oni chyba też, bo od kilku dni czekam na odpowiedź na bardziej
    sprecyzowane pytanie.
    (Pamiętajcie, że pierwsze opóźnienie jest darowywane, więc to co pozornie
    wygląda jak prawidłowa spłata może faktycznie być wykorzystaniem tej jednej
    szansy spóźnienia.)

  • 5. Data: 2002-09-19 08:36:03
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2002 10:30:57 +0200, "Robert"
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > To prawda, ale przelew zdefiniowany nie ma (?) tej cechy, że automatycznie
    > wyjdzie w poprzedzający dzień roboczy, jeśli dzień spłaty (jest to u mnie
    > zawsze 19 dzień miesiąca) wypada w sobotę/niedzielę/święto.
    Owszem ma - w mbanku wszystkie przelewy z datą przyszłą to mają (no chyba,
    że zdefiniujesz w sobotę przelew na niedzielę :-)

  • 6. Data: 2002-09-19 08:46:02
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > 2. Które z nich charakteryzuje względna łatwość zmiany kwoty zlecenia
    > stałego bez zmiany innych parametrów i konieczności ich przepisywania.

    Trochę OT ale ostatnio zmieniałem przez telefon zlecenie stałe w BPH i pani
    zapytała mnie jak ma być wysyłane gdy przypada w dzień wolny od pracy -
    możliwości są dwie: płatność w dniu poprzedzającym albo w dniu następującym.
    Kwotę zlecenia stałego można zmieniać przez telefon - to plus, minus jest taki,
    że w Sez@mie nie ma możliwośći podglądu/edycji zleceń stałych.

    Jacek

  • 7. Data: 2002-09-19 09:14:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > i pani zapytała mnie jak ma być wysyłane gdy przypada w dzień wolny
    > od pracy - możliwości są dwie: płatność w dniu poprzedzającym albo w

    To samo mnie pytała w WBK 3 lata temu. Nie miało to jednak zadnego
    znaczenia, bo i tak wysylali, kiedy mieli czas ;)
    Czesto wysylali tez zle kwoty i potem anulowali - widac to wszystko na
    wyciagach.

  • 8. Data: 2002-09-19 09:18:23
    Temat: Re: zlecenia stałe przypadaj?ce w dni wolne
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    gornik wrote:

    > Owszem ma - w mbanku wszystkie przelewy z datą przyszłą to mają (no
    > chyba, że zdefiniujesz w sobotę przelew na niedzielę :-)

    acha, dzięki - nie wiedziałem; myślałem do tej pory, że przelew z datą
    przyszłą przypadający w dzień wolny jest księgowany w tym dokładnie dniu, a
    wychodzi dopiero w poniedziałek.

  • 9. Data: 2002-09-19 09:26:39
    Od: j...@p...onet.pl

    > To samo mnie pytała w WBK 3 lata temu. Nie miało to jednak zadnego
    > znaczenia, bo i tak wysylali, kiedy mieli czas ;)

    :-)

    > Czesto wysylali tez zle kwoty i potem anulowali - widac to wszystko na
    > wyciagach.

    A ja w BPH'u korzystam ze zleceń od ponad roku i zawsze na czas i akuratnie -
    pierwszą sesją Elixiru w danym dniu (to nie jest reklama - ten bank ma wiele
    wad).

    Jacek

  • 10. Data: 2002-09-20 07:40:16
    Od: "Andy S" <s...@f...polbox.pl>

> [...]
    > (Pamiętajcie, że pierwsze opóźnienie jest darowywane, więc to co pozornie
    > wygląda jak prawidłowa spłata może faktycznie być wykorzystaniem tej

    Mam od dłuższego czasu konto i KK w Lukasie
    sprawdzałem na wyciągach z poprzednich miesięcy
    zlecenia złożone na sobotę lub niedzielę mam zaksięgowane z tą samą datą na
    wyciągu karty