  • 1. Data: 2002-07-14 08:22:01
    Temat: Re: wady mBank-u
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <agrc1r$39b$1@phys-news1.kolumbus.fi>, Mscislaw wrote:
    > ten "cudowny" mBank ma tez i wady. przyklad: nie mozna tam zalozyc konta
    > jesli nie ma sie polskiego numeru telefonu. czyli np. jesli ktos (Polak)
    > mieszka za granica polski a nie ma polskiej komorki (na roamingu) to nie ma
    > szans na otwarcie konta w mBanku, niewazne ile kasy by sie chcialo do niego
    > wlozyc.....

    ale cot o za problem??? Pewnie jednka masz jakas rodzine w Polsce po bo
    co bys chial miec tu konto bankowe?
    Co do telefonu to po prostu spraw sobie karte pre-paid (np PLUS GSM) i juz
    masz Polski numer telefoniczny z roamingiem. :))))
    Ten problem to zadne problem :)

  • 2. Data: 2002-07-14 08:48:40
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <agrcs0$4iu$1@phys-news1.kolumbus.fi>, Mscislaw wrote:

    > "Maciej" <m...@a...skrzynka.pl> wrote in ...
    >
    > tajemnica

    > problem problem, bo nie moglbym nosic wszedzie ze soba tego pre-paida bo
    > musze i tak nosic lokalna komorke a wtedy gdyby mbank zadzwonil to na 90% by
    > nikt nie odpowiedzial.

    Nie no troche zmieniasz wersje tego co sie zapytales. Chodzilo Ci przeciez
    o mozliwosc zalozenia konta w mBanku, a nie miec stala niezklocona
    lacznosc z paniami (mlinia) z mBanku.
    Do mnie praktycznie nie dzwonia i sam wysztko wykonuje bprzez internet.
    jesli chca zadzwonic to wiem o tym bo np : zblokowalem sobie kanal,
    zapytalem pytanie etc...

    > poza tym: znalazlem inny bank internetowy w Polsce co nie stawia takich
    > glupich problemow jak mbank. nie powiem jaki bo nie chce by wszyscy
    > wiedzieli ale fakt, faktem ze slyszalem duzo dobrych opinii o mbanku ale
    > konta tam miec nie moge...

    Pewnie ze sa inne banki interentow, tylko od ciebie zalezy wybor. Jednak z
    mbankiem to jesli o telefon chodzi to niezbyt duzy to problem.

  • 3. Data: 2002-07-14 19:04:36
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    "Mirek Majorek" <n...@m...majorek.org> wrote ...
    > Widać działa to losowo. Do mnie nie chcieli zadzwonic na nr, który im
    > podałem (do Atlanty). Po kilkukrotnych monitach (oraz wysłuchiwaniu
    > podczas rozmowy międzynarodowej, że mBank jest kobietą) dowiedziałem
    > się, że muszę podać polski numer telefonu. Na szczęście ciągle mam
    > aktywny numer w Idei z włączonym roamingiem, więc im ten podałem.

    Wlasnie! Wiec KalafioRczyk nie mial racji! Poza tym w formularzu webowym
    mBanku do zakladania konta NIE MA MOZLIWOSC WPISANIA TELEFONU
    ZAGRANICZNEGO - po prostu formularz na to nie pozwala. Wiec widocznie
    KalafioRczyk sie fuksem zalapal ale teraz wszyscy inni Polacy mieszkajacy za
    granicami sa gwalceni przez mBank by miec przy sobie (nie potrzebna im do
    innych rzeczy) komorke z Polskim numerem (to wtedy mBank im laskawie otworzy
    konto) ! Polacy mieszkajacy za granica maja zwykle wiecej kasy niz
    przecietni Polacy z Polski, wiec to dziwne ze mBank nie chce tej kasy!!!

    Wiec mBank ma jednak wady!!!!

  • 5. Data: 2002-07-14 20:30:35
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

  • 6. Data: 2002-07-14 21:50:18
    Od: "Kalafiorczyk" <_...@s...net>

    Mscislaw <M...@n...com> wrote:
> [...]
    > szans na otwarcie konta w mBanku, niewazne ile kasy by sie chcialo do niego

    Nie jest to prawdą.

    Ja otworzyłem sobie konto w mBanku i załorzyłem lokaty cały czas będąc
    w USA. Oddzwonili grzecznie na mój numer w Kaliforni. Listy haseł
    jednorazowych przyszły z opóźnieniem, ale przyszły.

    Jednyne co im mogę zarzucić to to, że nie za bardzo orientują się
    w strefach czasowych, ale kto w Polsce się na tym zna?

    Sylwek

  • 7. Data: 2002-07-14 22:01:24
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > Jednyne co im mogę zarzucić to to, że nie za bardzo orientują się
    > w strefach czasowych, ale kto w Polsce się na tym zna?

    w hAmeryce 98% obywateli nie zna aktualnego czasu w Europie, wiec nie wiem o
    co te zale.. :)

    Adam

    ps: nawet 99%...

  • 8. Data: 2002-07-15 04:13:04
    Od: Mirek Majorek <n...@m...majorek.org>

    >Nie jest to prawdą.
    >
    >Ja otworzyłem sobie konto w mBanku i załorzyłem lokaty cały czas będąc
    >w USA. Oddzwonili grzecznie na mój numer w Kaliforni.
    W moim przypadku akurat jest to prawda...

> [...]

    > Listy haseł
    >jednorazowych przyszły z opóźnieniem, ale przyszły.
    Do mnie ciągle jeszcze idą. Dwa miesiące to trwa, bo barany nie
    potrafią przyłożyć pieczątki "par avion" i mimo, że opłata pobrana
    jest za pocztę lotniczą, poczta polska wysyła listy morzem (idzie
    ośmiokrotnie dłużej - 8 tygodni zamiast tygodnia).

    >Jednyne co im mogę zarzucić to to, że nie za bardzo orientują się
    >w strefach czasowych, ale kto w Polsce się na tym zna?
    Do mnie zadzwonili o czwartej nad ranem (10 rano czasu polskiego).
    Ponieważ się spodziewałem tego telefonu, to byłem miły dla panienki,
    która do mnie zadzwoniła. Normalnie czwarta rano to nie jest pora, w
    której jestem miły dla otoczenia ;-)

    Miałem również inny problem. Otóż wysłałem kserokopię dowodu
    osobistego, podpisaną umowę itp. pocztą kurierską (EMS Pocztex - tutaj
    zwany Global Priority Mail). mBank twierdzi, że nigdy tej przesyłki
    nie dostał. Poczta amerykańska dostarczyła mi kserokopię podpisu
    (nieczytelny) na potwierdzeniu odbioru. Stąd też wnioskuję, że
    przesyłka dotarła do mBanku, ale potem ją gdzieś wcięło.
    Prawdopodobnie wystraszyli się wąglika. Wysłałem jeszcze jedną kopię,
    tym razem na adres rodziny w Krakowie. Rodzinka wrzuciła oryginalną
    kopertę do zwykłej skrzynki pocztowej i po tygodniu tadaaaa! mBank
    aktywował mi dostęp do konta...

    Ciekawe, ile czasu będę czekał na VE...

    Pozdrawiam, Mirek

  • 9. Data: 2002-07-15 04:23:45
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    "Kalafiorczyk" <_...@s...net> wrote in ...
    > Dla chcącego nie ma nic trudnego. Udało mi się wpisać numery telefonów
    > w USA do formularza mBanku. W miejscu na numer kierunkowy wchodzą 4 cyfry.
    > Udało mi się wpisać zip-code w polu na kod pocztowy.

    hm, ciekawe. otoz ja poszlem na:

    http://info.mbank.com.pl/formularz.html

    i probowalem rozne kombinacje ale mowi:
    "Pole Telefon do pracy - numer kierunkowy jest zle wypelnione" i nie
    przechodzi!

    poza tym na http://info.mbank.com.pl/faq1.html#12 wyraznie pisze:

    "Czy mozna otworzyc rachunek w mBanku bez przyjazdu do Polski?
    Procedura otwarcia rachunku w mBanku jest niezalezna od miejsca Twojego
    pobytu. Jednak, niezaleznie od jej przebiegu niezbedny jest kontakt
    telefoniczny z przedstawicielem mBanku. System Centrum Obslugi Telefonicznej
    umozliwia zwrotny kontakt telefoniczny pod numer telefonu stacjonarnego w
    Polsce lub telefonu komórkowego zarejestrowanego u polskiego operatora z
    aktywnym roamingiem zagranicznym. Jesli wiec przebywajac za granica
    dysponujesz takim telefonem, to nie bedzie technicznych przeszkód w otwarciu
    rachunku w mBanku.
    "

    czyli prawdopodpobnie kalafiorczyk dostales rachunek PRZED tym wpisem w FAQu
    i byl to czysty fuks!

    dla porownania podam ze pewien inny bank mi zalozyl konto bez koniecznosci
    podawania polskiego telefonu - po prostu wypelnilem formularz w internecie a
    oni sami do mnie zadzwonili (na numer zagraniczny) tak ze nie musialem sie
    nawet ich prosic. czemu mBank tak nie moze? czemu mBank pisze wyraznie w
    FAQu ze bez telefonu polskiego zalozyc konta u nich nie mozna? przeciez to
    glupota bo wiadomo przeciez ze wielu Polakow z zagranicy ma kasy niemalo...

    > Oddzwonili powtórnie, konto zostało założone bez problemu, czekałem
    > tylko długo na hasła jednorazowe. Nie wysyłają ich pocztą lotniczą.

    ja dostalem ekspresikiem...

    > Być może miałem fuksa, a być może po prostu wystarczyło zachowywać
    > się kulturalnie w rozmowach z pracownikami mBanku.

    bZart: jesli formularz sie wypelnia to kontakt z pracownikami jest zerowy.
    ja nie musialem sie prosic...

    tak czy siak slyszalem wiele dobrego o mBanku ale ja godzinami nie bede do
    nich wydzwanial i prosil sie o laske...

  • 10. Data: 2002-07-15 05:05:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 15 Jul 2002 00:13:04 -0400, Mirek Majorek
    <n...@m...majorek.org> wrote:
> [...]
    >Ponieważ się spodziewałem tego telefonu, to byłem miły dla panienki,
    >która do mnie zadzwoniła. Normalnie czwarta rano to nie jest pora, w

    Oddzwania nie panienka a komputer i dzwoni tylko w godzinach
    przyjaznych ... dla mieszkanca Europy :)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl