  • 1. Data: 2023-04-21 12:06:09
    Temat: zasilanie Revoluta
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    W internetach podają, że konto Revolut można zasilać, m. in., przelewem.
    Czy Revolut ma obecnie jakieś "polskie" konto. To znaczy, czy można go
    zasilić przelewem krajowym, bez prowizji?

    Z tego co wyczytałem, w marcu 2021 zamknęli konta złotówkowe. Z kolei w
    maju 2022 ponoć "wrócili". Ktoś jest na bieżąco?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-04-21 13:20:16
    Temat: Re: zasilanie Revoluta
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 12:05:59 UTC+2 Olin napisał(a):
> [...]
    >
    > Z tego co wyczytałem, w marcu 2021 zamknęli konta złotówkowe. Z kolei w
    > maju 2022 ponoć "wrócili". Ktoś jest na bieżąco?

    A kartą nie można?
    Z drugiej trony zapytam - a po co komu jeszcze rewolwer?
    Napisz, do czego potrzebujesz, to może lepszą alternatywę się poleci.

    Chyba na jesieni znalazłem na przystanku kartę od nich - nawet nie było jak zadzwonić
    żeby zastrzegli
    (jak zgubiłem swoją - tzn. to nie był rewolwer - wsiadając do autobusu, to zanim
    zdążyłem te dwa przystanki wrócić, to już
    społeczeństwo znalazło i zadzwoniło do banku, żeby zastrzec).

  • 3. Data: 2023-04-21 13:33:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Apr 2023 04:20:16 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A kartą nie można?

    Podobno też można.
    A jak zasilam kartą to jest płatność 'złotówkowa', czy są jakieś prowizje
    za przewalutowanie?

    > Z drugiej trony zapytam - a po co komu jeszcze rewolwer?
    > Napisz, do czego potrzebujesz, to może lepszą alternatywę się poleci.

    Do płacenia zagramanicą - zwłaszcza w krajach, gdzie nie ma euro - żebym
    nie musiał latać do kantoru i żeby nie zostawały mi końcówki, z którymi nie
    wiadomo do robić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2023-04-21 14:21:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 kwietnia 2023 o 13:33:09 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Podobno też można.
    > A jak zasilam kartą to jest płatność 'złotówkowa', czy są jakieś prowizje
    > za przewalutowanie?

    Kto ich tam wie, pułapek może być wiele i z różnych stron.
    Np. kantor aliora też pozwala "zasilić kartą" i dla banku, który kartę "zasilającą"
    wydał jest to "normalna płatność" (oczywiście jak wpiszesz sumę "zasilenia" w
    złotówkach),
    ale zasadzka jest z drugiej strony - kantor aliora sobie z tego "zasilenia" zabiera
    1% jako opłatę...

    > Do płacenia zagramanicą - zwłaszcza w krajach, gdzie nie ma euro - żebym
    > nie musiał latać do kantoru i żeby nie zostawały mi końcówki, z którymi nie
    > wiadomo do robić.

    Hmm, a do płacenia tam, gdzie jest euro, masz coś innego?
    Czy tam nie boisz się końcówek?

    Tak czy siak gotówkę jakąś mieć trzeba, za wieloma granicami może nie być tyle
    terminali
    co w PL - a i w Wiśle ostatnio prawie wszędzie się dawało płacić kartą (nawet za
    kibel,
    który mnie oszukał i ukradł 3zł ;) - a w wypożyczalni nart nie i mógł być zonk,
    szukaj bankomatu.

    Ogólnie do płacenia zagranicznego polecałem N26 - ale przestali wydawać za darmo
    plastikowe karty - wydanie plastiku kosztuje chyba teraz 10 euro.
    Ale jak ktoś się nie boi używać tylko pikacza w telefonie to można otworzyć
    z mojego linku polecającego:
    https://n26.com/r/dawidr0508
    Otwieranie w całości przez smarkfon, i nawet nie trzeba być biegłym w lengłydżu -
    wystarczy
    do skutku stosować trzy słowa: "Polish? Next please."
    Oprócz płacenia - w każdej walucie jedynie prowizja MC ok. 0,2% (no i trzeba też
    najpierw
    na to konto przelać sobie odpowiednią ilość euro) - rachunek w niemieckim banku,
    co pozwala wynieść się z polskiego systemu bankowego.

    Drugie, jak ktoś nie jest obrażony na alior/pzu/pisiorów, to kantor aliora.
    Trzeba zakupić - najlepiej u nic, kurs dobry - euro i wtedy też można płacić w
    dowolnej walucie,
    a koszt to tylko prowizja MC ok. 0,2%.
    Tutaj plastik dają bez żadnych warunków, do tego jedna w miesiącu wypłata w
    bankomacie za darmo na świecie (i druga w PL).
    Mój kod polecający: KU7SPAKZRYU8

    Oprócz tego można się rozejrzeć w "swoim" banku, bo coraz więcej przestaje rżnąć
    głupa i na przewalutowaniu.
    Oczywiście zawsze trzeba sprawdzić, że to nie tylko jest "bez prowizji", ale również
    rozliczanie jest PLN
    (np. alior ma "bez prowizji", ale rozliczanie w euro - które wymienia na złotówki ze
    swoim 7,5% narzutem).
    I nawet niekoniecznie trzeba kupować eur - może iść ze złotówkowego.
    Tak ma np. żubr (co ciekawe u nich jest "podwójna prowizja MC", a z MC rozliczają się
    w dolarach).
    Milek ma do 1k zł miesięcznie "bez prowizji" i podobno rozlicza w PLN - choć cholera
    ich wie,
    może jedne karty rozlicza w PLN a inne w EUR, tak jak ś.p. getout.

    Jeszcze ciekawostką było curve - prostota o tyle, że nie musisz nic "zasilać" z góry,
    wystarczy "podpiąć" jakąkolwiek kartę złotówkową i wymiana jest w momencie płacenia.
    Ale kombinowali z zasadami (w weekendy drożej itp.) - odechciało mi się śledzić.
    Zostało mi tam jeszcze 20 funtów z poleceń.

  • 5. Data: 2023-04-21 15:50:47
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 21.04.2023 o 12:06, Olin pisze:
    > W internetach podają, że konto Revolut można zasilać, m. in., przelewem.
    > Czy Revolut ma obecnie jakieś "polskie" konto. To znaczy, czy można go
    > zasilić przelewem krajowym, bez prowizji?

    W aplikacji wybierasz wpłać, potem zmień i wybierasz "standardowy
    przelew bankowy" i masz podany Twój indywidualny numer

    Darek

  • 6. Data: 2023-04-23 19:21:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-04-21 o 13:33, Olin pisze:

    > Podobno też można.
    > A jak zasilam kartą to jest płatność 'złotówkowa', czy są jakieś prowizje
    > za przewalutowanie?

    To zależy, który podrachunek zasilasz.
    Jak PLN, to płatność bez przewalutowania (ale Citek z KK kasuje swoją
    prowizję)

    Jak zechcesz zasilić podrachunek w walucie, to dojdzie przewalutowanie w
    banku - wystawcy karty

    --
    Pete

  • 7. Data: 2023-04-23 19:24:28
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Trzeba zakupić - najlepiej u nic, kurs dobry - euro i wtedy też można płacić w

    A nie jest przypadkiem tak, że jak sami przewalutowywują, to jeszcze
    dochodzi jakaś ekstra prowizja? Coś mi się przypomina, że sobie trzeba
    wcześniej zapewnić środki w walucie, żeby było bezprowizyjnie...

    --
    Pete

  • 8. Data: 2023-04-24 09:38:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 23 kwietnia 2023 o 19:25:05 UTC+2 Pete napisał(a):

    > A nie jest przypadkiem tak, że jak sami przewalutowywują, to jeszcze
    > dochodzi jakaś ekstra prowizja? Coś mi się przypomina, że sobie trzeba
    > wcześniej zapewnić środki w walucie, żeby było bezprowizyjnie...

    Po to napisałem, że trzeba najpierw zakupić (albo przelwać skądinąd) euro.

    Jeśli płacisz w dowolnej walucie (no, w tym przykładzie poza euro, ale wliczając PLN)
    i masz środki na koncie euro, to przewalutowanie kosztuje tylko 0,2%.

    Jeśli płacisz w euro i masz wystarczające środki na koncie euro, to jest bez żadnych
    kosztów.
    Tak samo jeśli płacisz w której z kilkunastu (a może i 20-kilku) walut (w tym PLN),
    w których możesz mieć konta w IKA i zakupić/zapewnić skądinąd z góry daną walutę -
    też jest bez dodatkowych
    kosztów (o ile oczywiście masz wystarczające środki).

    Zonk grozi jedynie w sytuacji, gdy płacisz w walucie innej niż PLN,
    nie masz wystarczających środków w tej walucie, nie masz wystarczających środków w
    euro,
    ALE MASZ wystarczające środki na koncie PLN - no to wtedy leci 7,5%.

  • 9. Data: 2023-04-24 13:10:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Apr 2023 15:50:47 +0200, Darek napisał(a):

    > W aplikacji wybierasz wpłać, potem zmień i wybierasz "standardowy
    > przelew bankowy" i masz podany Twój indywidualny numer

    OK. Ale ten indywidualny numer jest "krajowy"?
    Chodzi mi o to, że jeśli, przykładowo, z mojego ROR ubędzie 100 zł, to na
    koncie 'revolutowym' też się pojawi 100 zł, czy jednak mniej?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2023-04-24 13:21:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 23 Apr 2023 19:21:29 +0200, Pete napisał(a):

    > To zależy, który podrachunek zasilasz.
    > Jak PLN, to płatność bez przewalutowania (ale Citek z KK kasuje swoją
    > prowizję)

    Dla ustalenia uwagi: zasilam rachunek Revoluta w PLN z konta Inteligo.
    Czyli w Revolucie pojawi mi się dokładnie tyle samo PLN, ile ubędzie w
    Inteligo?

    > Jak zechcesz zasilić podrachunek w walucie, to dojdzie przewalutowanie w
    > banku - wystawcy karty

    Tego właśnie chcę uniknąć, bo łatwiej chyba płacić kartą własnego banku,
    skoro i tak dojdą opłaty za przewalutowanie i kiepski kurs wymiany.

    Z tego, co przeczytałem, wynika, że Revolut przy transakcji zamienia PLN
    automagicznie na daną walutę po znacznie lepszym kursie i bez opłat. Trzeba
    tylko uważać w weekendy bo dochodzi opłata 1%.