  • 1. Data: 2023-04-12 23:52:42
    Temat: Oszczędności nastolatka - w co zainwestować?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Nastolatkowi uzbierało się z różnych komunii, urodzin i pracy dorywczej
    coś koło 10k PLN-ów. Wydatków na razie nie ma na takim poziomie i myśli
    w czy to "zamrozić" na kilka lat? Chciał w krypto, ale mu to wybiłem ze
    łba, działki nad morzem nie kupi.
    Lokata tak średnio mnie przekonuje, na giełdzie też nie pofika.
    Złoto, srebro czy jakieś inne pomysły? Co radzicie?

  • 2. Data: 2023-04-13 07:04:02
    Temat: Re: Oszczędności nastolatka - w co zainwestować?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.04.2023 23:52, nadir wrote:
> [...]
    > Lokata tak średnio mnie przekonuje, na giełdzie też nie pofika.
    > Złoto, srebro czy jakieś inne pomysły? Co radzicie?

    4-letnie obligacje indeksowane inflacją?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2023-04-13 08:43:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obligacje i żeby starczyło na czesne w dobrej szkole (np. szkoła muzyczna bo lubi
    perkusję lub studia podyplomowe zależnie od wieku
    i upodobań).

    -----

  • 4. Data: 2023-04-13 10:52:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Apr 2023 23:52:42 +0200, nadir wrote:
> [...]
    > Lokata tak średnio mnie przekonuje, na giełdzie też nie pofika.
    > Złoto, srebro czy jakieś inne pomysły? Co radzicie?

    IMO - na razie lokata/konto. Ciagle jeszcze mozna 8% zdobyc, za 3
    miesiace sie zobaczy.

    Albo niech sobie rower kupi, lub kurs jezykowy w Anglii :-)

    J.

  • 5. Data: 2023-04-13 11:03:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Apr 2023 07:04:02 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > 4-letnie obligacje indeksowane inflacją?

    Tak właśnie zrobiłem z własnymi oszczędnościami. Przez pierwszy rok się
    traci, ale potem jest już lepiej, więc można też rozważyć 10-latki.
    Za wcześniejsze wycofanie się z interesu grozi tylko opłata 2 zł za jedną
    obligację.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2023-04-13 11:48:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Plucie na rząd PiS masz w abo co 3 miesiące?

    -----

  • 7. Data: 2023-04-13 12:55:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Apr 2023 11:48:46 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Plucie na rząd PiS masz w abo co 3 miesiące?

    W poniedziałek papież Franciszek wzywał wiernych ,,prośmy Matkę Bożą, aby
    pomogła nam być radosnymi zwiastunami Ewangelii". Chyba nie jesteś zbyt
    gorliwym katolikiem, skoro lekceważysz słowa następcy św. Piotra i
    namiestnika Chrystusa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2023-04-13 12:57:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

  • 9. Data: 2023-04-13 13:44:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6437282a$0$19621$65785112@news.neostrada.pl>
    user nadir pisze tak:

    > Złoto, srebro czy jakieś inne pomysły? Co radzicie?

    zakupić CHF i wycieczkę do Genevy ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza