  • 1. Data: 2023-04-25 00:58:52
    Temat: za chwilę północ wybije
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    już za chwileczkę już za momencik ;)

    wypłatadam

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-04-26 13:08:59
    Temat: Re: za chwilę północ wybije
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 25 kwietnia 2023 o 00:57:34 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > już za chwileczkę już za momencik ;)
    >
    > wypłatadam

    W UK też tak wypłacają, żeby starczyło do pierwszego? ;>

  • 3. Data: 2023-04-26 21:16:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3df96aaa-8cc2-4ff0-b233-9dca7cfe9e5fn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > W UK też tak wypłacają, żeby starczyło do pierwszego? ;>

    tak :)

    Kilku ludzi z pracy sprzedaje samochody żon. Kilku przesiadło się na
    autobus. Podobno mini ratka za dom wzrosła z 900 na 1400 miesiecznie.

    Nie mówiąc o przedszkolu czy nianiach.

  • 4. Data: 2023-04-26 21:30:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 kwietnia 2023 o 21:15:25 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > Kilku ludzi z pracy sprzedaje samochody żon. Kilku przesiadło się na
    > autobus. Podobno mini ratka za dom wzrosła z 900 na 1400 miesiecznie.

    No pacz pan, a nawet pisu nie mają ani wojny za miedzą.
    Hmm, samochody żon, no ale jak to właściwie ma być?
    Taki "samochód żony" to np. mini?
    A oni dalej sami jeżdżą samochodami?
    To kto robi zakupy i wozi dzieci?
    Czy jednak im "duży" zostawiają (byle nie "mormona" z wazonikami do kwiatków)?

    W DC ostanio pojawiły się takie pewne nieśmiałe korki, 3 lata nie widziałem.
    I jechałem napchanym autobusem i metrem.
    Ale autobusy poza szczytem jeżdżą wciąż zadziwiająco punktualnie.
    I nikt nie kaszle.
    Widać zdalność np. na 50% została.

    To też daje ciekawe możliwości - np. robisz remont podstawówki w ciągu roku szkolnego
    i wysyłasz na zdalne połowę klas 4-7 (1-3, a na pewno 1, nie, bo mali, a 8 nie, bo
    chronieni - choć kto wie, wspominając, jak na elce postanowili w trakcie senestru
    wymieniać okna i napierdzielali tak, że wykladowcy nie było słychać - choć ten
    niezrażenie mówił - to może być to złudna ochrona).
    Kiedyś nie do przeprowadzenia, a nawet pomyślenia.

    A skąd ten skok rat? Też stopy podnieśli? UKejskich nie śledzę.
    U nas podobno mają obniżać.
    Czy jednak brexit ssie?
    Może zlożą wniosek o przyjęcie do unii?
    Ciekawe czy byliby przyjęci przed Ukrainą ;>

  • 5. Data: 2023-04-26 21:58:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:8204ed72-ef6c-4045-9fc6-fd730efb3512n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > No pacz pan, a nawet pisu nie mają ani wojny za miedzą.
    > Hmm, samochody żon, no ale jak to właściwie ma być?
    > Taki "samochód żony" to np. mini?

    Co ty :) Aygo, Yaris, Jazz, Corsa, Juke, Panda, Kaszka

    > A oni dalej sami jeżdżą samochodami?

    oni na autobus.

    > To kto robi zakupy i wozi dzieci?
    > Czy jednak im "duży" zostawiają (byle nie "mormona" z wazonikami
    > do kwiatków)?

    tak

    > A skąd ten skok rat? Też stopy podnieśli? UKejskich nie śledzę.

    chyba tak, ja tam nie wiem, od kredytów trzymam się z daleka
    tylko podsłuchałem kwoty.

    > U nas podobno mają obniżać.
    > Czy jednak brexit ssie?

    ubrania, buty wróciły ale żywność znika
    morliny, tymbark, pudliszki jeszcze sie trzymaja w ASDA
    ale piwo robi sie nieopłacalne do importu.

    > Może zlożą wniosek o przyjęcie do unii?

    Nie złożą
    Spawdzili juz obie opcje. Tak i tak źle.
    Problem siedzi w nich.

    Zarobki za to rosną bo konkurencji nie przybywa.

    > Ciekawe czy byliby przyjęci przed Ukrainą ;>

    :)

  • 6. Data: 2023-04-27 00:30:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 kwi 2023 o 00:58, PiteR pisze:

    > już za chwileczkę już za momencik ;)

    > wypłatadam

    Tymczasem ZUS odszarzył XII DRA -- można zgłaszać się po
    zwrot nadpłaconej zdrowotnej. (może także stosowne pola RCA)
    Jeśli podatnik zarobił tylko w styczniu -- zapłacił, choć do
    tej pory (ponad rok -- a na wypłatę jeszcze trzeba zaczekać)
    nie miał przychodów, lub miał śladowe...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 7. Data: 2023-04-27 01:14:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 kwi 2023 o 00:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > tej pory (ponad rok -- a na wypłatę jeszcze trzeba zaczekać)
    > nie miał przychodów, lub miał śladowe...

    Pośpieszyłem się z podaniem szczęśliwej wieści -- nie widzę możliwości
    zwrócenia nadpłaconej składki... Można jedynie zaproponować dopłacenie
    tejże a ujemne dopłacenie jest automagicznie korygowane na dodatnie...

    Teraz kilka miliomów Polaków zacznie badać temat szklanymi rekwizytami
    dającymi magiczną odpowiedź na pytania -- Jak wyliczyć roczną składkę,
    od której należy odjąć już zapłaconą? oraz Od kiedy do kiedy trwa rok?

    Rok w US -- wiadomo, ale rok w ZUS?... Inaczej społeczny a inaczej
    zdrowotny; inaczej zdrowotny u pracodawcy niż u jego pracownika...

    Nowy Ład Mateusza Morawieckiego...

    Kto chce przejść z linijki na podziałkę -- ten jeszcze może...
    [w podstawówce uczyli mnie, że zamiast 'skala' -- należy mówić
    'podziałka'... ale jak pisać?... podziałka czy skala?...] Ubr.
    zamknięty, roczne zeznania wysłane i nawet PITy rozliczne, ale
    nadal można przejść z odliczalnej linijki na podziałkę z 9%...

    -=-

    Na złożenie DRA (z jego rocznym rozliczeniem zdrowotnej za 2022 rok)
    jest czas -- od 01 maja do 22 maja br... (20 maja br. to sobota)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 8. Data: 2023-04-27 12:20:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Na złożenie DRA (z jego rocznym rozliczeniem zdrowotnej za 2022 rok)
    > jest czas -- od 01 maja do 22 maja br... (20 maja br. to sobota)

    Siedzę właśnie w PIT-ologii. Poniedziałek do 4-ej rano, wtorek do 2-ej,
    środa do 4-ej. Dziś mnie głowa boli. Ciekawe, czy to z niewyspania, czy
    może od ogarniania nieogarnionego.
    Na razie wstępnie wypełniłem 2 z 5 PITów jakie z żoną musimy złożyć.
    Ale tylko wstępnie.
    Nie umiem na razie ustalić ile się należy ulgi dla seniorów gdy
    przysługiwała n miesięcy w roku.
    Hipotezy:
    - n/12 ulgi od przychodów z całego roku,
    - cała ulga, ale tylko do kwoty przychodów z okresu gdy przysługiwała,
    - n/12 ulgi, ale tylko do kwoty przychodów z okresu gdy przysługiwała.

    Przeczytałem fragment o tej uldze w ustawie - ani słówka na ten temat.
    Przeczytałem broszurę mf o PIT-0 - nie ma takiego przykładu.

    Jak już to ustalę (optymistyczna hipoteza) to następny temat - a gdzie
    to w PIT36L wpisać. Wypełniając wstępnie się nie natknąłem, ale nie
    wczytywałem się.

    Myślałem, że PIT-28, którego nigdy nie wypełniałem, jest krótki i prosty
    - w końcu to uproszczona forma opodatkowania. Spodziewałem się 2 góra 3
    stron. A to to ma chyba 10. Kogoś tam musiało strasznie pogiąć. Na razie
    widzę, że się żmudnie ustala jaki procent wszystkich przychodów stanowią
    przychody z każdej stawki. W ogóle myślałem, że są ze 3 stawki a tu
    taaaaakie mnóstwo. Już niedługo połówki % się skończą i będą stawki co
    ćwierć procenta.
    I ciekawe po co komu te % od %?
    Zaraz się okaże, że będie potrzebny zbiorczy PIT aby policzyć procentowy
    udział w całości pochodzący z poszczególnych PITów bo jakiś poseł w
    jakiejś poprawce napisze, że np. ulga dla seniorów musi być
    proporcjonalnie rozrzucona po wszystkich PITach.

    Dziś w drodze do pracy się zastanawiałem: Jak się skończy PIT-ologia to
    czeka mnie ZUS-ologia. Ciekawe jaki jest na to termin.

    A tu zaglądam na grupę i jest. Przynajmniej tego nie będę musiał szukać.

    Z ZUSami to pamiętam, że w lipcu czytałem, że ZUS zmienił interpretację
    i podstawą do czegoś ma być dochód obniżony o jakieś tam składki
    (wcześniej twierdzili, że nie obniżony).
    Nie pamiętam do czego i o co obniżony. Ale już widzę, że wątpliwości
    będą się raczej mnożyć niż dzielić.

    Czas marnowany na rozliczenie od lat systematycznie wzrasta. W tym roku
    skokowo. Jakoś nie widać światełka w tunelu.
    P.G.

  • 9. Data: 2023-04-27 14:44:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 kwietnia 2023 o 21:57:32 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:8204ed72-ef6c-4045...@googlegroups.com>
    > Co ty :) Aygo, Yaris, Jazz, Corsa, Juke, Panda, Kaszka

    No mini to raczej o wielkość chodziło. Sam mini jako mini pewnie za drogi.
    Choć z drugiej strony zapewne takie "samochody żon" wożą o wiele więcej
    niż "samochody mężów" - a te pewnie większe, więc czemu tych nie sprzedają?
    Muszą mieć na wyjazdy?
    PKSu ani kolei w UK nie ma?

    > oni na autobus.

    Tu też zawsze warto zapytać, jak daleko mają do roboty.
    Chociaż czasem odległość autobusem może być sporo większa niż samochodem.
    A metra tam nie macie?
    W Londku Zdroju to wszędzie jest, nawet pod lotniskiem przejeżdża (w Lizbonie do dziś
    żałuję,
    że nie pojechałem metrem na lotnisko - jak przylecieliśmy, to jeszcze stały płoty
    wokół wyjść z podziemi
    przy terminalu, i jak jechaliśmy sobie tą linią, co to na lotnisko miała niedługo
    dojeżdżać - nawet
    takie nieśmiałe plakaty wisiały, że będzie, ale bez terminu - to wyrzucali z pociągu
    ludzi
    na stacji - chyba przy dworcu wschodnim - choć pociąg jechał sobie dalej - a jak po 2
    tygodniach
    wracaliśmy, to nawet znów tam pojechaliśmy, ale nie zwróciłem uwagi, że już nie
    wyganiają,
    no i zamiast metrem pojechaliśmy na lotnisko taksówką - nawet nam boy wyniósł
    walizki,
    a to ten sam hotel, co wcześniej z nim z grupą byliśmy, wtedy o boyach zapomnij,
    pochowali się,
    no ale ten też nie skorzystał, bo tak mnie zaskoczył, że nie dostał napiwku ;)
    w DC plany ogromne że w 2050 też tak będzie...

    > tak

    No i jeszcze pytani, który z tych samochodów na kredyt?
    I który więcej pali - a jak tam ceny gasoliny i kolejki na stacjach?

    > ubrania, buty wróciły ale żywność znika
    > morliny, tymbark, pudliszki jeszcze sie trzymaja w ASDA
    > ale piwo robi sie nieopłacalne do importu.

    Będzie jak we wojne.

    > Nie złożą
    > Spawdzili juz obie opcje. Tak i tak źle.
    > Problem siedzi w nich.

    I w tym, że nie ma już gdzie zakładać imperium.

    > Zarobki za to rosną bo konkurencji nie przybywa.

    No i wszystko jasne - jak zarobki rosną, to i ceny rosną, przyroda nie znosi próżni.

  • 10. Data: 2023-04-28 03:08:17
    Temat: Re: za chwilę północ wybije [ot]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:caaba957-9176-4270-a15a-4a2930af83cdn@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > o wiele więcej niż "samochody mężów" - a te pewnie większe, więc
    > czemu tych nie sprzedają? Muszą mieć na wyjazdy?

    nou chyba ratują wychuchane laleczki o większej wartości

    > PKSu ani kolei w UK nie ma?

    Ja tam już w UK nie bywam. Cały czas jestem w Londynie. Z buta do pracy
    chodzę 2km. To nie wiem czy PKS tam działa. Autobusami pks się raczej
    nie jezdzi do pracy. Pociągi są zapchane. Dantejskie sceny odchodza.

    https://tinyurl.com/2wywz8dk

    > Tu też zawsze warto zapytać, jak daleko mają do roboty.
    > Chociaż czasem odległość autobusem może być sporo większa niż
    > samochodem. A metra tam nie macie?

    Męka pańska to nic w porównaniu z przejazdem metrem.
    To jest strata np 2 x 1.5 godziny + wieczny deszcz na dojściach.
    Domy przy koncach trasy sa droższe bo można usiąść.

    > No i jeszcze pytani, który z tych samochodów na kredyt?

    tak do 20 tys to za gotowke a powyzej to pewnie tez bo proletariat ich
    nie kupuje tylko menadżment

    > I który więcej pali - a jak tam ceny gasoliny i kolejki na
    > stacjach?

    1.44 benza i 1.62 diesel
    kolejek nie ma

    > I w tym, że nie ma już gdzie zakładać imperium.

    haha :)

    8 maja wolne, ide popatrzeć na nowego króla
    God save the King

    --
    Piotrek

    mind the gap