  • 1. Data: 2003-08-04 12:52:29
    Temat: Kursy VISA Int.
    Od: Kuba <j...@y...com>

    Gdzie mogę odnaleźć kursy po jakich
    VISA przelicza kursy lokalnych walut na dolary
    przeliczane później na złotówki?

    K.

  • 2. Data: 2003-08-04 13:02:06
    Temat: Re: Kursy VISA Int.
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kuba"
    > Gdzie mogę odnaleźć kursy po jakich
    > VISA przelicza kursy lokalnych walut na dolary
    > przeliczane później na złotówki?

    niegdzie, banki umawiaja sie z Visa kazdy na innych warunkach i jak zrobisz
    kilkoma kartami VE wyplate z tego samego bankomatu (jadna karta po drugiej)
    to w roznych bankach na zlotowki przeliczana bedzie inna kwotaq USD -
    zakladając ze do przeliczenia z USD na PLN w banku dochodzi.
    Czasem Visa przesyla bankowi do rozliczenia oryginalna walute (np w PKO BP),
    czasem przysyla EUR a w Millennium przesyla bankowi zlotowki.
    poczytaj o szczegolach takich operacji na
    http://www.kartyonline.net/art_4.html
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-08-04 15:26:07
    Od: "KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    blad <b...@W...pl> napisał(a):
    > banki umawiaja sie z Visa kazdy na innych warunkach

    ALE TO CHYBA BARDZIEJ CHODZI O PROWIZJE (TU SIE BANKI UMAWIAJĄ Z VISĄ), JAKA
    POBIERA BANK -WYSTAWCA KARTY ORAZ ORGANIZACJA VISA - PRZY PRZELICZANIU WALUT
    NA WALUTE ROZLICZENIOWĄ ( I STĄD NAJCZESCIEJ WYNIKAJA POTWORNE ROZNICE W
    OSTATECZNEJ KWOCIE, JAKA OBCIĄZANE JEST KONTO DELIKWENTA ; NO OPRÓCZ
    OCZYWISCIE MATACZENIA BANKOW PRZY PRZELICZANIU NA PLN)? BO VISA CHYBA
    STOSUJE IDENTYCZNE KUSRY PRZELICZENIOWE DLA WSZYSTKICH BANKÓW? DOBRZE MYSLĘ?

  • 4. Data: 2003-08-04 16:26:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "KOBIETA"
    > (...) OPRÓCZ OCZYWISCIE MATACZENIA BANKOW PRZY PRZELICZANIU NA PLN)?

    banki przeliczaja to co dostana od Visa po kursach publokowanych przez
    siebie i to jest latwe do sprawdzenia

    > BO VISA CHYBA STOSUJE IDENTYCZNE KUSRY PRZELICZENIOWE DLA
    > WSZYSTKICH BANKÓW? DOBRZE MYSLĘ?

    zle - podalem artykul do przeczytania na ten temat
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-08-04 18:43:43
    Od: "KOBIETA" <w...@W...pl>

    > Użytkownik "KOBIETA"
    > banki przeliczaja to co dostana od Visa po kursach publokowanych przez
    > siebie i to jest latwe do sprawdzenia

    Nie, no wiadomo ;)
    Ale wiesz z jakiego dnia poszczególne banki biorą kursy : dokonania
    transakcji, przeliczenia przez vise, obciążenia rachunku?
    A wiesz, jaki to jest kurs? Wszystkie stosują kurs sprzedazy dewiz swojego
    banku?

    > zle - podalem artykul do przeczytania na ten temat

    Artykuł przeczytałam, i nie znalazłam tego, o czym piszesz. Może to problemy
    komunikacyjne...
    Tam mówi się o róznych prowizjach, a nie róznych kursach tej samej waluty
    stosowanych przez Visę dla róznych banków.

  • 6. Data: 2003-08-04 20:11:59
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    KOBIETA wrote:

> [...]
    > transakcji, przeliczenia przez vise, obciążenia rachunku?
    > A wiesz, jaki to jest kurs? Wszystkie stosują kurs sprzedazy dewiz

    To wszystko jest w regulaminie Twojej karty.

> [...]
    > Tam mówi się o róznych prowizjach, a nie róznych kursach tej samej
    > waluty stosowanych przez Visę dla róznych banków.

    Przeczytaj jeszcze raz - uważnie :)
    Naprawdę Karol to przystępnie napisał IMHO.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-08-05 07:14:38
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Nie

  • 8. Data: 2003-08-05 07:57:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "KOBIETA"

    > Tam mówi się o róznych prowizjach, a nie róznych kursach tej samej waluty
    > stosowanych przez Visę dla róznych banków.

    no i te prowizje, ktorymi Visa dzieli sie z bankami powoduja ze przelicznik
    np EURO na USD jest dla kazdego banku inny, natomiast klientom sie wmawia ze
    Visa stosuje rozne kursy o ktorych nic nie mowi.
    i masz odpowiedz na swoje tutulowe pytanie
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-08-05 08:11:26
    Od: " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    blad <b...@W...pl> napisał(a):
    > i masz odpowiedz na swoje tutulowe pytanie

    Własnie takiego potwierdzenia potrzebowałam.
    Merci ;)