  • 1. Data: 2006-05-24 19:58:30
    Temat: sprzedaz jednostek funduszu
    Od: "kinde" <k...@B...onet.pl>

    Witam,
    mam takie pytanie - jesli dzis zlece sprzedaz jednostek funduszu
    inwestycyjnego (arka w deutsche banku) to po jakim kursie zostana one
    wycenione?
    Czy jest to precyzyjnie okreslone, czy moze bank "wybiera sobie"
    najkorzystniejszy dla niego kurs z najblizszych kilku dni roboczych?

    kinde

  • 2. Data: 2006-05-24 20:05:50
    Temat: Re: sprzedaz jednostek funduszu
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    jak świat światem liczy się data wyceny z dnia zlecenia
    jeśli zlecenie złożysz teraz to data wyceny bedzie jutrzejsza

    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2006-05-24 20:13:19
    Od: "kinde" <k...@B...onet.pl>

    Użytkownik "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl> napisał w wiadomości
    > jak świat światem liczy się data wyceny z dnia zlecenia
    > jeśli zlecenie złożysz teraz to data wyceny bedzie jutrzejsza

    tez tak myslalem ale moj kuzyn zlozywszy w piatek z samego rana zlecenie
    sprzedazy jednostek uslyszal od babki w banku, ze maja na wycene 3 dni
    robocze i cena bedzie wlasnie z "ktoregos z tych dni"
    w kazdym innym przypadku byloby to w zasadzie obojetne, no ale w zwiazku z
    sytacja na gieldzie sprawa ma dosc duze znaczenie ;)

    --
    pozdrawiam
    kinde

  • 4. Data: 2006-05-24 20:38:32
    Od: "sumi" <s...@p...onet.[wytnij_to]pl>

    no w naszych funduszach jest tak że wycena jest o jeden dzień "do tyłu"
    tzn. dzisiaj były wycenione z datą wczorajszą a dopiszą je jutro rano
    no i mamy trzy dni :-))
    dzisiaj dajesz zlecenie czyli wycena dla Ciebie będzie z jutrzejszą datą
    czyli 25.05
    ale dokonają ją dopiero następnego dnia roboczego czyli 26.05 i dopiszą ją
    następnego dnia roboczego czyli 29.05(poniedziałek)
    i tu wyjdzie nawet 5 dni ;)

  • 5. Data: 2006-05-26 08:48:33
    Od: "A" <...@o...eu>

    Użytkownik "kinde" <k...@B...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest to precyzyjnie okreslone, czy moze bank "wybiera sobie"
    > najkorzystniejszy dla niego kurs z najblizszych kilku dni roboczych?

    Każde TFI ma to w statucie i każde wybiera sobie najkorzystniejszy dla
    siebie dzień.
    Przeważnie może to zrobić "dziś, jutro, pojutrze".
    Niektóre tylko "jutro" lub "pojutrze".
    Najbardziej widoczne to jest na funduszach akcyjnych. Nie da się "grać" j.u.
    TFI jak na giełdzie. Z funduszami pieniężnymi nie ma takich cyrków.One mało
    się zmieniają.

  • 6. Data: 2006-05-26 09:12:51
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    A wrote:

    > Każde TFI ma to w statucie

    Tak

    > i każde wybiera sobie najkorzystniejszy dla siebie dzień.

    Nie

    > Przeważnie może to zrobić "dziś, jutro, pojutrze".

    Tak

    Data wyceny jest ściśle określona w statucie. Na przykład jeśli zlecenie
    dotrze do TFI w określonym terminie, to wykona się dziś, a jak po
    terminie to jutro, a jak dotrze w sobotę to wykona się w poniedziałek.

    Karol

  • 7. Data: 2006-05-26 12:17:48
    Od: "A" <...@o...eu>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Data wyceny jest ściśle określona w statucie.

    I nie trwa 1 dzień

    Na przykład jeśli zlecenie
    > dotrze do TFI w określonym terminie, to wykona się dziś, a jak po terminie
    > to jutro, a jak dotrze w sobotę to wykona się w poniedziałek.

    Jaaaasssssssne

  • 8. Data: 2006-05-26 12:19:38

> [...]
    > dotrze do TFI w określonym terminie, to wykona się dziś, a jak po terminie
    > to jutro, a jak dotrze w sobotę to wykona się w poniedziałek.

    Kup sobie w kilkunastu towarzystwach j.u. , dokonaj kilkudziesięciu
    konwersji, to się przekonasz