  • 1. Data: 2009-12-10 10:48:57
    Temat: zabawa ratingami
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Dubaj, Grecja, Hiszpania... Co będzie w następnej kolejności? Może UK? Albo
    idźmy na całość, obniżmy ratingi USA i Australii, bo taką Grecją czy
    Hiszpanią to kto się przejmie. Allach akbar! :-)

  • 2. Data: 2009-12-10 11:17:19
    Temat: Re: zabawa ratingami
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 11:48:57 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Dubaj,

    Normalnie, przeinwestowali.
    Zacząłem podziewać się tego, gdy zobaczyłem, jak wybudowali u siebie
    stok narciarski :)

    > Grecja, Hiszpania...

    A tutaj im chyba euro bokiem wyszło.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2009-12-10 11:34:59
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Chris" news:hfqlls$o0i$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > A tutaj im chyba euro bokiem wyszło.

    Nie chyba tylko napewno :) Tylko bądź tu mądry i przekonaj do swoich
    poglądów bandę kretynów z ul. wiejskiej (i nie tylko) dla których euro
    (dodajmy kołchozowa waluta) to panaceum na całe zło.

  • 4. Data: 2009-12-10 11:52:53
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
    > "Chris" news:hfqlls$o0i$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Nie chyba tylko napewno :)

    Tylko czemu stalo sie co sie stalo w Islandii, ktora byla w podobnym
    polozeniu co Irlandia, czy teraz Grecja?

    W Islandii to tez byla wina Euro?

    To, ze w Grecji deficyt budzetu byl monstrualnych rozmiarow rowniez za
    czasow drachmy - to tez wina Euro?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-12-10 12:28:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hfqnel$f92$...@o...de...

> [...]
    >
    > W Islandii to tez byla wina Euro?
    >
    > To, ze w Grecji deficyt budzetu byl monstrualnych rozmiarow rowniez za

    Moim zdaniem w przypadku Grecji Euro przyczyniło się o tyle do tego
    zjawiska, że Grecja nie mogła uruchomić standardowych mechanizmów
    stosowanych w takich sytuacjach, czyli dewaluacji oraz wysokiej inflacji.
    Ale to akurat raczej dobrze, czyli bycie w strefie Euro skutecznie
    uniemożliwiło kolejną rundę wysysania pieniędzy z najbiedniejszych warstw
    społecznych. Teraz zobaczymy czy strefa Euro zechce dalej podtrzymywać
    fikcję i jakoś "uratuje" Grecję dając jej pieniądze, czy też bogate państwa
    stwierdzą, że mają to w dupie (co byłoby IMO lepsze). Jednakże w tym drugim
    przypadku Grecja będzie musiała chyba mocno zredukować wydatki budżetowe.
    Nie sądzę aby odbyło się to bez ofiar w ludziach, względnie bez exodusu
    Greków do bogatszych państw w ramach UE. Tak że jest to pewien orzeszek do
    zgryzienia dla Niemiec i spółki.

    Grecja od Polski różni się tym, że ma do sprzedania atrakcyjne terytoria
    (nie wiem jak u nich z bogactwami naturalnymi) - zobaczymy jak UE do tego
    podejdzie.

  • 6. Data: 2009-12-10 12:29:02
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > Tylko czemu stalo sie co sie stalo w Islandii, ktora byla w podobnym
    > polozeniu co Irlandia, czy teraz Grecja?

    Islandia padla ofiara zwijania pozycji carry-trade

    > W Islandii to tez byla wina Euro?

    Nie, tam maja korone islandzka

  • 7. Data: 2009-12-10 12:51:11
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Madafaka wrote:

    > Islandia padla ofiara zwijania pozycji carry-trade

    I dosc spuchnietych bankow dzialajacych na skale miedzynarodowa, i
    gwaltownego wycofywania z nich aktywow.

    To samo sie dzialo w Irlandii jakis miesiac po kryzysie w Islandii.

    I pewnie dziac sie bedzie teraz w Grecji, jak wszyscy Polacy rzuca sie
    do wyplacania pieniedzy z Polbanku ;)

    > Nie, tam maja korone islandzka

    No wlasnie. I wcale wlasna waluta ich nie uratowala.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2009-12-10 13:38:59
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > To samo sie dzialo w Irlandii jakis miesiac po kryzysie w Islandii.

    No nie do konca. W Islandi oferowali obligacje 15%. Kapital spekulacyjny
    nabral kredytow w jenie (na 0.5%)
    a za uzyskane srodki kupil obligacje. Kiedy ktos dal sygnal odwrotu,
    "inwestorzy" zabijali sie w drzwiach aby
    sprzedac obligacje i odkupic swoja walute. Przez co korona islandzka doznala
    znacznego tapniecia - lagodzac w sumie ten kryzys.

    > No wlasnie. I wcale wlasna waluta ich nie uratowala.

    jw.

  • 9. Data: 2009-12-10 13:45:25
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Madafaka wrote:

> [...]
    > sprzedac obligacje i odkupic swoja walute. Przez co korona islandzka doznala
    > znacznego tapniecia - lagodzac w sumie ten kryzys.

    Pytanie, czemu ich obligacje byly oprocentowane na az 15%?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2009-12-10 14:15:22
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > Pytanie, czemu ich obligacje byly oprocentowane na az 15%?

    Mieli wysoka, ponad 10%-owa inflacje.