  • 1. Data: 2003-08-04 13:02:24
    Temat: trochę OT - hipoteka na działce
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    może trochę OT ale zapytam

    zamierzam kupić działkę budowl. która zostanie "wykrojona" z większej, na
    której jest obciążenie hipoteczne

    co zrobi bank z hipoteką - przypisze nowej działce proporcjonalnie do jej
    metrów czy jakieś inne rozwiązanie (np. całośc kwoty)

    dodam, że bank to PeKaO SA

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2003-08-04 14:36:48
    Temat: Re: trochę OT - hipoteka na działce
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    Dnia Mon, 4 Aug 2003 15:02:24 +0200, "mwi"
    <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >co zrobi bank z hipoteką - przypisze nowej działce proporcjonalnie do jej
    >metrów czy jakieś inne rozwiązanie (np. całośc kwoty)

    Bank nie zrobi nic. Hipotekę ustanawia sąd rejonowy poprzez
    dokonanie wpisu w dziale IV ksiąg wieczystych. Ile na Twojej
    działce zostanie hipoteki zależy od wnioskującego o podział
    czyli sprzedającego (więc tu już musisz uważać).
    Możliwości jest kilka:
    1. wydzielenie Twojej części i zwolnienie jej z hipoteki
    (zostaje w całości u sprzedawcy)
    2. jak wyżej tylko że 100% hipoteki zostaje na Twojej
    działce (jak sprzedawca cwany a Ty naiwny)
    3. proporcjonalne obciążenie Twojej działki lecz musi być to
    wyrażone kwotowo (a wtedy od razu od ceny sprzedaży odjął
    bym tę hipotekę i tyle mniej zapłacił - pytanie tylko czy
    będzie to opłacalne bo musisz jeszcze opłacić US)
    Pytanie: jak bardzo ufasz sprzedającemu że nie będzie
    kombinował ? Nie kupować w ciemno lecz przed samą transakcją
    sprawdzić dział IV dla Twojej (już po podziale) działki
    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-08-04 14:55:24
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bym tę hipotekę i tyle mniej zapłacił - pytanie tylko czy
    > będzie to opłacalne bo musisz jeszcze opłacić US)
    może to lamierskie ale czy mogę prosić o wytłumaczenie słowa "opłacić US" i
    kiedy stanie się to dla mnie nieopłacalne

    > Pytanie: jak bardzo ufasz sprzedającemu że nie będzie
    > kombinował ? Nie kupować w ciemno lecz przed samą transakcją
    > sprawdzić dział IV dla Twojej (już po podziale) działki
    takoż tez zrobię

    > --
    > Piotr

    wielkie dzięki za poradę
    pzdr
    mwi

  • 4. Data: 2003-08-04 15:58:14
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    Dnia Mon, 4 Aug 2003 16:55:24 +0200, "mwi"
    <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > wytłumaczenie słowa "opłacić US" i
    Urząd Skarbowy. Rozumiem że działkę kupisz notarialnie :), a
    tu już trzeba fiskusowi coś odpalić.

    >kiedy stanie się to dla mnie nieopłacalne
    Tu już można tylko teoretyzować. Powinieneś wiedzieć co to
    za hipoteka, czy jest termin wymagalności, czy czasem nie
    rosną odsetki itd. itp.
    Dlatego najlepiej byłoby dla Ciebie gdybyś kupił "czystą"
    działkę, bez żadnych zobowiązań. Wtedy tylko podatek od
    kupna-sprzedaży, opłaty notarialne (zresztą to jest kwestia
    umowy między Tobą a sprzedającym kto zapłaci) i masz święty
    spokój. Aha, w księgach wieczystych znajdziesz też
    informację czy czasem nie ma kilku współwłaścicieli - jeden
    Ci sprzeda a za jakiś czas inni przyjdą po pieniądze. A w
    geodezji sprawdzałeś czy ona jest budowlana i co jest w
    planach przestrzennego zagospodarowania ?
    --
    Piotr

  • 5. Data: 2003-08-05 06:32:28
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    > Urząd Skarbowy. Rozumiem że działkę kupisz notarialnie :), a
    > tu już trzeba fiskusowi coś odpalić.
    czy oprócz opłat u notariusza i PCC jeszcze coś muszę płacić - toby było
    niemiłe

> [...]
    > geodezji sprawdzałeś czy ona jest budowlana i co jest w
    > planach przestrzennego zagospodarowania ?
    jest budowlana - sprawdzone

    > --
    > Piotr

    pzdr